• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt perillä Kuortaneella ja jack on myös rikkonut 200:n rajan. Todella hienoa.:jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:

Hyvä Jack :thumbup:

En varmaan pääse kärkikolmikkoa hätyyttelemään, mutta jos edes hetkeksi neljännelle sijalle pääsis :;): Vaan ei tiiä, kun Gozalla on uus pyöräkin...

Pörräilin tänään koko päivän ja kaikenlaista kivaa tuli nähtyä - myös paljon sellaista, mitä ei turistioppaista löydä. Hienoja paikkoja ja reittejä on porukka esitellyt!

^ Mä katoinkin että olit aika pitkän lenkin käynyt loggausten perusteella :thumbup: . Pitäisi itsekin suunnitella joku reissu pdemmälle, kunhan nyt ensiviikolla viimeiset opiskelu- (tai siis niiden lopetus) ja työkuviot on saatu alta pois :) .

No juu... näitä mun mökkimatkoja. Autolla matka tänne möksälle on about 90 km, mutta prätkällä piti vältellä tota kakkostietä ja siks kilsoja tuli 1130 :p

Hyvä mökkimatka ! Läheppä Pleksi ens vuonna Atlantinvalli jutaukseen mukaan pääset ajaa kunnolla. 10 päivää, 30 kätköä ja pihasta pihaan yhteensä 5013 km. Olo on vähän niinkuin ois vähän väsyny. Just tulin kotiin, nyt saunaan ja pari olutta ja makkaran rillaus. ja omaan sänkyyn jihuu. Nyt pitää pikku taukoa. Varmaan päivä tai kaks :jpstyle:

Maaemo sanoi:
^ Mä katoinkin että olit aika pitkän lenkin käynyt loggausten perusteella :thumbup: . Pitäisi itsekin suunnitella joku reissu pdemmälle, kunhan nyt ensiviikolla viimeiset opiskelu- (tai siis niiden lopetus) ja työkuviot on saatu alta pois :) .

Ootko sä Maaemo nyt valmis ope ?

Jack sanoi:
Hyvä mökkimatka ! Läheppä Pleksi ens vuonna Atlantinvalli jutaukseen mukaan pääset ajaa kunnolla. 10 päivää, 30 kätköä ja pihasta pihaan yhteensä 5013 km. Olo on vähän niinkuin ois vähän väsyny. Just tulin kotiin, nyt saunaan ja pari olutta ja makkaran rillaus. ja omaan sänkyyn jihuu. Nyt pitää pikku taukoa. Varmaan päivä tai kaks :jpstyle:

Joo ilman muuta pleksi mukaan Atlantinvallin jutaukseen ens vuonna. Mulla 48 kätköä ja tarkoitus olis tehä vielä 2-3 uutta kätköä matkan varrelta. En ehtiny tarkistaa tarkkaan kilsoja mutta joka tapauksessa yli 5300. Motokätköilykorttejakin jaettu ahkerasti joten täytyy tulla hakemaan lisää.

pleksi sanoi:
Hyvä Jack :thumbup:

En varmaan pääse kärkikolmikkoa hätyyttelemään, mutta jos edes hetkeksi neljännelle sijalle pääsis :;): Vaan ei tiiä, kun Gozalla on uus pyöräkin...
Mulla jää nyt kätköilyt melko pitkäksi aikaa kun reissu lähenee Ja siellä ei noita kätköjä paljoa ole!!
Eli Pleksi otti kakkospaikan nyt kyllä pitkäksi aikaa ja moni muukin saattaa päästä ohi!
(Ellei joku tee paljon kätköjä Balkanin maihin!??!)
Itsellä olis aika monta tehtäväksi mutta ei tosta mun reissuporukasta oikein kukaan ole innostunu (tylsää!)
Tekisköhän joku muu kätköt vaikkapa Sarajevon Olympialaisten suorituspaikoista (hyppyrimäki ja kelkkarata ainakin)!!??

Kun palailin hissun kissun Jällivaarasta kotiinpäin niin liikuin aika paljon keskellä ei mitään ja känny-yhteydet oli aika hitaita monesti. Useasti yritin tarkistaa kätköjä iphonella ja homma oli välillä tuskallisen hidasta elikä kartta latautui hitaasti puhumattakaan kätköjen symboleistä. Tuli sitten mieleen että olisiko jonkilainen tekstiversio nopeampi elikä jos kätköt olisi listana aakkosjärjestyksessä jolloin voisi klikata kätkön nimeä.

Go-Za sanoi:
Mulla jää nyt kätköilyt melko pitkäksi aikaa kun reissu lähenee Ja siellä ei noita kätköjä paljoa ole!!
Eli Pleksi otti kakkospaikan nyt kyllä pitkäksi aikaa ja moni muukin saattaa päästä ohi!
(Ellei joku tee paljon kätköjä Balkanin maihin!??!)
Itsellä olis aika monta tehtäväksi mutta ei tosta mun reissuporukasta oikein kukaan ole innostunu (tylsää!)
Tekisköhän joku muu kätköt vaikkapa Sarajevon Olympialaisten suorituspaikoista (hyppyrimäki ja kelkkarata ainakin)!!??

Tein yhden kätkön Latviaan, lähelle teidän lähtöpaikkaa.

jlik sanoi:
Kun palailin hissun kissun Jällivaarasta kotiinpäin niin liikuin aika paljon keskellä ei mitään ja känny-yhteydet oli aika hitaita monesti. Useasti yritin tarkistaa kätköjä iphonella ja homma oli välillä tuskallisen hidasta elikä kartta latautui hitaasti puhumattakaan kätköjen symboleistä. Tuli sitten mieleen että olisiko jonkilainen tekstiversio nopeampi elikä jos kätköt olisi listana aakkosjärjestyksessä jolloin voisi klikata kätkön nimeä.
DNA? vaihda hyvä mies Soneraan!!!

jlik oli näköjään tehnyt Ohtakarintien (reitti) omaksi kätkökseen. Ihan mukava tiehän tuo onkin mutta päästäksesi Ohtakarille (oma kätkö) on joka tapauksessa ajettava tuota samaa tietä. Eli vähän niin kuin päällekkäiset kätköt(??)
Meiltähän puuttuu Porkkalantie ja Emäsalontie... Ja ainakin minä kuvittelin ettei niistä ole tehty omaa reittikätköä juuri sen takia että siellä niemenkärjessä on opma kätkö (Porkkalassa jopa 3), eli esim. tuo Porkkalanniemi-kätkön (https://motocaching.net/en/cache/view/id342) useimmat arvostelee nimenomaan tuon tien perusteella.
Noh kyse ei ole vakavasta asiasta. Pitäisi varmaan vaan sopia jotkut pelisäännöt ettei turhaan perusteta "useita" kätköjä samasta paikasta.

Go-Za sanoi:
jlik oli näköjään tehnyt Ohtakarintien (reitti) omaksi kätkökseen. Ihan mukava tiehän tuo onkin mutta päästäksesi Ohtakarille (oma kätkö) on joka tapauksessa ajettava tuota samaa tietä. Eli vähän niin kuin päällekkäiset kätköt(??)
Meiltähän puuttuu Porkkalantie ja Emäsalontie... Ja ainakin minä kuvittelin ettei niistä ole tehty omaa reittikätköä juuri sen takia että siellä niemenkärjessä on opma kätkö (Porkkalassa jopa 3), eli esim. tuo Porkkalanniemi-kätkön (https://motocaching.net/en/cache/view/id342) useimmat arvostelee nimenomaan tuon tien perusteella.
Noh kyse ei ole vakavasta asiasta. Pitäisi varmaan vaan sopia jotkut pelisäännöt ettei turhaan perusteta "useita" kätköjä samasta paikasta.

Joo, ajatuksena oli lähinnä se, että saatais noita kätköjä muuallekin kuin etelä-suomeen, että saatais paikallinen porukka aktivoitumaan. Mietin myös Rantalan- ja Salussärkän kätköille omia reittejä, koska tiet olivat todella mukavia ajella.

jlik sanoi:

Tämä sama hitaus piti nostaa esiin tuossa kun puhuttiin kartan filttereistä. Aika usein tulee tehtyä loggaukset mobiilisti heti paikanpäällä tai tauolla ja nykyään on melko tuskaista ladailla karttaa. Väitän, että johtuu kätköjen kasvaneesta määrästä (ei kai tässä vielä serverin kyvyt vastaan tule), viime kesänä ei ongelmaa ollut. Lisäksi hitaus/nopeus on sama oli sitten reissun päällä tai kotona wlanissa, känny ei vaan jaksa pyörittää kaikkea dataa nopsaan eikä sekään mikään mopo ole vaikka ei enää uusi ja on vieläpä sama kuin viime kesänä.

Mitenkähän paha homma olisi tehdä kätköjen lataus siten että ottaa esim. vain "kartallisen" kerralla, ei aina koko maailmaa?

Nabla sanoi:
Tämä sama hitaus piti nostaa esiin tuossa kun puhuttiin kartan filttereistä. Aika usein tulee tehtyä loggaukset mobiilisti heti paikanpäällä tai tauolla ja nykyään on melko tuskaista ladailla karttaa. Väitän, että johtuu kätköjen kasvaneesta määrästä (ei kai tässä vielä serverin kyvyt vastaan tule), viime kesänä ei ongelmaa ollut. Lisäksi hitaus/nopeus on sama oli sitten reissun päällä tai kotona wlanissa, känny ei vaan jaksa pyörittää kaikkea dataa nopsaan eikä sekään mikään mopo ole vaikka ei enää uusi ja on vieläpä sama kuin viime kesänä.

Mitenkähän paha homma olisi tehdä kätköjen lataus siten että ottaa esim. vain "kartallisen" kerralla, ei aina koko maailmaa?

Yks vaihtoehto vois olla myös se, että karttaan latautuu vain lähialueen kätköt, esim. 10-20 kilsan säteellä. Tämä koskee tietenkin vain mobiililaitteita, jossa paikannus päällä.

Android-puhelimien omistajien osalta ongelma helpottunee kunhan saan tuon mobiilisoftaversion kasaan, iPhonejen osalta pitää tutkia löytyisikö motivaatiota (iPhonelle jos haluaa julkaista softaa pitää maksaa "melko suolainen" 99USD/vuosi ja en ole ko. laitteelle aikaisemmin juuri koodannut joten opettelua olisi tarjolla).

Tosiaan toi karttasivu lataa kaikki kätköt kerralla, mikä alkaa olla monille mobiililaitteille hieman liikaa. Tähän asti kätköjen haku on ollut vielä siinä kuosissa, kuin mitä se oli silloin kun ekan version kiireellä väsäsin.

Olen nyt tekemässä filttereitä, joita varten olenkin jo kirjoitellut sen hakusysteemin osittain uusiksi. Ekassa vaiheessa ajattelin julkaista itse filtterit ja tavoitteena olisi saada heti perään vain kartan näkyvän osan kätköjen lataus.

Tekstimuotoisesta sivusto olisi myös hyötyä, niin välttyisi kartan kuvien lataamiselta silloin, kun siihen ei ole tarvetta.

Back