• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin mulle käy noi päivät. Ja paikkojen kriteerit on myös hyvät. Jos joku noista on paras sen suhteen, että kuulee hyvin ja mahtuu helposti, niin suosisin sitä.

Oops... unohtui syysloma - 25.10. olisi noista parempi ja perjantait käy myös.

Janoinen lohi on hyvä paikka, mutta vähän syrjässä jos moni joutuu tulemaan/lähtemään julkisilla eri suunnille. Keskusta/Kamppi on silloin parempi, kun sieltä lähtee julkiset joka suuntaan.

Lyödään lukkoon 24.-25.10 vkloppu, niin ei tuo syysloma tule ongelmaksi.
muoks. ei kun tää oli just se vkloppu joka ei jlikille sopinut... hmmm... Olisiko 31.10. perjantai ok? Mulle ei sitten enää marraskuun puolellea sovi lauantait, on niin paljon kavereiden synttäribileitä :grin:

Viimeksi muokattu:
Maaemo sanoi:
Janoinen lohi on hyvä paikka, mutta vähän syrjässä jos moni joutuu tulemaan/lähtemään julkisilla eri suunnille. Keskusta/Kamppi on silloin parempi, kun sieltä lähtee julkiset joka suuntaan.
:grin:

Totta vieköön joten otan ehdotukseni takaisin;)

Nabla sanoi:
Pistetään heti haastetta lisää: haluaisin nähdässä samassa kartassa kokonaan löytämättömät kätköt, tällä kaudella löydetyt sekä aiemmin löydetyt. Eli käytännössä joku erilainen löydetty-symboli tämän kauden ja vanhempiin löytöihin.

Hyvä haaste ja varmaan kannattaa noin tehdäkin, mutta heitän vielä tällaisen vastahaasteen :p Siis jotta tiedän, mihin tarpeeseen sitä näkymää teen, niin haluaisin ymmärtää, mikä tarve tuossa on taustalla. Nyt en ole oikein varma... tossa on varmaan jotain, mitä en hoksaa.

Eli nämä mä luulen ymmärtäväni:
- Valitaan, mihin menisi kun haluaa nimenomaan etsiä "kauden kätköjä" ja vaikka päästä kauden top-listalle --> pitää näkyä tällä kaudella löytymättömät (ja samalla nähdä, mitkä on sellaisia, että niistä tulee myös ihan kokonaan uusia löytöjä). Ja toki jo tällä kaudella löydetytkin on kiva nähdä... ikäänkuin näkee työn tulokset.
- Jos ei välitä merkitä/etsiä "kaudella löydettyjä", niin voi nähdä kokonaan löytämättömät, joista valita (samalla on kiva nähdä, mitkä on jo löytänyt)

Jopas ollut aktiivista kirjoittelua sillä aikaa kun olin poissa. Joo, mulle ei sovi tuo 17.-18. eikä 24.-26.10. kun ollaan matkoilla elikä mulle sopii 31.10. Mulle on ihan sama missä tavataan kun meen julkisilla (bussilla) kotiin Kampista.

Vastailen huomenna noihin pleksin mietteisiin (on kitattu vaimon kanssa valkkaria joten ajatukset ei ehkä ihan kirkkaita).

pleksi sanoi:
Hyvä haaste ja varmaan kannattaa noin tehdäkin, mutta heitän vielä tällaisen vastahaasteen :p Siis jotta tiedän, mihin tarpeeseen sitä näkymää teen, niin haluaisin ymmärtää, mikä tarve tuossa on taustalla. Nyt en ole oikein varma... tossa on varmaan jotain, mitä en hoksaa.

Eli nämä mä luulen ymmärtäväni:
- Valitaan, mihin menisi kun haluaa nimenomaan etsiä "kauden kätköjä" ja vaikka päästä kauden top-listalle --> pitää näkyä tällä kaudella löytymättömät (ja samalla nähdä, mitkä on sellaisia, että niistä tulee myös ihan kokonaan uusia löytöjä). Ja toki jo tällä kaudella löydetytkin on kiva nähdä... ikäänkuin näkee työn tulokset.
- Jos ei välitä merkitä/etsiä "kaudella löydettyjä", niin voi nähdä kokonaan löytämättömät, joista valita (samalla on kiva nähdä, mitkä on jo löytänyt)

Varmaan jotenkin noin... Paljon yksinkertaisimmin vain :jpstyle:

Eli kun zuumailen karttaa vaikka Lahden seudulle, haluaisin nähdä että lenkillä sinne saisin kuitattua X kpl uusia löytöjä ja Y kpl kauden löytöjä tai todeta että sieltäpäin ei ole enää juuri kerättävää kumpaankaan kategoriaan.

31.10. On muuten ainakin tietyn ikäisten lasten keskuudessa suosioon noussut amerikkalaisperäinen karnevaalipäivä, saattaa napsua jotain järjestelytoimintaa siihen... Mutta valitaan päivä enemmistön perusteella, tuo huomiona josko vaikuttaa muillekin. Toisaalta, silloin ei kokonahkapuvun käyttäminen baarissa herättäis niin paljoa huomiota :grin:

Nabla sanoi:
Eli kun zuumailen karttaa vaikka Lahden seudulle, haluaisin nähdä että lenkillä sinne saisin kuitattua X kpl uusia löytöjä ja Y kpl kauden löytöjä tai todeta että sieltäpäin ei ole enää juuri kerättävää kumpaankaan kategoriaan
Ok, eli tosiaan sama tarve, jota tarkoitinkin ja ratkaisukin on hyvin samanlainen. Ero on enempikin esitystavassa ja käsitteiden nimityksissä.

Oleellistahan on se, että tästä näkökulmasta kätköjä on kolmenlaisia
1) ei löydetty (koskaan)
2) aiemmalla kaudella löydetty, mutta ei kuluvalla
3) kuluvalla kaudella löydetty (ei ole oikeastaan eroa, onko löydetty myös aiemmalla kaudella)

Kun niitä symboleita kartalla miettii, niin tullaan siihen, että onko 2-tyyppinen kätkö enempi "löydetty" vai "löytämätön". Jos toi kausihomma ei kiinnosta, niin se on löydetty, mikä löydetty. Jos on kiinnostunut nimenomaan kauden löydöistä, niin se on enempi ajelun kohde, kuin löydetty.

Mut joo... noi luokitukset on määritelmiltään aika selkeät ja veikkaanpa, että se visuaalinen osuus selkenee vasta, kun tosta on jotain näkyvää. Ainakin mulle toi on vaikea hahmottaa näkemättä. Varsinkin huomioiden noi kaksi eri käyttäjäryhmää.

Jack sanoi:
Oikea nuottivihko ! Taas :respect: on mulla helppoa, mulla on koko ajan nokan edessä iphone ja siinä tomtom ja tankkilaikussa ipad. Ei tartte edes nousta pyörän selästä et saa kuitattua kohteen. Nykyaikaa :)

Jack, mites hyvin sulla on kestäny tuo ipad tankkilaukussa? Saatan ottaa seuraavalle kätköreissulle ipadin mukaan mutta paan sen pallogrilliin kun ei oo tuota tankkilaukkua.

Hyvin on kestäny vaik oon pikkasen rytyyttäny välillä huonoilla teillä. Padi on kyllä suht tukevassa kotelossa. Öö, mikä on pallogrilli ? :tyhmäminä:

Jack sanoi:
Hyvin on kestäny vaik oon pikkasen rytyyttäny välillä huonoilla teillä. Padi on kyllä suht tukevassa kotelossa. Öö, mikä on pallogrilli ? :tyhmäminä:

Sorry, taas tuota slangia. Se pallogrilli on se takaboksi.

Joo, muistinkin et mikä se on heti kun olin lähettäny viestin. Vähän pehmustetta mukaan niin säästyy padi ehjänä.

Jack sanoi:
Joo, muistinkin et mikä se on heti kun olin lähettäny viestin. Vähän pehmustetta mukaan niin säästyy padi ehjänä.

OK, kiitos tiedosta. Ei ehkä oo tarkoitus ajella sorapätkiä mutta ei sitä koskaan tiiä millaista röytytystä tavarat saa boksissa. No, ei ole myöskään tarkoitus ajella noita Go-Za:n lentoon lähtö reittejä.

Mä nyt teen kätkön sinne 31.10. (vaikka se Halloween onkin...), kun eiköhän jokainen joka aktiivisesti päivään haluaa vaikuttaa ole jo suostumuksensa päivän sopivuudelle antaneet.

Mä nyt valitsin paikaksi ton Stone'sin, kun siellä on yleensä suht hyvin tilaa + sinne saa tehtyä ilmaiseksi pöytävarauksen. Musiikki on pikkasen raskaampaa kuin noissa muissa vaihtoehdoissa, mutta tuskin se haittaa :) .

Viimeksi muokattu:
Maaemo sanoi:
Mä nyt teen kätkön sinne 31.10. (vaikka se Halloween onkin...), kun eiköhän jokainen joka aktiivisesti päivään haluaa vaikuttaa ole jo suostumuksensa päivän sopivuudelle antaneet.

Mä nyt valitsin paikaksi ton Stone'sin, kun siellä on yleensä suht hyvin tilaa + sinne saa tehtyä ilmaiseksi pöytävarauksen. Musiikki on pikkasen raskaampaa kuin noissa muissa vaihtoehdoissa, mutta tuskin se haittaa :) .

Hienoa. Kiitoksia.:jippikaijee:

Back