• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pleksi sanoi:
Se koordinaattibugi pitäisi olla korjattuna (http://motocaching.freeforums.net/thread/60/versiohistoria-versiotiedot?page=2), mutta monikielisyys tietty vielä puuttuu. Olikos se kätkö nyt englanniksi? Jos sen enkunkielisen tekstin laittaisi talteen ja tilalle suomeksi, niin sittenhän se olisi julkaistavissa. Ja lisää englannin sitten, kun saan ne monikielisyyshommelit tehtyä?

OK! Hieno homma - käännän sen suomeksi. Ei varmaan mikään kauhee hoppu tukea useampia kieliä.

paebar sanoi:
Ilmasto lämpenee :-( Aloitin tänä vuonna kauden tammikuun 9.

Tein kätkön Phuketiin, mutta se on nyt arkistoituna koordinaattibugin takia.

Mulla ois monta hyvää kohdetta Thaikuissa. Pari viikkoa, kun siellä ajelee aamusta iltaan skootterilla, pahimmat vieroitusoireet helpottavat :-)

Mutta sulla taitaakin olla kurapyörä jolla voi ajella tarvittaessa talvellakin. Joo, varmaankin tammikuun alussa pystyi ajelemaan mutta sen jälkeen tais tulla lumi.

Mä matkustelen enemmänkin täällä englannin suunnilla ja kelit on aika kosteita tähän aikaan. Ei tekis kyllä mieli ajella mopolla; nytkin tulee vettä kaatamalla.

Onneksi se talvi ei kamalan pitkä ole katupyörällekään, ainakin jos on samanlainen talvi kuin viime talvi oli. Mulla alkoi ajokausi 9.3. ja vielä ei pääty (tosin alkaa kätköjen hakemiset jäädä, kun noi lähimmät on jo haettu ja kovin pitkälle ei enää tarkene lähteä, mutta työmatkaa sahataan siihen asti, että on maa jäässä).

Viime talvi oli kyllä huippu, noin ajokautta ajatellen. Uudenvuoden aattona keskustassa oli pari Hayabusaa, katselivat ilotulitusta :thumbup: Nyt ovat luvanneet jo yöpakkasia, pitää toivoa että vielä hetkeksi lämpenee. Itsekin hain tänä vuonna maaliskuussa pyörän tallista, toivottavasti myös ensi vuonna. Muutoin pitää käydä hakemassa tuo Paebarin Phuketin kätkö :jpstyle:

Crankcase sanoi:
Phuketin kätkö :jpstyle:
Katos prkl... en ollukaan huomannu tuota!! Itse meinaan keskittyä talven aikana kätköjen tekemiseen ainakin linjan Pori - Jkl - Svl pohjoispuolelle. Mutta vois kyllä oikeesti keskittyä tohon Ruotsiin ja Norjaan, ne on kuitenkin meille suomalaisille niin helposti tavoitettavia.
Ja nyt kun Alppejakin on vähän kierretty niin kai sinnekin vois tehdä muutaman lisää (Stelvion tein jo!)
Edit: Ja tais se ensimmäinen kätkö nyt sitten Ruotsiinkin tulla! (Kunhan julkaistaan!)

Viimeksi muokattu:
Go-Za sanoi:
Vihdoin sain väsättyä blogiini kirjoituksen tästä hommasta. Ja tietenkin samantien englanniksi!
Mulla kun on aika paljon kävijöitä/ lukijoita muualta kuin Suomesta...
http://gozamite.wordpress.com/2014/10/19/motocaching-totally-new-way-of-riding/

Tää on todella hyvää mainosta. Kiitoksia Go_Za!:jippikaijee: Odotellaan että pleksi saa käännettyä sivustot englanniksi. Tarvitaan kuitenkin paikallisia modeja kuhunkin maahan (kun alkaa tulla muunmaalaisten tekemiä kätköjä) .

Go-Za sanoi:
Vihdoin sain väsättyä blogiini kirjoituksen tästä hommasta. Ja tietenkin samantien englanniksi!
Mulla kun on aika paljon kävijöitä/ lukijoita muualta kuin Suomesta...
http://gozamite.wordpress.com/2014/10/19/motocaching-totally-new-way-of-riding/

Tuohan on oikein positiivinen kirjoitus. Kiitoksia :thumbup: Sopivasti tulee motivaatiota myös englanniksi julkaisemiselle :)

Tämä viikko tosiaan menee vielä yhdessä projektissa, missä asiakkaalla on kova kiire, mutta toivottavasti ensi viikon alussa pääsee sitten taas kehittämään motocachingia.

Tais olla sitten vika kätköily tänään. Kylläpä tuli holotna olo 10 tunnin jälkeen. Lumihiutaleitakin tuli moneen otteeseen päivän aikana.

jlik sanoi:
Tais olla sitten vika kätköily tänään. Kylläpä tuli holotna olo 10 tunnin jälkeen. Lumihiutaleitakin tuli moneen otteeseen päivän aikana.

Melko reipasta. Itse tein parin tunnin lenkin ja aivan jäässä. Pukeutumiskysymys tietysti :thumbup:

Crankcase sanoi:
Melko reipasta. Itse tein parin tunnin lenkin ja aivan jäässä. Pukeutumiskysymys tietysti :thumbup:

Joo, pukeutumiskysymyshän se on, mutta kyllä jossakin vaiheessa se tuuli tuivertaa läpi vaatteiden. Kyllä se viluinen olo vaikutti ainakin meikäläiseen; lopuksi meinasin ajaa kehä 3:n ramppia väärään suuntaan. Onneks takana oleva kotilokuski huomas.

Jlik on kaikkien aikojen kätkökunkku ! Tänään lähes pakkasessa 11 kohdetta, aika sissi ! Kohteita on meitä muita reilusti enemmän, ja hän on alottanut tän homman 10.8, muut esim. Maaemo ja mä melkein pari kuukautta aiemmin. Ja sit vielä kuvajahtiajelut päälle ! :jippikaijee:

:respect::respect::respect:

jlik sanoi:
Joo, pukeutumiskysymyshän se on, mutta kyllä jossakin vaiheessa se tuuli tuivertaa läpi vaatteiden. Kyllä se viluinen olo vaikutti ainakin meikäläiseen; lopuksi meinasin ajaa kehä 3:n ramppia väärään suuntaan. Onneks takana oleva kotilokuski huomas.

Onneksi ei käyny pahemmin. Kyllä se tosiaan paksuistakin vaatteista loppujen lopuksi läpi tulee. Tuli asennettua nuo kahvalämppärit ja auttaa kyllä paljon.

Jack sanoi:
Jlik on kaikkien aikojen kätkökunkku ! Tänään lähes pakkasessa 11 kohdetta, aika sissi ! Kohteita on meitä muita reilusti enemmän, ja hän on alottanut tän homman 10.8, muut esim. Maaemo ja mä melkein pari kuukautta aiemmin. Ja sit vielä kuvajahtiajelut päälle ! :jippikaijee:

:respect::respect::respect:

No todellakin, tämä vilukissa ei ole mopoon koskenut yli viikkoon ja yksi vetää vielä tollaisia matkoja :respect: . Tosin mäkin "joudun" huomenna ajelulle töihin, mutta vähän luulen, että yhtään "ylimääräistä" kilometriä ei tule ajettua :)- .

No, nää mun kätköreissut ei oo kyllä yhtään mitään verrattuna esim. mchuurteen juttuihin. Kaveri ajelee pohjosessa täys pakkaskeleillä. Kattokaa vaikka tätä ketjua.

Ei sitä näköjään saanutkaan viime kätköreissulla tarpeeksi ajamisesta vaikka olo oli aika holotna. Nyt taas himoittais lähteä kätköilemään mutta kun se mopo on jo talvisäilytyksessä mopoliikkeessä. Kelit olis kyllä hyvät. :pissed:

Mites muilla kätköilijöillä, jatkuuko ajokausi vielä? Ainakin crankcase ja gozamite tuntuvat tehtailevan vielä löytöjä.

Back