• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
420 kilsaa on aikamoinen päivämatka pikkuteitä, kun vielä pysähtelee ja käy tsekkailemassa jos jonkinmoisia paikkoja ja kylttejä :respect:

Jack: Mites sulla jäi just 99:ään? Oliko sattumaa, vai säästitkö maaemolle kunnian olla eka 100:n ylittäjä?

Eeeeeeiii ! Ei mitään pulloja availla :p. No siin kävi oikeesti silleen et aamulla Maaemo laitto et se käy ajamassa loput kahdeksan niin mä aattelin et käyn sit kans ajamassa loput 4. Lähdin töiden jälkeen ajelee Kirkkonummelle päin kehä ykköstä ja ekana piti käydä suvisaari-soukanniemi kattomassa mut kehä oli aivan seis niin menin sit majvikin kurkkaamaan. Ja siitä sit noi muut kohteet tänään sain hoidettua mut mullapa olikin tänään oikea kotiintulo aika niin jäi se sadas suorittamatta !

Maaemo sais käydä ajamassa ne loput niin availlaan sit ne pullot !

Yks kohde on mikä pitää käydä vielä tutkimassa on se Pleksin tekemä myllymäen torppa, se kiinnostaa. Meinasin et huomenna vois kävästä, mut sepä ei taida onnistua: kerroin vaimolle siitä niin hän haluaa lähteä sinne ehdottomasti mukaan ! Eikä eukko tuu mun kyytiin vielä eli kotilohommiks menee. :ohmy:

jlik sanoi:
Eiköhän nyt voi kuitenkin kukin avata oman skumppapullon Jackille.:jippikaijee:

Melkeen sadan kunniaksi avasin melkeen skumpan :p Mut hyväähän olutkin on :bisseä:

Jännityksellä odotan Maaemon lokimerkintöjä, kuinka käy.

Jack: 'Eikä eukko tuu mun kyytiin vielä eli kotilohommiks menee'.

Täällä yx piruparka tunnustaa kuitanneesa yhden kätkön (Jarno Saarisen tie Turussa) kotilosta käsin...ja vieläpä repsikan penkiltä:)
Joten ei se suinkaan syntiä ole käydä kätköillä ilman konepyörää, säännöissä ei ole mainintaa kulkineesta! Mutta jos merkkipaalun saavuttaminen nolostuttaa kuitata kotilolla tai jos omat periaatteet ovat jyrkemmät kuin itselläni niin sitte... Minulla ei ainakaan ole varaa tuomita ketään jos kätköjä kuittallaan kotilosta käsin;)

pleksi sanoi:
Melkeen sadan kunniaksi avasin melkeen skumpan :p Mut hyväähän olutkin on :bisseä:

Jännityksellä odotan Maaemon lokimerkintöjä, kuinka käy.

Kippis täältäkin! :bisseä:

Hengessä mukana vaikka täällä taitaa viimeiset kauniit päivät pyöriä vain betonimylly... Noh, joku sano että terve Thunderacen moottori kuulostaa betonimyllyltä, pääse edes tunnelmaan... :grin:

Täälläkin avataan jo kolmas :bisseä: ! Ja hyvältä maistuu :wanna:

Eipä varmaan ketään haittaa pikku poikkeukset, ei tää niin pilkun tarkkaa oo eikä saa ollakaan.
Nyt täs on tullu kyllä rehkittyä kätköily hommassa sen verran viime aikoina et vaimokin jo sanoo et täst on tullu mulle pakkomielle. Huu. Ei ny aivan mut täytyy kyl myöntää tiiviisti on menny aika tän homman parissa. No mut hyvä harrastus tää on. Kattelin jo tuossa äsken noita uusia kohteita, kemiönsaareen.... Hmm.

Huomenna pitää varmaan tosiaan mennä myllymäen torpalle mut jos meen autolla niin en kehtaa sadatta kohdetta kuitata kotilon kyydistä. Ja tosiaan kyydistä, mennään vaimon autolla. Kiva tilanne, 32 vuotta ollu auto, nyt vain pyörä. :orgmp:

Muoks. Poikkeuksilla tarkoitan et jos käy autolla jollain kohteella.

Viimeksi muokattu:
En mäkään saanut tasalukua... meni yli :grin: kun kävin kuitenkin yhdeksän kätköä.

Lähdin tänään suoraan töiden jälkeen liikkeelle ja kaikkine pysähdyksineen reissu kesti 8 h. Vähän jo viimeisillä kilometreillä, kun oli pimeä, kylmä ja tylsä ajaa motaria kotiin, tuli mieleen, että miksi mä tätä teen... mutta kun kotiin pääsi, alkoi jo heti seuraavan reissun suunnittelu :) .

Ja mä avasin sen skumpan... tosin vaan piccolon, mut silti :häähää:

Viimeksi muokattu:
Heh. Sekin on hyvää vaik ei siitä kaikki pidä. Nyt on oikein gardhua !

On sulla Maaemo ollu aika iso urakka kohteista päätellen. Melkein sama kuin mulla eilen mut sä oot käyny vielä Kouvolassakin. Tais tulla vielä pidempi reissu kuin mulla :respect:

Toi salpalinja museo kiinnostais kovasti, pitääköhän sinne mennä vielä syksyllä.

Jack sanoi:
Muoks. Poikkeuksilla tarkoitan et jos käy autolla jollain kohteella.

Kuittaa vaan, mutta älä kerro kellekään :grin:

Ei vaan... mut jos oikeesti ajattelee, niin sehän tässä kuitenkin on oleellista, että motoristeille on tarjolla paikkoja, joihin ajella ja saadaan muillekin kohdetta harkitseville kommetteja, että kannattaako käydä. Ajellaan prätkällä silloin kun ajellaan ja jos ei ole vaimo/tyttöystävä kyydissä, etkä oo lähetti, niin aikalailla itelle ajellaan kuitenkin.

Ja jos arvaan oikein, niin säännöissäkään ei ole juuri rajoitettu sitä kulkinetta :grin:

ps. jos tuli jotain virheitä, niin laittakaa ne sellaiseen purkkiin, missä on karhun kuva - sieltä ne on tulleetkin.

Maaemo sanoi:
No olihan tuossa, n. 530 km (ehkä vähän enemmän, kun kyllä sitä vähän sääti muutamissa risteyksissä ylimääräistä ajoa...). Linkistä löytyy reissukartta (hui, nyt kaikki näkee missä asun ja oon töissä....) https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zMU4kHzACzt0.kwOAoyuc_sxY

Okei... tollanen ajelu duunipäivän päätteeksi syksyllä. Jotkut jutut on niitä tosimiesten hommia, mutta toi taitaa vaatia jo naisen. :respect:

Tuolla aiemmin tulikin jo ehdotus siitä, että olisi jonkinlainen tapa käydä paikkoja läpi myös per kausi. Voi tulla tarpeeseen...

Karhua joo täälläkin ja virheitä saattaa tulla. Arvatkaa miten mun kävi ! Menin sit kaapille hakemaan sen viskipullon: se oli sa... na tyhjä ! Oon ite sen pistäny sinne. :rant: Aina kakkonen, kätköhommissa ja nyt täs kans.:p

Toi 530 km on kyl huippu saavutus. Mulla on ollu samoja ajatuksia välillä, mitähän mä oikein taas oon tekemässä mut hetken päästä kun pääsee fiilikseen niin homma alkaa sujua ja fiilis on hyvä.

Ja en kyl kuittaa autolla, taidanpa käydä Tuusulan ympäri ajon tekemässä, se on mukava reitti. Sais tuon sata täyteen niin saisin mielenrauhan. Pakkomielle sittenkin ?.......

Back