• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aaa, ei se tosta ole enää vaihtunut. Mutta eihän tuo uusi ole mulla ollut kun reilun kuukauden. jack varmastikin viittasi vain siihen, että mulla meni viime syksy ja tämä kevät tosi vähillä kätköilyillä, kun tuossa edellisessä alkoi olla koko ajan jotain huollettavaa (ensin meni rengas, sitten nokkahihnat, sitten ketjut ja rattaat ja sitten vielä tänä keväänä kaadoin sen heti ekalla pitkällä reissulla...)

Onnittelut täältäkin Maaemolle ja PetriS:lle :thumbup:

Kaikenkaikkiaan löytöjä on nyt merkattu 9293. Vaikka tahti vähän hidastuisikin, niin kymmpitonni voi hyvinkin tulla täyteen vielä elokuussa.

Jepulista jee ja kiitti ja PetriS:lle kans :thumbup: ku on 400. Olipa mukava ilma ajella tänään. Lähdin saunaremppaa pakoon ku alko nuppia kiristää koko homma. Ei edisty :grin:

Onks Pleksillä hajua montako merkintää tulee suurinpiirtein yhden kuun aikana ? Kymppiin on vielä aika pitkä matka.

pleksi sanoi:
Kaikenkaikkiaan löytöjä on nyt merkattu 9293. Vaikka tahti vähän hidastuisikin, niin kymmpitonni voi hyvinkin tulla täyteen vielä elokuussa.

Täytyy varmaan huomenna lähteä kantamaan oma kortensa kekoon :)-

Paljon onnea Jackille, PetriS:lle ja Maaemolle täältäkin!:jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:

En oo vielä paljoa ehtiny uudella mopolla kätköillä kun siihen pitää hankkia kaikenlaista pientä tilpehööriä. Navikin on kulkenu repussa ja sinihampaan avulla oon vähän yrittäny navigoida. Bemarin stonga on niin ahas ettei siihen saa Rammounttia suoraan kiinni vaan piti tilata Saksasta sopiva adapteri. On kyllä vähän orpoa yrittää ääniopasteiden avulla suunnistaa.

jlik sanoi:
Navikin on kulkenu repussa ja sinihampaan avulla oon vähän yrittäny navigoida. Bemarin stonga on niin ahas ettei siihen saa Rammounttia suoraan kiinni vaan piti tilata Saksasta sopiva adapteri. On kyllä vähän orpoa yrittää ääniopasteiden avulla suunnistaa.

Äläs ny, ehkä muistatte kuinka "hienosti" Möröllä suunnistin tankkilaukussa olevien paperille kirjoitettujen nuottien kanssa... No, Riiviöön en saa enää tankkilaukkuakaan kiinni (magneettikiinnitys ja muovitankki), joten mä oon tässä viimeaikoina suunnistanut opettelemalla kartat ulkoa :grin:

jlik sanoi:
piti tilata Saksasta sopiva adapteri. On kyllä vähän orpoa yrittää ääniopasteiden avulla suunnistaa.
Mulla olis ollu todennäköisesti sopiva adapteri ylimääräisenä! (Käytin K1200S:ssä)

Maaemo sanoi:
Äläs ny, ehkä muistatte kuinka "hienosti" Möröllä suunnistin tankkilaukussa olevien paperille kirjoitettujen nuottien kanssa... No, Riiviöön en saa enää tankkilaukkuakaan kiinni (magneettikiinnitys ja muovitankki), joten mä oon tässä viimeaikoina suunnistanut opettelemalla kartat ulkoa :grin:

No joo mä en jaksa opetella karttoja ulkoa. Nuotit olis ehkä helpompi juttu kuin pelkkä ääniopastus. Kyllähän sen avulla pärjää mutta navin kartta helpottaa kummasti. Ei tarvi pysähdellä ja ihmetellä missä oikein ollaan.

Jack sanoi:
Onks Pleksillä hajua montako merkintää tulee suurinpiirtein yhden kuun aikana ? Kymppiin on vielä aika pitkä matka.

Nyt on tullu seitsemässä päivässä 324 löytöä (lauantaina tuli 101), joten aika pikaisestikin tulisi kymppitonni täyteen, jos sama vauhti jatkuisi.

pleksi sanoi:
Nyt on tullu seitsemässä päivässä 324 löytöä (lauantaina tuli 101), joten aika pikaisestikin tulisi kymppitonni täyteen, jos sama vauhti jatkuisi.

Oho ! :thumbup:

Mullakin tulee vielä aika monta jos lähden pohjoiseen. Tai sit makaan viikon sohvalla. :p

Jack sanoi:
jos lähden pohjoiseen.
Hyvinkäälle?

Julkaisin muuten just kätkön... Ja täytyy ylpeänä todeta että olen ollut mukana tuon kätkökohteen teossa & toteutuksessa! Kröhöm!

Vähän siitä pohjosemmaks. Löytyy noita Sun ja Yrmylin tekemiä yli 100 kilsaa pitkiä sorapätkiä. Ja muitakin mukavia reittejä ja paikkoja.

Alustavasti muuten suunnittelen lähteväni ensi kesänä tuonne pohjoiseen (omasta edellisestä lapinreissusta on jo liian monta vuotta!) Tarkoituksena matkata ainakin viikko, ehkä jopa 10 päivää siten että laittaisin pyörän junan kyytiin (myös palatessa). Kävisin ainakin Sallan Tuntsassa ja Altan postitiellä (plus mitä siihen väliin jää). Ajankohta olisi heinäkuun alkupuolella. Katupyörällä tolle reissulle ei kannattaisi lähteä, mutta esim. Gessulla tai Trumpalla hyvinkin. Ihan vaan jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.

Back