• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

vahaa,rasvaa,öljyä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xxhondaxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Äsken pyyhkäsin vanteen Pinelinellä ja
puhdasta tuli. Ettei se spray ainakaan
vanteeseen lopullisesti kiinni jää. Jääkö
sitten ketjuun?

Itse ruiskin ketjuihin "työsuhde-etuihin" kuuluvaa wyrtin HHS 2000 synteettistä vaseliinia.
Minun mielestä pelittää hyvin. Ei roiski isommin vanteeseen eikä kerää möhnäkerrosta kuten ketjuvaha.Käytin takavuosina jonkun aikaa tuota ketjuvahaa mutta siihen en takuulla enään palaa. Kerää kaiken ylimääräisen paskan ketjuun.

Tästä aiheesta on taitettu peistä joka suuntaan, mutta nyt yllätyin;
sattuneesta syystä selailen tuoretta Honda CBR600F -06 käsikirjaa ja eteen tuli kohta Toisioketju, Voitelu ja puhdistus:

”... rasvaa ainoastaan SAE 80 tai 90 vaihteistoöljyllä. Kaupalliset ketjusumutteet saattavat sisältää syövyttäviä lisäaineita, jotka voivat vaurioittaa kumisia O-renkaita.”

Just noinhan se on iät ajat selostettu, mutta että käyttävät a i n o a s t a a n -sanaa??

Kirjoitan joulupukille, että tuo Scottoilerin. Asennettuna
033102beer_1_prv.gif

Vetoketju vai ketju?
Mummo vainaa neuvo vetoketjuun kynttilää - hyvin pelittää ;)

Mopon ketjuun olen laittanut spray rasvaaa a la Louis ja hyvin on pelittäneet ja juu molemmat ketjut ;)

mutta että käyttävät  a i n o a s t a a n -sanaa??
Lähes tarkalleen samalla tavalla tuo muuten lukee jo -90 VT:n manuaalissa, eli ei ole Honda katsonut tarpeellisesksi tuota muuttaa 16 vuoteen.  
smile_org.gif

"Käytä voitelemiseen ainoastaan SAE 80 tai SAE 90 HYPOIDIVETOPYÖRÄSTÖ-ÖLJYÄ; tavalliset ketjuvoiteluaineet saattavat sisältää o-renkaita vaurioittavia liuottimia."

Kieltämättä "ainoastaan" tuntuu sikäli kummalle, että eivät mainosta esim. Hondan omaa (kai sellaista on), liuottimetonta spraytä.

Muutaman vuoden olen ajellut Louisin "Procycle" liukasteella. Mielestäni se on täsmälleen samaa tavaraa kui Castrolin vaha. Kyllähän se möhnää ketjut, mutta ei roisku vanteelle ym. Ei se ainakaan ihan hetkessä ketjuja loppuun syö, sillä mittarissa on nyt reilu 12000km ja ketjuja ei ole kiristetty vielä kertaakaan.

Ketjut puhdistuvat nopeasti ja kätevästi valopetrooliin kastetulla rätillä hinkkaamalla.

Back