Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkos armeijassa vielä polkupyörämekaanikoita, ja niille koulutusta?Suomessa ei taida olla mp-asentajille koulutusta, siis sillain kuin esim. autopuolelle on ammattikouluissa.
juuri siksi en muitten mopoja huolla!Mopohuoltaja ja mopoharrastaja ei ole hyvä yhdistelmä samassa paketissa. Silloin kun on paras ajoaika, olet 24 h töissä, kun on RUUHKAA ja sitten talvella, kun ei pääse ajaan, istut peukaloitas pyöritellen ilman hommia. No way!![]()
Nimenomaan ja järjestyksessä 1. vastuuntunto, 2. huolellisuus ja 3. lahjakkuus. Kyllähän nykyään tuntuu olevan yleisesti tilanne sellainen, että ainoa motiivi työnteolle on raha ja sen saaminen mahdollisimman helposti. Lahjakkuus sinänsä ei ole tärkeää, kyllä ne taidot kokemuksen ja kokeneen mestarin opissa sitten karttuvat. Tilanne vain tahtoo olla sellainen vähän joka alalla, että nuo konkarit eivät enää juuri kerkiä antamaan kovin syvällistä opetusta eikä seuraamaan sivusta riittävän pitkään, koska työmäärä heillä muutenkin jatkuvasti kasvaa. Saattaa jopa käydä niin, että vanhempi noviisi opettaa uudempaa, jolloin väärät menetelmät siirtyvät eteenpäin yhä uudestaan ja uudestaan. Tässä on tietysti vastuu suurelta osin yrityksen johdolla. Tärkeintä kuitenkin aina on tuo vastuuntunto (halu tehdä työ mahdollisimman hyvin, ammattiylpeys, työomatunto). Kun vastuuntunto on kunnossa, sen päälle on sitten helppo rakentaa ja kartuttaa työtaito.Itse pitäisin koulutusta vähemmän tärkeänä kuin lahjakkuutta, huolellisuutta ja vastuuntuntoa. Kokemus on varmasti eduksi mutta jos sellaista ei ole saatavilla niin lukutaito paikkaa paljon.
tollasilta joilla on rahaa, eikä halua käsiään paskata harrastevälineensä kanssa, on mekaanikon hyvä vetää sitä ylimääräistä hintaa tehdystä työstä.Tai joillain on vaan rahaa niin ei tarvii turhaan sotkea kätösiäänjos joku ei ko. hommaa osaa omaan mopoonsa tehä ni olis korkee aika valita kiikun ja opettelemisen väliltä...![]()
Väliäkö tuolla? Jos vaan on työt tehty. Pahempi ongelma on, että laskutetaan töistä, joita ei ole tehtykään.tollasilta joilla on rahaa, eikä halua käsiään paskata harrastevälineensä kanssa, on mekaanikon hyvä vetää sitä ylimääräistä hintaa tehdystä työstä.luojan kiitos, rahamiehiä vielä sentään löytyy.![]()
läppänä ton heitin. en mäkään työkseni koneita ruuvaa, koska mikäs harrastus se sitten enää olisi?Väliäkö tuolla? Jos vaan on työt tehty. Pahempi ongelma on, että laskutetaan töistä, joita ei ole tehtykään.tollasilta joilla on rahaa, eikä halua käsiään paskata harrastevälineensä kanssa, on mekaanikon hyvä vetää sitä ylimääräistä hintaa tehdystä työstä.luojan kiitos, rahamiehiä vielä sentään löytyy.![]()
![]()
En kyllä alkaisi vaimolle gynekolokiksi, vaikka siinäkin varmaan voisi säästää rahaa ja tuntea onnistumisen riemua, kun diagnoosi osuu kohilleen ja fiksaus toimii. Luotan ammattihenkilöön ja maksan laskut, ennemmin kuin tähystelen kaivosmiehen lamppu otsassa ja haynesin manuska kourassa venttiilien toimintaa...
Kaikki kunnia roplaajille, onhan se tietyllä tavalla osa harrastusta. Itse käytän vapaa-aikani ajeluun. Ei kerrassaan riitä aika enempään, semminkin kun huoltokelpoinen tila on 30 km päässä asuinpaikasta.
Juu, mutta mää olin täysin tosissani.läppänä ton heitin. en mäkään työkseni koneita ruuvaa, koska mikäs harrastus se sitten enää olisi?![]()
Juuri tuo asenne vaivaa lähtökohtaisesti ainoastaan Suomalaista ja muuta slaavilaista (=Venäläistä) yrittäjyyttä. Yritetään vedättää asiakasta ala-arvoisella ja ylihintaisella "palvelulla" ja samalla kustaan omaan sukkaan.tollasilta joilla on rahaa, eikä halua käsiään paskata harrastevälineensä kanssa, on mekaanikon hyvä vetää sitä ylimääräistä hintaa tehdystä työstä.Tai joillain on vaan rahaa niin ei tarvii turhaan sotkea kätösiäänjos joku ei ko. hommaa osaa omaan mopoonsa tehä ni olis korkee aika valita kiikun ja opettelemisen väliltä...
luojan kiitos, rahamiehiä vielä sentään löytyy.![]()
mä teen huoltohommat ja korjaukset sekä muut rakenteluhommat ihan omissa oloissani, niin ei tarvitse stressata siitä et kusetetaanko mua. sama pätee autoon. ainoo et tarvii joskus alistua siihen että joutuu ostamaan ko. merkkiin tiettyjä varaosia merkkiliikkeestä ja se se vasta vituttaakin.Itse olen yrittänyt sitä periaatetta vaalia, jotta jos jonkun lafkan saan paskasta työstä, vedättämisestä tai muusta silmään kuseksimisesta, niin asiointi loppuu laakista siihen. Ja sen myös kerron. Tuolla periaatteella on "mustalla listallani" parikin firmaa, joiden ovesta en enää jalkaani sisään pistä.
Juuri tuota tarkoitin. Jos täytyy tehdä huollot (tai mikä hyvänsä työ) itse siksi, että voi olla edes jollain lailla varma siitä, että työ on tehty laadukkaasti, niin joku mättää aika pahasti.mä teen huoltohommat ja korjaukset sekä muut rakenteluhommat ihan omissa oloissani, niin ei tarvitse stressata siitä et kusetetaanko mua. sama pätee autoon. ainoo et tarvii joskus alistua siihen että joutuu ostamaan ko. merkkiin tiettyjä varaosia merkkiliikkeestä ja se se vasta vituttaakin.Itse olen yrittänyt sitä periaatetta vaalia, jotta jos jonkun lafkan saan paskasta työstä, vedättämisestä tai muusta silmään kuseksimisesta, niin asiointi loppuu laakista siihen. Ja sen myös kerron. Tuolla periaatteella on "mustalla listallani" parikin firmaa, joiden ovesta en enää jalkaani sisään pistä.
jos 10min. hommasta joutuu maksamaan täyden tuntiveloituksen, niin eikö se ole kusetusta?
Eli hyvin ja ahkerasti tapauksessaniKyllä ne normihuollot ns. normihuoltomies tekee mopoon sekä kotiloon samalla asenteella kun sinäkin oman jokapäiväisen rutiini työsi!
Eli vain pakollinen ja mahdollisimman nopeesti, varsinkin jos on kiire hakeen akka bussipysäkiltä!
Siksi onnesta soikeena tahtoo tietää mitä omat kikottimet on sisäänsä syönyt.
Joskus vierestä katsonut kun huoltomies yrittää manuaalista selata et miten sen pitäin toi ja toi ruuvi avata, eli ammattitaito on ihan kiinni omasta aktiiviisuudesta sekä myöskin lahajakkudesta kun kaikkien kädessä se peukalo ei ole siinä normaalilla paikalla.