Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämähän kuulostaa hyvältä. On tarkoitus jonkinlainen tukaati tuoda Italiasta ja jos yksityiseltä ostaa niin ei coc todistusta tule mukaan. Eli yritetään ensin pelkällä rekkarilla ja jos ei onnistu niin sitten tilaillaan TÜVilta joku papru.![]()
Moro !
Toin Italiasta -99 Ducatin ja olin varma että todistuksia joudun tilaamaan. Mutta mopo olikin Euro 1 säännöstön mukainen.
Rekisteriotteessa merkinnät eka sarakkeessa:
Omologaz - DAZDMO2 E1=92/61=0013*
Viimeisessä sarakkeessa:
Rispetta la direttiva 97/24
Cap.5 E Cap.9.
Pyörän myynyt liike oli vielä laittanut keltaisen nuolitarran
osoittamaan tekstin tähän osaan ja nuolessa luki:
Dir.Euro 1 per la moto
Hienoa palvelua Italialaisilta
Myös pyörän tunnistetiedot alkavat E-kirjaimella.
Nyt hymyilyttää, ainakin siihen saakka kunnes veropäätös tulee
lautakunnasta.......
Tämä on tosi hyvä tieto! Auttaa paljon jos on alunperin suunnitellut ostavansa uudehkoa vuosimallia olevan mp:n.Todistusta et myöskään tarvitse jos mopolla on Euro 1 merkinnät
rekisteriotteessa ja mopon tunnistekilvessä. Varhaisin vuosimalli
missä itse olen törmännyt merkintään on 1999.
kyllä mulla on tullut molemmissa tuontimopoissa ihan oikeat alkuperäiset paperit mukana.Olenko ymmärtänyt oikein, että alkuperäiset rekisteriotteet pitää saada mukaan? Puheli tuo myyjä, että pitäisi antaa sikäläisille viranomaisille nuo paprut, kun poistaa rekisteristä.
Eli pitääkö saada mukaan alkuperäinen rekisteriote vai riittääkö vaikka kopiot?
joo ei se vaat*/=/=(//&¤%todistus kiinnosta tullia, vaan katsastuksessa ne siitä nillittää.Just soittelin kokkolan tulliin,sanoivat että jos pyörä mukana ei vaatimuksenmukaisuustodistusta tarvita,ja pyörän käyn näyttään kun siinä on vikoja ym pintavikoja jotka sanoivat että laskee pyörän verotus arvoa,,,ja olen luullut että pyörä pitää tullata jonkun(10päivän sisällä)maahan saapumisesta,tämä ei pidä paikkaansa,sanoivat jotta saa seista pihalla vaikka maailmanloppuun saakka,mutta jos tullaus/veropäätöshakemus on laitettu vireille jossa yhteydessä saa kolmen kuukauden ajoluvan joka on henkilökohtainen/ei saa luovuttaa ajettavaksi muille kuin verohakemuksessa merkitylle henkilölle,ja siis pyörää ei voi myydä tänä aikana/luovuttaa toiselle henkilölle(siis kun veropäätös on vireillä/3kk)....katsastus on aloitettava 10päivän sisällä kun "veron hakupäätös"on pantu vireille...jos puhuin puuta heinää korjatkaa,mutta näin ymmärsin kun suomeksi sen sanoivat..
Elikkä tulliin(ainakaan kokkolan tulliin)tarvitse kun ostokuitti/todistus että maksettu ko omaisuus on hakijan omaisuutta ja alkuperäinen rekisteriote(jonka sain kyllä myös myyjältä...ko pyörä on hollannista vs 800-93 ensirekisteröintipäivä 5.6-97,tämä yleensä veroa määrättäessä määräytyy just ton ensirekisteröintipäivän perusteella mutta vaikuttaa veropäätökseen kans valmistusvuosi jos katsovat pyörän ja toteavat että ko pyörä on "varastossa"seisoessaan "vanhentunut"esim haalistunut ja muuten tuo rekisteröimättömänä oleminen vaikuttanut ko pyörän arvoon,pitivät ko asiaa erittäin todennäköisenä että vuosimalliltaan -93 pyörä ei voi olla -97 vertainen veroa määritettäessä.......huh huh,saas nähä miten käy...
Kokeile vaikka tuolta...........http://www.tuv.fi/34722.aspmistäs pirusta sen sitte sais halvimmalla....