• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaasan liikkuva poliisi, sanonko mitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huh.. melekosta. Misähän vaiheesa itellä palais käämit jos tommosia tapahtumia omalle kohalle sattuis

En ihmettele ollenkaan. Minut pysäytti (olin autolla liikenteessä) 2004 Kankaanpään poliisi Veneskoskella, kun epäili minulla olevan tutkanpaljastajan. Tilanne oli lähinnä huvittava. Minut siis pysäytti virkapukuinen mp-poliisi ja pysäytyksen jälkeen minun paperit kysyi siviilipoliisi, jolla ei ollut edes nimilappua rinnassa! Oikeuskanslerin päätöksen mukaan poliisivirkamiehen tulee olla kansalaisten tunnistettavissa eli nimilappu ON PAKOLLINEN! Poliisi vetoaa siihen, että rikolliset tunnistavat heidät ja kiristävät ym... Tämä ei kuitenkaan vapauta heitä nimilapun käytöstä. Noo... Tämä siviilikyttä oli töykeä ja syytti minua suoraan tutkanpaljastajan käytöstä, koska OLIN AJANUT PRIKULLEEN RAJOITUSTEN MUKAAN! Sitten hän vaati tarkastaa autoni. Annoin hänen tehdä sen. Pääsinpähän vähemmällä.
Ko. tutkanpaljastaja oli GPS-navigaattori, joka oli tuulilasista nähtävissä.
Käsittämättömän typerä poliisi! Katsokaa että sivarikytillä on NIMILAPPU rinnassa tai vaatikaa nähdä henkilökortti! Kumpikin on oltava sivaripoliisillakin mukana!!! Miten ihmeessä poliisiksi pääsee noinkin typeriä ihmisiä?

TTU

Sitten poliisi ihmettelee ku heitä vihataan! Jos toi mahollista ni viddu! Kuis tää päättyy?
mad.gif

No johan on "simputusta".

Tuosta tulee mieleeni menneenä talvena täällä pääkaupunkiseudulla eräänä viikonloppuaamuna joskus klo 5-6 välillä kun vein tyttelin töihin keskustaan autolla. Oli pimeää ja lunta tuli taivaan täydeltä oikein pöpperönä niin että Turun moottoritielläkin piti vauhti pudottaa välillä 60km/h kun yksinkertaisesti ei nähnyt tietä lainkaan.

Keskustasta takaisin tullessani sitten Paciuksenkadun pitkän alamäen jälkeen kun olin kääntynyt Huopalahdentielle, maija takana vilkut päälle ja tien sivuun. "Tulit sitten aika reippaasti, tais olla yli satasen tai ainakin lähelle satasta, mekin jouduimme himmaamaan kun ei uskallettu tulla niin kovaa sun perässä"

Voitte uskoa että tässä vaiheessa loksahti alaleuka vyön soljen tasolle "TÄH" ...siinä sitten alkoi väittely että paljonko nopeus oikein oli... ja minullahan se oli mittarin mukaan karvan päälle 50 ollut... tuo paikka on nimittain otollinen tutkapaikka ja toisaalta lunta tuli niin paljon että sitä taisi kaduillakin olla 20cm paksuudelta joten ajaminen kovempaa olisi ollut jo silkkaa hulluutta.

En lumisateen johdosta laittanut merkille lainkaan että menikö samaan aikaan, samaan suuntaan jokin muukin auto minua ennen tällä 3 kaistaisella osuudella. Lopuksi päästivät minut menemään kuitenkin ilman sakkoja tai muita sanktioita "ajelehan hiljempaa tai tapat itses" lausahduksen saattelemana.

Melkein väittäisin että siinä on joku muu auto päästellyt kunnolla samoihin aikoihin ja koska lunta tuli niin paljon että näkyvyys oli melkein nolla, niin tämä toinen auto on vain häipynyt sinne lumisateen sekaan ja pollarit sotkivat minut tähän toiseen.

Aika heikoilla olisin ollut jos olisivat pitäneet päänsä ja esittäneet minulle jonkun toisen ajoneuvon ylinopeuslukuja tutkastaan... tai se ehkä olikin minun pelastukseni että lumisade sotki koko tutkan käytön mahdollisuuden.

ei jumalauta.täydellistä poliisin mielivaltaa.ainiin suomihan ei ole poliisivaltio ja poliisi on aina oikeassa,kunnes toisin todistetaan  ja sekin on melko vaikeeta kun itse tutkiivat
jokatapauksessa ihan perseestä tuomoinen toiminta.
033102ass_1_prv.gif

mulle sattui ittelle n10vuotta sitten tapaus jossa poliisit syyttivät,että olin käryttänyt kumia erään nakkikioskin terassilla.oli kuulemma selvät todisteet ja silminnäkijöitäkin löytyy.oli kuulemma ihan samanlainen nahkapuku ja meikäläisen pyörä.kohtelu oli jokseenkin samanlaista kuin tuossa vaasan tapauksessa.mun mopo oli sillon osina tallissa,oli ollu jo 1,5kk ja poliisit antoivat periksi vasta kun sen kävivät itse toteamssa ja vanhempani sen myös todistivat

Kännykkä oli kotona mutta silti kuulusteluhuoneessa katsottiin puhelimesta kellonaikaa... Onkos siellä kuulusteluhuoneessa jotkut puhelimet vai löytyikö kännykkä jostain?

Kännykkä oli kotona mutta silti kuulusteluhuoneessa katsottiin puhelimesta kellonaikaa... Onkos siellä kuulusteluhuoneessa jotkut puhelimet vai löytyikö kännykkä jostain?
Kuulusteluhuoneessa on puhelin jossa on digitaalinen näyttö jossa kello sekä numeronäyttö suoraan edessäni.

Kuulusteluhuoneessa on puhelin jossa on digitaalinen näyttö jossa kello sekä numeronäyttö suoraan edessäni.
Asia selvä, pisti vaan silmään tossa jutussa niin piti kysyä.

Ei muutakuin voimia taisteluun
smile_org.gif

Mites näissä ajokieltoasioiden tutkimisissa on korvausten laita menetetystä ajoajasta? Ei taida herua yhtään mitään?

Nykyään siis käytännössä yksittäinen poliisimies pystyy mielivaltaisesti antamaan rankemman rangaistuksen (ajokielto käsittelyä odotellessa useita kuukausia) kuin käräjäoikeus, riippumatta käräjien lopputuloksesta.

Paljonpa lohduttaa perse pitkällä velkaista pyörää seisottavaa, jolla on jäänyt kuukausien työajot ajamatta, jos käräjäoikeus 3-6kk kuluttua toteaa syyttömäksi ja antaa kortin takaisin kouraan.

Vaasan LPstä olen kautta aikojen kuullut kaikennäköistä shittiä, joten en ihmettele yhtään. Pari tuttuakin on ollut siellä hommissa, eikä heilläkään jäänyt hyvää sanottavaa niiden toiminnasta.
Sitäpaitsi normipolisi EI ole pidätysoikeutettu virkamies, eikä siten voi pidättää ketään ilman moisen lupaa, kiinniottoa voi kylläkin suorittaa, esim henkilöllisyyden selvittämiseksi. Eli olisivat voineet sanoa ottavansa sinut kiinni syystä tai toisesta, eikä kikkailla.Ja mitä Vaasan liikuvat teki kokkolassa, siellähän on omat liukuvat?
Kyllä tuo kuullostaa jo melkoiselta asetelmalta, prkl...Mutta kuitenkin en ole yllättynyt. Voipi olla että poliisi on varma että se olet sinä, ja uskoo sanovansa totta, mutta henkkoht en ymmärrä että pitää noin vitun väkisin saada juttua läpi.
nixweiss.gif

Mites näissä ajokieltoasioiden tutkimisissa on korvausten laita menetetystä ajoajasta? Ei taida herua yhtään mitään?

Nykyään siis käytännössä yksittäinen poliisimies pystyy mielivaltaisesti antamaan rankemman rangaistuksen (ajokielto käsittelyä odotellessa useita kuukausia) kuin käräjäoikeus, riippumatta käräjien lopputuloksesta.

Paljonpa lohduttaa perse pitkällä velkaista pyörää seisottavaa, jolla on jäänyt kuukausien työajot ajamatta, jos käräjäoikeus 3-6kk kuluttua toteaa syyttömäksi ja antaa kortin takaisin kouraan.
Kävi itsellä sama mielessä ja tosiaan kyllä tuntuu taas aika uskomattomalta koko homma.

Kolme partiota paikalla pysäytettäessä, viedään putkaan ja kuulustellaan kuin pahempaakin rikollista ja epäilynä on kuitenkin ollut ylinopeus.

Samaan aikaan kaikenlaista hörhöä, raiskaajaa, pedofilia ja ryöstäjäjää vipeltää vapaana ja hyvä ettei päähän taputella.

Kannattaisi kysyä kirjalliset perustelut sille miksi poliisijohtaja Paatero sai pitää korttinsa asian tutkinnan ajan vaikka liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tai syyllisestä ei tiettävästi ollut mitään epäselvyyttä, ja miksi nyt otettiin kortti pois vaikka ei ole varmaa tietoa tekijästä.

Jos tuosta osakaan on totta (mitä en sinänsä lainkaan epäile), niin eipä voi kyllä sanoa kuin että melkoisen ala-arvoisesti ovat virkavallan edustajat menetelleet!
Ei tavanomaisista työasioista (ylinopeutta ajaneen pakoon pääsy) noin saa vittuuntua, että haetaan syntipukki jostain vaikka väkisin.

Uskomatonta mielivaltaa kansalaisten 'auttajilta'.
nixweiss.gif

pitäiskö kerätä nimilista ja lähettää se oikeuskanslerille että motoristeja pitää ruveta kohtelee ihmisinä
nixweiss.gif
toivottavasti asia selviää pian ettei mee koko kausi pilalle tollasten ääliöiden taki
thumbs-up.gif

Back