G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ihmettele ollenkaan. Minut pysäytti (olin autolla liikenteessä) 2004 Kankaanpään poliisi Veneskoskella, kun epäili minulla olevan tutkanpaljastajan. Tilanne oli lähinnä huvittava. Minut siis pysäytti virkapukuinen mp-poliisi ja pysäytyksen jälkeen minun paperit kysyi siviilipoliisi, jolla ei ollut edes nimilappua rinnassa! Oikeuskanslerin päätöksen mukaan poliisivirkamiehen tulee olla kansalaisten tunnistettavissa eli nimilappu ON PAKOLLINEN! Poliisi vetoaa siihen, että rikolliset tunnistavat heidät ja kiristävät ym... Tämä ei kuitenkaan vapauta heitä nimilapun käytöstä. Noo... Tämä siviilikyttä oli töykeä ja syytti minua suoraan tutkanpaljastajan käytöstä, koska OLIN AJANUT PRIKULLEEN RAJOITUSTEN MUKAAN! Sitten hän vaati tarkastaa autoni. Annoin hänen tehdä sen. Pääsinpähän vähemmällä.
Kuulusteluhuoneessa on puhelin jossa on digitaalinen näyttö jossa kello sekä numeronäyttö suoraan edessäni.Kännykkä oli kotona mutta silti kuulusteluhuoneessa katsottiin puhelimesta kellonaikaa... Onkos siellä kuulusteluhuoneessa jotkut puhelimet vai löytyikö kännykkä jostain?
Asia selvä, pisti vaan silmään tossa jutussa niin piti kysyä.Kuulusteluhuoneessa on puhelin jossa on digitaalinen näyttö jossa kello sekä numeronäyttö suoraan edessäni.Kännykkä oli kotona mutta silti kuulusteluhuoneessa katsottiin puhelimesta kellonaikaa... Onkos siellä kuulusteluhuoneessa jotkut puhelimet vai löytyikö kännykkä jostain?
Kävi itsellä sama mielessä ja tosiaan kyllä tuntuu taas aika uskomattomalta koko homma.Mites näissä ajokieltoasioiden tutkimisissa on korvausten laita menetetystä ajoajasta? Ei taida herua yhtään mitään?
Nykyään siis käytännössä yksittäinen poliisimies pystyy mielivaltaisesti antamaan rankemman rangaistuksen (ajokielto käsittelyä odotellessa useita kuukausia) kuin käräjäoikeus, riippumatta käräjien lopputuloksesta.
Paljonpa lohduttaa perse pitkällä velkaista pyörää seisottavaa, jolla on jäänyt kuukausien työajot ajamatta, jos käräjäoikeus 3-6kk kuluttua toteaa syyttömäksi ja antaa kortin takaisin kouraan.
Eiköhän ne järjestä pääsykokeet hakijoille. Valinta tehdään siis vain hakijoista.Aiheesta lisää sekä äänestys...
Miten ihmeessä poliisiksi pääsee noinkin typeriä ihmisiä?