• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uutta kypärää; Shoei GT-Air/NXR, Schuberth C3 Pro vai Airoh ST 701 ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vklnuppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sami1024 sanoi:
Jos löydät jostain aidosti pienet vastamelunapit, joita on toivoakaan saada survottua napakan kypärän alleniin kerro ihmeessä tännekin. Itsellä on ollut ikivanhat Creativet, joissa patterikotelo ja elektroniikka oli piuhassa eikä nappeihin upotettuna, mutta niitä ei enää tehdä tai myydä. Tosin se täytyy sanoa, että tuo nxr on mulle eka kypärä, jolla lyhyehkön alle 80km/h siirtymän ajaminen ilman tulppia ei tunnu epämukavalta eikä saa korvia soimaan.

Pikavastaus puhelimella. Bose QC-sarjan nappeja on ulkomaanfoorumeilla kehuttu, mutta hankintahinta (250-300€) on sen verta korkea etten uskalla kokeilematta ostaa ja noitahan ei kyllä missään saa sovitella, onneksi :D Itselläni on jotenkin oudot korvakäytävät kun 80% nappikuulokkeita ei sovi vaan pomppaa aina pois. En esim. pysty normaaleja 3M "perus eareja" käyttämään ollenkaan, eivät mene/pysy.

XJ 900 sanoi:
Pieni korjaus, minun viime syyskuussa hankitussa GT-Airissa on tupla-D lukitus. En käytä pikalukolla olevia kypäriä. Muuten allekirjoitan nuo mielipiteet, varmaan paras kypärä mitä minulla on ollut.

Mulla suomesta ostettu GT-Air on räikällä (ostettu heinäkuussa).
"The buckle may vary depending on your country. To make sure what closure you will get, please ask your dealer to confirm." - Lähde: https://www.shoei-europe.com/uk/products/GT-Air
Savoksi: muan mukkaan suottaapi suava räikästä tai tee-rinkuloisia.

GT-Air omasta mielestä ihan hyvä potta. Tänä vuonna oli alkuvuodesta aika lämmintä niin vaikka oli kaikki tuuletusaukot auki niin jo sain tunnissa pään märäksi. Netissä ainakin haukutaan hiljaiseksi mutta kun nakulla ajaa niin ei se 80+km/h nopeuksissa enää turhan hiljainen ole (tähän toki voi vaikuttaa onko laittanut jotain lippaa eteen vai ei mopossa). Itselläni lisäksi Senan puhelin potassa ja kun musiikista laittaa volumet täysille niin ei suhinoita kuule ;P

Itekki oon pähkäilly, josko tuo gt-air potta pitäisi ostaa. Haluaisin pinlockin ja aurinkovisiirin ja tuostahan ne löytyy. Hinta vaan mietityttää. Kävin kokeilemassa gt-airia ja nxr:ää ja totesin, että kypärissä oli huomattava ero koon puolesta. Gta:ssa M oli hyvän kokoinen, mutta nxr:ssä M oli liian iso. Kannattaa siis ehdottomasti sovittaa, jos meinaa tilata ulkomailta.

Napeissa varmaan ei ole ongelmaa kypärän sisällä, mutta ongelmaksi muodostuu päähän laittaminen. Sopivan kokoisessa kypärässä ei pahemmin ole pään aukossa ylimääräistä tilaa.

Vklnuppi sanoi:
Pikavastaus puhelimella. Bose QC-sarjan nappeja on ulkomaanfoorumeilla kehuttu, mutta hankintahinta (250-300€) on sen verta korkea etten uskalla kokeilematta ostaa ja noitahan ei kyllä missään saa sovitella, onneksi :D Itselläni on jotenkin oudot korvakäytävät kun 80% nappikuulokkeita ei sovi vaan pomppaa aina pois. En esim. pysty normaaleja 3M "perus eareja" käyttämään ollenkaan, eivät mene/pysy.

Tää menee nyt vähän otsikon viereen, mutta itsellä NXR:n päänaukon tiukkuuden vuoksi jo Sennheiserin CX3 meinaa olla hankala saada pysymään paikallaan, kun Creativen EP630 mahtuu ilman isompaa kikkailua. Bosen QC20 vastamelunapit näyttävät ihan sikana liian suurilta noihin verrattuna, eli ainakin itsellä jäisivät menemättä.

http://verk.com/51181
http://verk.com/15767

Kansipahvi sanoi:
Mulla suomesta ostettu GT-Air on räikällä (ostettu heinäkuussa).
"The buckle may vary depending on your country. To make sure what closure you will get, please ask your dealer to confirm." - Lähde: https://www.shoei-europe.com/uk/products/GT-Air
Savoksi: muan mukkaan suottaapi suava räikästä tai tee-rinkuloisia.

Normaalisti kai Suomessa olevat mallit pikalukolla, mutta ainakin 3v sitten jälleenmyyjä tilasi mulle tehtaalta D-lukollisen mallin erikseen. Taisi 80e maksaa lisää, mutta eipä olisi tullut muuten kauppoja.

NXR ollu pari kesää. Löytyy myös Schuberth C3 ei pro. Mukava (jotenkin progressiivinen pintapehmeä pehmustus), kohtuu hiljainen, kevyen tuntuinen päässä, tuuletus pelittää. C3 ei ainakaan hiljaisempi omalla pärrällä ajettaessa. 801R X-lite paljon meluisampi - vanhahan se onkin jo. Aika hyvin pysyy pääässä myös kovemmissa nopeuksissa, jos tarvii jossain vrt. aiemmat kypäräni. Lasit saa myös tungettua aika hyvin sisään. Korvatulppia kuitenkin käytän niinkuin muissakin kypärissä. Visiiri hyvä, ei huurru helposti ja pinlock pysyy hyvin paikallaan eikä naarmuunnu niinkuin joissain (x-lite).

Tuolta helmetcitystä tuli itse asiassa tilattua edellisen vuoden väri 200 € Suomen hintoja halvemmalla ja DD-lukolla.

Suupertista hajoaa helposti se aurinkovisiirimekanismi ja tuuletusaukot huonommin säädettäviä kuin Shoeissa eikä niin mukava ainakaan mun päässä. C3 visiiriaukko tehty hiukan pystympään menoon kuin kyykky. Tie näkyy kuitenkin :-). HJC RHPA11 oli kans vaihtoehto, mutta ei yhtä mukava omaan päähän ja SHARP-testi HJCssä mietitytti.

Viimeksi muokattu:
GT-Air taitaa olla valintani. Molemmat ihan hyviä (NXR/GT-Air) mutta tuo aurinkovisiiri houkuttelee liikaa. Lisäksi pidin enemmän sen koosta ja "katseluaukosta" Schuberthit ei sopineet omaan päähän ja HJC:n laatu ei kyllä vakuuttanut.

Eikö tuota GT-Airia nyt mistään saa Pirkanmaalta järkevään hintaan ? Saksanpojat myy 399€ niin tuntuu tyhmältä maksaa 529€ täällä. 450€ olisi ok vielä.

Yamaha Centerillä on ainakin hyllyhinnat oikeita hintoja eikä tällä naamalla saa aleja vaikka ottaisi muutakin.

Vklnuppi sanoi:
Eikö tuota GT-Airia nyt mistään saa Pirkanmaalta järkevään hintaan ? Saksanpojat myy 399€ niin tuntuu tyhmältä maksaa 529€ täällä. 450€ olisi ok vielä.

Yamaha Centerillä on ainakin hyllyhinnat oikeita hintoja eikä tällä naamalla saa aleja vaikka ottaisi muutakin.

Biketeamilla ja RM Heinolla noita pitäisi oleman myös, kävitkö niissä tinkaamassa? Tosin itsellä on usko mennyt kotimaisten kauppiaiden haluun myydä tavaraa. Tyhmempi luulisi, että tavaran liikkuminen pienemmällä katteella olisi parempi kuin että tavara makaa hyllyssä, mutta ilmeisesti kauppias ei laske noin, tai sitten maahantuontiporras vetää niin paljon välistä, että yhtälö ei vaan toimi.

Eurobikerillä Vantaalla sai myös vähän edullisemmin. Itse ostin mattamustan Gt-airin 460€ hintaan toukokuussa.

Perun pahat puheeni Yamaha Centeristä. GT-Air ja hintaan 479€ eli mielestäni ihan ok hinta suomalaisen työllisyyden kannatuslisällä ja loistavalla palvelulla.

Kaiken lisäksi Yamaha Center oli ainoa paikka josta sai palvelua ja vielä erittäin hyvää sellaista. Olen sovinatsi ja sitä mieltä, ettei miehiä saisi päästää palveluammatteihin. Oli sitten rautakauppa tai mp-liike niin tytöt/naiset osaavat paremmin :thumbup:

No ei puhuta samasta kyppärästä mutta oman mattamustan NXR:n ostin työreissulla liettuaan viime keväänä pienen taustakyselyn jälkeen. Kaikkine leluineen tuolle jäi muistaakseni hintaa 330€. Siinä on vähän matkaa vielä noihin suomen hintoihin. Niiden sivuillakin oli vaikka mitä hintoja noille ruukuille, mutta kun spostilla lähestyin että mitä on hyllyssä ja mihin hintaa niin päästiin hyvinkin asiallisiin hintoihin.

Oz sanoi:
Viime syksynä Dolomiiteilla monsuunisateessa todettua: itselläni C3 Pro, visiiri huurtui jatkuvasti ja tosi haastavaksi meni. Vaimolla GT-Air, ei mitään ongelmia huurtumisen kanssa.

Hommasin X-spirit 2:n jälkeen ekan avattava kypärän : C3 PRO osui valinnaksi. Viime viikon reissulla todettu ihan sama, se vielä että visiiri vuoti niin että vesitippoja tuli silmille jatkuvalla syötöllä. Muutaman tunnin ajon jälkeen sisus kohtalaisen märkä ja huuruunhan se meni jatkuvasti. Kaverilla samaan aikaan hankittu vastaava niin siin sama homma...ei kuitenkaan ihan niin paha kuin minulla.

Lämpimällä kelillä muuten todella hyvä ja hiljainen.

Vklnuppi sanoi:
Perun pahat puheeni Yamaha Centeristä. GT-Air ja hintaan 479€ eli mielestäni ihan ok hinta suomalaisen työllisyyden kannatuslisällä ja loistavalla palvelulla.

Hintahan riippuu millä grafiikalla ottaa (taitaa olla yli satasen hintaeroja riippuen kypärässä olevasta grafiikasta).

wilipedia sanoi:
No ei puhuta samasta kyppärästä mutta oman mattamustan NXR:n ostin työreissulla liettuaan viime keväänä pienen taustakyselyn jälkeen. Kaikkine leluineen tuolle jäi muistaakseni hintaa 330€. Siinä on vähän matkaa vielä noihin suomen hintoihin. Niiden sivuillakin oli vaikka mitä hintoja noille ruukuille, mutta kun spostilla lähestyin että mitä on hyllyssä ja mihin hintaa niin päästiin hyvinkin asiallisiin hintoihin.

Juu ja saksasta tuo olisi ollut 399€ mutta on periaatteita ja olen valmis niistä maksamaan. Jos kaikki tilattaisiin aina kaikki ulkomailta niin kellään meillä ei olisi töitä tai varaa tilata enää :D

Kansipahvi sanoi:
Hintahan riippuu millä grafiikalla ottaa (taitaa olla yli satasen hintaeroja riippuen kypärässä olevasta grafiikasta).

Aivan. Otin mattamustan kun vaihtoehtoja ei hirveästi hyllyssä ole :D

Vklnuppi sanoi:
En muutenkaan ymmärrä miten kaiuttimet kypärän sisällä + korvatulpat yhdistelmä voisi toimia.

Ihan hyvin se toimii mitä muistelen parin vuoden takaisia kokemuksia. Toki mitään hifi-elämyksiä ei varmaankaan pääse kokemaan, mutta musiikki kuuluu ja puhelut onnistuvat. Käytössäni oli Cardo scalarider Q3.

massajaska sanoi:
Ihan hyvin se toimii mitä muistelen parin vuoden takaisia kokemuksia. Toki mitään hifi-elämyksiä ei varmaankaan pääse kokemaan, mutta musiikki kuuluu ja puhelut onnistuvat. Käytössäni oli Cardo scalarider Q3.

Ilmeisesti kyllä. Tämähän on todella hiljainen potta ja kaikinpuolin loistava :jippikaijee: Plugfonesit mahtuu olemaan hyvin. Tosin ne on aika "rankasti" modatut plugarit eli joulukuuset tai ne silikoonitatit eivät pysyneet korvissa. Jostain syystä Alpine Worksafe silikonitulpat pysyy ja nehän sopi suoraan Plugfoneseihin :D

Hyvin pystyy ilman tulppia ajelemaan. Satasen jälkeen tilanne toinen, mutta nakulla viitti sellasia vauhteja muutenkaan ajella.

Tilasin myös Pro Sound Kit for Shoei systeemin, muttei ole vielä tullut. On sitten mahdollisimman sekavasti ja kettumaisesti ilmaistu kaikki. Näköjään noitakin on ainakin kolmea eri versiota Shoeihin, ehkä jopa neljä. Jos nyt hirveällä Googlettamisella oikein ymmärsin, niin F3MC ja Sport/urban vastaanottimille on oma sarja ja lisäksi löytyy uudempi sarja merkattuna 2018 :D Siinä ei tietenkään kerrota mihin vastaanottimiin se sopii. Itse todennäköisesti vedän piuhat poikki ja jätän vain kaiuttimet käyttöön.

Superbikersin alessa oli hajakokoja ja värejä niin GT Airista kuin NXR:ästä (puoleen hintaan loput)...mukaan lähti NXR karvan päälle kaksi rahaa...

Back