• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uutta akkua Biltemasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yamark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä voisin itse kanssa harkita bilteman akun ostoa, Tuli syksyllä ostettua hondan orkkis akku 120e  
withstupid.gif
. Edellinen orkkis kun kesti sen kaksi vuotta...
Nää akkujen kestot on vähän yksilökohtaisia ja pyöränkin latausjärjestelmä varmasti vaikuttaa..

Meillä on orkkisakku 5v. vanhassa 6r:ssa ja hyvin pelittää.
Omassa kympissäni (4v.) ehti talvella purkautua jonkin verran, jota ei ole ennen tehnyt, eli voi olla valmis pian..On se latauksen jälkeen toiminut talvella kyllä, mutta..
nixweiss.gif

Ooks mitannu latausjännitettä? Geeliakku on herkempi liian suurelle latausjännitteelle.
En oo kyl mitannu, huomenna pitäs venat säätää, jos vaikka täräyttäs sen jälkeen käymään ja mittais. Voihan siinäkin se vika piillä, ainakin kun lukee muitten kehuja ko. akuista...

Tai sit mulla vaan kävi normi tuuri.
biggrin.gif

Mulla on kanssa hyviä kokemuksia, tosin hiukan vanhemmasta, perinteisesti huollettavasta mallista; Museo-Hondassa on ollut tuollainen kiinni viimeiset viisi vuotta, ja hyvin on pelannut. Hinta-laatu on kohdallaan  
wink.gif

Lievän pakon edessä tuli hankittua Bilteman geeliakku maaliskuun lopulla.
Kovaa käyttöä on saanut, ja paremmin on toiminut, kun mitkään muut akut aikaisemmin...
omg.gif

Oliskohan ollut joku säkäkappale?

Eli, ainakin hintansa (n.35€) arvoinen ja tässä tapauksessa
paljon paljon enemmänkin.

Ja nyt se sit tietenkin hajoaa heti, kun tuli kehuttua
tounge.gif

Ainakaan auton akuissa ei ole ollu mitään ongelmaa,ja olihan Biltema akku joskus TM testivoittaja.

Jos ei tartte kestää jatkuvasti yli 45 asteen kallistusta niin Bilteman huoltovapaa (ei geeli) akku on kyllä hintansa väärtti. Siinähän on nesteet sisällä mutta silti se on tiivis eikä pitäisi olla ihan niin herkkä värinkäytölle kuin geeliakku. Geeliakku taas on yleensä valmis, jos se pääsee tyhjenemään kunnolla.

Biltema tuskin itse tekee akkuja. Ne tulevat joltakin tunnetulta akkuvalmistajalta. Kuten työkalutkin. Tiedän yhden rekkakuskin joka ajoi rekkalasteittain työkaluja eräältä tunnetulta saksalaistehtaalta biltemannin keskusvarastolle.. Ne oli niitä millä on 10v takuu..

Eiköhän ne akut tule Biltemaan Kiinasta tai Koreasta.
Huoltovapaat mp-akut tulee muuten valmiiksi nesteytettyinä nykyään ja itse jouduin yhden pitkään kaupan hyllyssä seisotetun akun vaihtamaan toiseen yksilöön. Se eka ei kestänyt ladattuna kuin muutaman hassun starttiyrityksen.

Ei varmasti valmista itse akkuja...

Noiden työkalujen merkki olisi kiva tietää, mistä tulevat.
wink.gif

Minäkin jouduin geeliakun hommaamaan, koska huoltovapaita ei ollut oikeaa hyllyssä ja oli hoppu.

Toisaalta, hyvin on toiminut...

Ainakaan auton akuissa ei ole ollu mitään ongelmaa,ja olihan Biltema akku joskus TM testivoittaja.
Minä muistan lukeneeni TM:n testin missä bilteman autonakku oli viimeisenä
Joskus 90-luvun puolen välin jälkeen voitti jonkun 60Ah testin.. Täytyy muistaa, että voittaja-akulla ja nykyisin myytävillä on yhteistä todennäköisesti enää vain biltema-tarra. Hyvä jos edes samalta valmistajalta tulisi.

En ole lähiviikkoina kokeillut museopelejä startata, mutta kaksi ainakin kuukausi sitten lähti biliksen akuilla käyntiin ja niiden iät on 1,5v(geeli) ja 2,5v (suljettu).

rotassani on ollut bilikan akkuja muutama. tavallisia itse huollettavia malleja. toimivia ovat olleet muistaakseni 3/4. se yksi oli aika lailla susi ja purki virtoja itekseen. meni vaihtoon syksyllä. ne muut ovat kestäneet sen kaksi kesää ja talvea, sitten on alkanut teho hiipua, tosin käyttö on ollut erittäin huonoa, latauksia tuskin koskaan, no ehkä kerran vuodessa ja välillä nesteet ovat päässeet hupenemaan, niin että akku on ollut liki kuiva.

no se onkin rottapyörä ja biltema on vähän liiankin hieno merkki sellaisen kyljessä. pitäsi olla joku punatähti, ural, volga, rasputin, gogol, majakovski, hd tai vaikka triumph, niin olisi tyyli kohillaan. hehiö.

Jåå, Bilteman akkuja on ollut Autoissa mp:ssä ja Fordson Majorissa, hyvin ovat toimineet, kaikkia akkuja olen lataillut silloin tällöin.
Tigerissä (vielä) alkup. Yuasa

Tuli hommattua bilteman geeliakku, kun luulin, että susukin orkkisakku lopetti toimintansa  jo vaatimattoman yhdeksän vuoden rupeaman jälkeen.Uutta akkua kiinni ruuvatessani sitten huomasin solenoidi- toimisen ketjurasvarin vain jääneen päälle ja tyhjentäneen siten akun  
withstupid.gif

Kolmas Bilteman geeliakku menossa. Pari ensimmäistä paisui palloksi, joista ensimmäinen meni takuuseen mutta toisen pullistellessa oli uskottava, että pyörän jännitteensäädin falskaa. Muuten on Biltemat hyvin jaksanu pyöritellä käyntiin, ei vielä ole yksikään luonnollisesti hiipunut.

Minä muistan lukeneeni TM:n testin missä bilteman autonakku oli viimeisenä
Joskus 90-luvun puolen välin jälkeen voitti jonkun 60Ah testin.. Täytyy muistaa, että voittaja-akulla ja nykyisin myytävillä on yhteistä todennäköisesti enää vain biltema-tarra. Hyvä jos edes samalta valmistajalta tulisi.

En ole lähiviikkoina kokeillut museopelejä startata, mutta kaksi ainakin kuukausi sitten lähti biliksen akuilla käyntiin ja niiden iät on 1,5v(geeli) ja 2,5v (suljettu).
Taisi olla tuo testi kauhistus testaajille silloin aikoinaan, kun ennalta määrätty ei ollutkaan paras. Niinpä hakivat toisia akkuja Biltemasta ja löysivätkin sitten yhden kehnon yksilön.
Tämän perusteella muistaakseni sitten muuttivat testituloksen
niin, että hyvä akku olikin tilastotappio ja yleinen taso Bilteman akuilla heikko.

Jännää tuo testaaminen ja vielä jännittävävämpiä nuo tulokset...
wink.gif

Itse aion myös ostaa Bilteman akun kun tarve tulee. Kavereilla pelannut moitteetta
smile_org.gif
Eli ketään ei ole tiedossa kenellä olisi ollut huonoja kokemuksia pyörässä / autossa.

Yuasa vaihtui Bilteman huoltovapaaseen, ja hyvin on toiminut. Hinta puolet Yuasasta. Kestänee aikansa kuten kaikki akut, mp:ssä akku on kovemmalla kuin autossa.

Biltemassa on aivan käyttökelpoista tavaraa, mutta pitää osata vähän valita. Ongelmana on lähinnä laadun valvonta, nehän ei itse tee mitään vaan lukuisat alihankkijat ne tekee, ja nekin voi vaihtua, niin sekaan pääsee kaikenlaista. Takuu kuitenkin pelaa. Ja jos ostaa vitosen tavaran niin ei kannata vaatiakaan satasen laatua.

Back