• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Zeipii sanoi:
mutta kun saa pyörän pihaan ja pääsee tutkimaan tarkemmin niin muokkaantuu ajatus siitä mitä muokataan :)

Jep, kannattaa myös tutkia laakerit (ohjaus, linkusto, takahaarukka) sekä alustan kunto ja huoltotarve. Vaikka on aika perusjuttuja niin tämän ikäiset pyörät on helposti ajokelvottomia tai ainakin todella hankalia ja epämukavia jos (ja kun) noiden huolto on laiminlyöty.

Samoin jarrut, mullakin vaikka oli uudet palat, nesteet vaihdettu säännöllisesti jne. niin satuloiden huolellinen putsaus ja rasvaus teki todella suuren eron tuntumaan. Toisessa etusatulassa oli yksi mäntä hieman jumissa ja jarrut laahasi. Huollon jälkeen on vaan niin paljon herkempi ja huomasi heti tallissa kun pyörää siirtäessä (ja muutenkin kun nyt vaikka bensiksellä työntää mittarilta parkkiin), että onpas kevyt työntää ja rullaa ihan itsestään :p

Nyt on pyörä tallissa ja eka reissu heitetty! Huomenna katteiden käsittely käsimyllytyksellä, kevyt hionta ja pintahologrammin poisto. Jos kehtais sen jälkeen laittaa ensimmäiset kuvat foorumille.

Ehdottomasti nuo vanteet haluaisin laittaa kiillotukseen. Muuten pyörä on suhteellisen ok, takavalo lähtee vaihtoon ja muutama pienen pieni yksityiskohta saa muuttua.

Mutta sitten asiaan;
Tästä laitteesta puuttuu ohjausiskari. Pienennän välityksiä pykälällä ja ehkäpä jossain vaiheessa laite saa sisäänsä pc:tä, joten löytyisikö jollain myydä fiksuun hintaan käytetty ohjausiskari?

Samoin powercommanderi kiinnostaa.

Hyppelehdin pari päivää sitten Treen Linnainmaan suunnilla jalkamiehenä bussin takaa vähän yllättäen suojatielle ja prätkä joutui jarruttelemaan. Heti kun prätkä lähti taas kiihdyttämään, pääni kääntyi katsomaan että mistäs vekottimesta noin miehekkäät saundit lähtee. Ellen ihan väärin nähnyt niin kyljessä oli teippaukset SP2.

Mieti Zeipii vielä sitä vanteiden kiillotusta...
Onko muuten minkä valmistajan putket? Vähän näyttää Microneilta...

Viimeksi muokattu:
jyk sanoi:
Hyppelehdin pari päivää sitten Treen Linnainmaan suunnilla jalkamiehenä bussin takaa vähän yllättäen suojatielle ja prätkä joutui jarruttelemaan. Heti kun prätkä lähti taas kiihdyttämään, pääni kääntyi katsomaan että mistäs vekottimesta noin miehekkäät saundit lähtee. Ellen ihan väärin nähnyt niin kyljessä oli teippaukset SP2.
^Saatto olla meikäläinen jos oli musta-puna-hopea? Linnaimaan nurkilla kun asustelen. Eipä tässä muita SPeitä ole näkynyt.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Vito78 sanoi:
Mieti Zeipii vielä sitä vanteiden kiillotusta...
Onko muuten minkä valmistajan putket? Vähän näyttää Microneilta...

Nuo on leo vincen sliparit, aivan samanlaiset kuin minulla oli edellisessäkin laitteessa - mutta näissä on hiilikuitukuori.

Kyllä nuo vanteet on kiilloitukseen lähdössä, jos saan hinnan kohdalleen kiillotus + puolien ja sisärummun pulverimaalauksen osalta :p

Nyt tilattuna; Kultaiset kahvapainot, kahvat, jalkatapit ja vanneteipit (ennen kun saa kiillotettua).

Hakusessa vielä isompi takanakki, joku vanha ratagummi 190/60 tai 65, 200/55 voisi olla hyvä.

Hemmetti soikoon. Olen hävittänyt koneelta omaan 2001 vm. samoille leo vincen putkilla pajalla dynossa teetätetyn kartan. Se on ollut linkitettynä tänne ihan ekoissa viestiketjuissa, mutta eipä löydy enää mistään.

Netistä leo vincen putkille tarkoitetun kartan löysin kyllä.

Voisitteko lähettää minulle teidän laitteiden dynokarttoja, jos on säädätetty? Ja netistä löydetyt kiinnostaa myös. Ja jos vaikka jollain sattuis olemaan tallessa mun karttakin...? Kertokee samalla mitä modeja on kiinni/millä putkistolla säädetty niin saa osviittaa.

karttoja voi sendiä suoraan jarkko.turkki@gmail.com

Tehdään facebookkiin RC51 omistajille vielä oma ryhmä keskustelua ja kokontumisajoja varten.
Tästä ryhmään: https://www.facebook.com/groups/251995711973527/

ps. commanderi löydetty, speedohealer vielä hakusessa!

Viimeksi muokattu:
Tein Faceen Suomen RC51 omistajat-ryhmän. Tervetuloa kaikki rc51 kuskit!

Tere,

missäs meinasit käyttää säädätyksessä? Tai missä käytit aiemman?

Mulla ois sama tilanne edessä; LeoVincen SBK:t nyt paikoillaan ja PC nolla-kartalla, joten toimenpiteitä vaatii:)

Zeipii sanoi:
Hemmetti soikoon. Olen hävittänyt koneelta omaan 2001 vm. samoille leo vincen putkilla pajalla dynossa teetätetyn kartan. Se on ollut linkitettynä tänne ihan ekoissa viestiketjuissa, mutta eipä löydy enää mistään.

Netistä leo vincen putkille tarkoitetun kartan löysin kyllä.

Voisitteko lähettää minulle teidän laitteiden dynokarttoja, jos on säädätetty? Ja netistä löydetyt kiinnostaa myös. Ja jos vaikka jollain sattuis olemaan tallessa mun karttakin...? Kertokee samalla mitä modeja on kiinni/millä putkistolla säädetty niin saa osviittaa.

karttoja voi sendiä suoraan jarkko.turkki@gmail.com

Tehdään facebookkiin RC51 omistajille vielä oma ryhmä keskustelua ja kokontumisajoja varten.

ps. commanderi löydetty, speedohealer vielä hakusessa!

Kukahan tuli vastaan punaisella SP-1:llä eilen Haltialan kartanon mailla illalla n. klo 19 nurkilla?

Morotin, tulin SP-2:llani poispäin, harmitti kun en aikataulun vuoksi voinut kurvata takas jutulle;(

Kun ei RC51-kalustoa ihan liian usein vastaan tule, niin ois ollu kiva vaihtaa ajatuksia.

Saattaa munkin katu SP palata vakuutuksiin vuosien huilin jälkeen.

Takakäyrä kastui muutaman vuoden seisonnan jälkeen lämmityskäytön jäljiltä yön yli, onneksi ullakolta löytyi ylimääräinen ruiskurunko josta anastin bensanpaineensäätimen, tuntuu toimivan, haistellaan tallia aamusta, toivottavasti ei enää toista tapahtumaa.

Laite on aika stock juuri nyt, mutta hermoja raastaa Leo Vincen slipareiden kumina, täytyy taas modata killereitä tai vaihtaa pahimmillan putkisto, äänet ovat aivan säälittävät, vanhempi poikakin huomautti asiasta.

Mutta on se vaan ihan hieno laite vaan katsellakin, katotaan jos ihan ajoonkin päätyy !

Vito78 sanoi:
^simonkobelta Ladybirdiä Jaappaniasta vaan [emoji41]

Ullakolla on neljä erilaista pakosarjaa ja läjä vaimentimia jouten, mutta ilman e leimoja...., ja toi härveli on riisuttu nykyään erikoisosista, mutta, Cabin katteet ovat palanneet kotiin...

Vito78 sanoi:
^onko mitään myynnissä??

Huono oon myymään kun hinnat menee vaan ylöspäin, mutta Moriwakin st2 nokat ( twinissä on neljä ) ja venttiilinjouset tuskin enää menevät mun laitteisiin, kuten myös Durbahn titaani 2-1 käyrästö, nää saa 2300 eurolla yhteensä, jouset on käyttämättömät ja nokissa ei ole käytönjälkeä, laatikko ja nokkakartta mukaan.

Jos jollain on lipattu ykkönen tai kakkonen huokeella, voisin olla kiinnostunut, kilpuriaihioksi.
Classic puolella tosin on riitelyä Classic Superbiken tulevaisuudesta Suomessa, itse 67 syntyneenä en näe esim. 57 Trumppaa kauheen seksikkäänä radalla, tämän + - 2000 ajan pyöriä kylläkin.
Mun raaseri ei mene sääntöihin ja katupyörä on liian hieno tuhottavaksi, osia ois yllin kyllin projektiin, tulisiko valmista, onkin jo toinen juttu..., mutta tulishan kokeiltua.

^ entä Saksasta jonkun halvemman pään SP-Kakkosen hakeminen? Kun on tietoo mallista niin olis helppo kattoo paikanpäällä onko mitään kriittistä. Lipattuja ne muutaman tonnin Veturit varmaan on kaikki.

Back