• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

uusi pakoputkisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kojiko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Törö motoristit,

Ensin mainittava, että olen googlettanut ja hakua käyttänyt tällä(kin) sivustolla ja enemmän pihalla seuraavasta asiasta kun alottaessa :O

Elikkäs tuli tuossa viimeset 4 päivää kierreltyä itä-ja keski-Suomea 1300km arvoisesti ja tuli tälläinen ajatus mutkateillä, et miten saisi hieman enemmän vääntö/tehoa pyörään. Noh, noviisina tekniikkaan eka ajatus oli putkisto, toimihan se sillon mopoonkin kersana.
Mutta koko putkisto vaiko vaan takapönttöä? ja millasta? ja mistä? ja yhteensopivuus pyörään? mä oon niin hukassa :dunno:
Virittäminen ei niin oo juttu, ku ei ne tehot niin kiinnosta, mutta hieman vääntöä ja mukavammat soundit kelpais. Varsinkin kun nuo vakioputket on, noh, kuin lehmän pieru.

ja pyörähän on siis Honda NC750XD -14.

Jos vähä tökkäisitte oikeaan suuntaan niin olisin kiitollinen :)

Tuskinpa tuota laitetta sen enempää kannattaa viritellä. Tietty voi jotain katalysaattorin poistoa (laitonta) ja e-hyväksyttyä vaimenninta asentaa ja sitten dynopenkissä säädättää kartat kohdilleen. Muuten paras viritys on pyörätyypin vaihto. Eturattaan pienennys antaa pikkasen vetoa enemmän, mutta kierrokset matka-ajossa sitten nousee.

Tuolta klik esimerkiksi löytyy noita slipareita.

Mitä ne tehoon/vääntöön vaikuttaa, aika vähän, mutta saat paremmat äänet.
Omaan pyörääni sliparin hankin ja sen lisäksi paras viritys on 5-piikiä suurempi takaratas, muuttui tuo käytännön teho/väännön tunne toiseksi, koska alkuperäiset välitykset oli mallia aavikko.

Kuten kane80 asian ilmaisi, eteen piikkiä pienempi ratas ja taakse vaikka pari piikkiä isompi. Muuttuu melkein laite kuin laite hauskemmaksi ajaa. Vaikka huippunopeudessa sen 20kmh sitten ottaisi pataan, niin aika harvoin sitä maksimien maksimia siiviliajossa tarvitsee :)

Back