• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi pakoputki Triumphiin vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anzsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei!

Olen nyt törmännyt noihin "vaihtoehto" putkiin ja miettinyt, että miten paljon ja missä ne erot näkyy vakioihin verrattuna? Pienemmät äänet? Paljon paljon lisää tehoja? Vähemmän kulutusta?

Laittakaas kokemuksia näistä ja missä ne erot näkyy.

Kokoputkiston tapauksessa.... vähemmän painoa, vähemmän massiivinen ilme.... vähemmän seteleitä
lompsassa :p...... mutta vähän parempi ääni, mieli ja leveämpi hymy :p

Kyllähän se kolmosen sointi vaatii asian- ja arvonsa mukaisen pillistön, muutoin syyllistyy syystä tai toisesta
vakavamman laatuiseen itsepetokseen.

No niin, nyt kävi no niin siten, että huollatin 800XC Tikruni noin kuukausi sitten. Kotia palattuani huomasin, että rakkaan vaimoni GSF600S on ollut vuoden ajamatta.

Otin siis po. Suzukin käyttöön kuukaudeksi; ettei paikalleen ruostu. Putipuks Tikru talliin. Suzukiassa on Leo Vincen putkelo. Ja killeri paikallaan, luonnollisesti. Mainio peli ja mainiot äänet. Oikeasti.

Tänään laitoin Suzukin talliin ja tongin esille XC:n syksyn rientoihin. Laitoin tulille. Ne likipitäen tonnin Arrow-äänet ei ole mitään. Ainakaan killerin kanssa. Tehot ja muut sellaiset tällaiselle papalle olisi riittäny vakiossakin. Kun ei mitään enää näekään. Mutta äänetkin että meni, paskjan myivät.

Miten sen killerin saa irki? Sillai, ettei poliis huomaa.

Killeri on kiinni torxilla johon on vielä isketty hitsitäppi. Eli dremelillä hitsi pois, ruuvi auki ja sitten vaan esim. harjanvarrella nitkuttaen killeri irti. Killeriä ei kannata jättää pois koska sen vallesmanni kyllä huomaa, vaan näyttää sille dremeliä ja/tai poraa. Sitten äänet muuttuu :boring: -> :jpstyle:

hra1150 sanoi:
No niin, nyt kävi no niin siten, että huollatin 800XC Tikruni noin kuukausi sitten. Kotia palattuani huomasin, että rakkaan vaimoni GSF600S on ollut vuoden ajamatta.

Otin siis po. Suzukin käyttöön kuukaudeksi; ettei paikalleen ruostu. Putipuks Tikru talliin. Suzukiassa on Leo Vincen putkelo. Ja killeri paikallaan, luonnollisesti. Mainio peli ja mainiot äänet. Oikeasti.

Tänään laitoin Suzukin talliin ja tongin esille XC:n syksyn rientoihin. Laitoin tulille. Ne likipitäen tonnin Arrow-äänet ei ole mitään. Ainakaan killerin kanssa. Tehot ja muut sellaiset tällaiselle papalle olisi riittäny vakiossakin. Kun ei mitään enää näekään. Mutta äänetkin että meni, paskjan myivät.

Miten sen killerin saa irki? Sillai, ettei poliis huomaa.

Noh, kahdessa viimeisessä pyörässä killerit/killeri paikoillaan, olen vain lyhentänyt niitä pätkä kerrallaan, kunnes sointu on ok.
Helppo homma ja ulospäin näyttää kaikki olevan ok.

Osaakos kukaan vastata tällaiseen kysymykseen.

Olen yrittänyt etsiä kauan ja hartaasti omaa silmää miellyttävää pönttöä tohon nollakakkoseen Daytona projektiin ja nyt viimein löytänyt sen: Danmoto Jisu. Vieläpä käytännössä halvin mahdollinen millä edes jotakin tekee. Kiinapurkkihan se on että hyväksyntäpapruja on aika turha odottaa mukana.

Sitten siihen ongelmaan. Oma pyörä siis 2002 955i eli Gen2. Tuota k.o. vaimenninta myydään ainoastaan 97-01 gen1:seen, Stripleen sekä Sprintteihin sopivana, jostain syystä gen2 väliputkea ei ole saatavilla. Mahtaako kukaan tietää onko mikään edellämainituista riittävän lähellä että siitä saisi modattua sopivan, tai löytyykö esim tältä foorumilta ketään joka joko pystyy taivuttamaan 2" rst-rööriä tai vaihtoehtoisesti tiggailemaan mulle nätin välipätkän kohtuullisella korvauksella? Niin tai näin tarttis pöntön päähän jousikoukut hitsata kans.

Rekkamasa sanoi:
Osaakos kukaan vastata tällaiseen kysymykseen.

Olen yrittänyt etsiä kauan ja hartaasti omaa silmää miellyttävää pönttöä tohon nollakakkoseen Daytona projektiin ja nyt viimein löytänyt sen: Danmoto Jisu. Vieläpä käytännössä halvin mahdollinen millä edes jotakin tekee. Kiinapurkkihan se on että hyväksyntäpapruja on aika turha odottaa mukana.

Sitten siihen ongelmaan. Oma pyörä siis 2002 955i eli Gen2. Tuota k.o. vaimenninta myydään ainoastaan 97-01 gen1:seen, Stripleen sekä Sprintteihin sopivana, jostain syystä gen2 väliputkea ei ole saatavilla. Mahtaako kukaan tietää onko mikään edellämainituista riittävän lähellä että siitä saisi modattua sopivan, tai löytyykö esim tältä foorumilta ketään joka joko pystyy taivuttamaan 2" rst-rööriä tai vaihtoehtoisesti tiggailemaan mulle nätin välipätkän kohtuullisella korvauksella? Niin tai näin tarttis pöntön päähän jousikoukut hitsata kans.

moro,

ite myin '04 speed triplen high level pöntön t595 malliseen daytonaan ja se kävi suoraan ilman modifikaatioita. Oletan toimivan päinvastoin. Mä voin hommata sulle jousikuokkujen hitsauksen pakohormiin, kunhan merkkaat ne kohalleen :) Ja mulla on orggis pakosarja hyllyssä, jos menee modaukset pahasti munilleen...

Tarttee koklaa kuin istuu kun tulee, suurin ongelma mulla sen kanssa lienee säädettävät jalkatappisarjat eli putken täytyy "väistää" oikeaa jalkatapin runkoa koska tulee alemmas kuin orkkis et se välirööri tarvinnee tehdä/teettää uusi jossa pari extramutkaa. Kattoo nyt miten se sopii kunhan tulee, näyttäs olevan 24. päivä "sorted at dispatch facility, Shanghai"

Rekkamasa sanoi:
Tarttee koklaa kuin istuu kun tulee, suurin ongelma mulla sen kanssa lienee säädettävät jalkatappisarjat eli putken täytyy "väistää" oikeaa jalkatapin runkoa koska tulee alemmas kuin orkkis et se välirööri tarvinnee tehdä/teettää uusi jossa pari extramutkaa. Kattoo nyt miten se sopii kunhan tulee, näyttäs olevan 24. päivä "sorted at dispatch facility, Shanghai"

Mulla on tuttu ja pätevä pakoputken tekijä Lahdessa, ni ei tuota ongelmia. Teet vaa esim vessapaperirullista sabluunan ni RST:na saat takaisin... tai tuot pärrän ja putkiston sopen pyörän vanhalle tallille ni tulee varmasti oikeat mutkat.

Noppperrrkle, tuan vaikka kuormurilla ovelle!!! Hitto nyt oli kova homma tämä, olen varmasti yhteydessä kun pönttö saapuu! Suurkiitokset jo etukäteen!

Rekkamasa sanoi:
Noppperrrkle, tuan vaikka kuormurilla ovelle!!! Hitto nyt oli kova homma tämä, olen varmasti yhteydessä kun pönttö saapuu! Suurkiitokset jo etukäteen!

Jep ilmottele vaikka YV:llä ni muistan asian. Paan asiaa jo eteenpäin ja kysäsen että on rosteria hollilla :D

yS18.jpg

Jepjep, ensin luvataan ja sit ei vastata YV:seen :thumbup: Noo, pysyy se mikkipilli munkin kädessäni, tehkööt Martelius ens talvena ton perusteella rosterisen kopion.

Rekkamasa sanoi:
yS18.jpg

Jepjep, ensin luvataan ja sit ei vastata YV:seen :thumbup: Noo, pysyy se mikkipilli munkin kädessäni, tehkööt Martelius ens talvena ton perusteella rosterisen kopion.

noh noh... eipä oo viestiä näkyny :blink: mitäs vattua? Mutta kyllä åkerin janne tolla mallilla sulle pätkän tekee nopeasti. Mites on?

Kiehtovaa, oikein tarkistin, 8.3. löytyy lähetetyistä mulla. Nyt ei malta kun katteet tulee ihan kohta ja loppumopo on 99,5% valmis mut kattellaan esim ens talvena tai jos innostun ajelemaan Alfalla enempi jos esim ranteet kipeytyy taas jossain kohtaa.

Back