Tässä kanssa yksi uusi motoristi. Kortin sain viime kesäkuun lopussa ja ikää tuolloin 25v. Pyöriä olin katsellut valmiiksi ennen kortin saantia ja päädyin valitsemaan ensimmäiseksi pyöräksi Honda cbr 600 pc25, jonka kävin hakemassa kotiin 2pv päästä kortin saannista

. Nuorempana tuli ajettua pihassa tossumopolla paljon 8-vuotiaasta alkaen. 15v hommasin mopokortin ja mopoilla tuli ajettua 19v asti, kunnes sain B-kortin. Välissä tosin oli yksi kevarikin (vm-06 nsr) jolla oli aivan mahatava cruisailla yksi kedä. Autolla ajaminen tyydytti menohalut, joten ei aikaisemmin ollut edes pyörä kuumetta. Viime kesänä työpaikalla kuitenkin kaksi työkaveria ilmoittautui A-kortti kursille, joten pitihän se itse perässä. Ennen ekaa ajotuntia jännitti pirusti, sillä en ollut koskenutkaan kaksipyöräisiin yli viiteen vuoteen (edes polkupyörään

). Pyörällä ensimmäisiä satoja metrejä ajaessa olin jo täynnä ajon tuomaa huumaa ja silloin totesin että kyllähän se pitää kortti saada mahdollisimman pian ja samoten pyörä. Peruuntuneiden aikojen ansiosta, sainkin ajoluvan taskuun alle kolmessa viikossa

. Ei muuta kuin kamppeita hankkimaan valmiiksi ja kova pyörien etsintä päälle.
Kesää odotan kun lapsi joulua ja kesälomalla olisikin tatkoitus lähteä käymään muutaman päivä/viikon reissu joko lappiin tai norjaan/ruotsiin.
Pyörän pistin seisontaan protestoidakseni mahdollista veroa. Veron johdosta tulen pyöräilemään entistä innokkaammin, kunhan kelit sallii

kesällä lähtee auto seisontaan ja pyörällä töihin.
Foorumilla olen tosiaan pyörinyt viime kesästä asti, mutta nyt sitten päätyin liittyä. Tatkoitus olisi myös ainakin harkita jäsenyyden ostoa.
Pahoittelut typoista ja pitkästä viestistä. Täällä ollaan vaan niin tohkeissaan koko pyöräily hommasta ja ajoon pääsy odotetaan innolla!