• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi org.lainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahinko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Monen vuoden kuumotuksen jälkeen annoin itselleni tänä vuonna periksi ja hommasin kesäkuussa ekan pyörän yli 20 vuoteen. Oma valinta oli nakupyörä Honda CB1300, perusteina mm. ajoasento, matalaviritteisen ison moottorin tuoma ajamisen helppous ja tietenkin ulkonäkö. Aluksi pyörä tuntui hirmuiselta möhköltä, mutta äkkiä siihen tottui. Nykyään koen massan enemmän hyödyksi, pyörä kulkee tukevasti pienistä kuopista ja tuulista välittämättä. Eihän tuo mikään ratapyörä ole, enemmän semmonen point-and-shoot. :D

Ja vaikka se monelle äkkiä tuntuukin että pyörä on sitä parempi, mitä enemmän on tehoa niin ei se onneksi ihan niin mene. Moottoripyörä on paljon muutakin ja fiilistä tulee monesta muustakin jutusta kuin pelkästä tehosta paperilla. Tietysti mun on helppo huudella tuon viritetyn Yammun sarvista, mutta nyt kesän sillä ajaneena (vajaa 15000 km) alan olla sitä mieltä että vähempikin piisaa. Sais sitä edelleen olla reilusti, mutta enemmän alhaalta tulevaa vääntöä tekis keskimääräisestä ajamisesta mukavaa. Tai onhan se nytkin, mutta tuota pitää ajaa paljon aktiivisemmin.

Vaikka en niin customeista olekaan innostunut niin on siinä isossa matalaviritteisessä moottorissa oma viehätyksensä. Aika lailla tulee selainen Iso Arska fiilis kun vääntää kaasua ja tuntee miten sellainen vaan lähtee vastustamattomasti vetämään kovan tärinän kanssa. Jotenkin sekin vetää suupielet virneeseen. En itselleni hankkis ainakaan vielä ainoaksi pyöräksi, mutta jos olis varaa pitää toista niin mikä ettei.

mepsu sanoi:
Täällä myös 25-vuotias nainen. Kortin sain pari kk sitten, puuttuu enää varmuus ja pyörä :) Harjoitellut olen 125cc hondalla, mutta se ei oo enää mukava (eikä nopea). Joku 600cc ois etsinnässä, kuhan löytyis kiva ja varma pyörä ihmiselle joka ei ymmärrä niistä yhtään mitään :thumbup:

Laitoin sulle viestiä :)

Minäkin ilmottaudun uutena tälle sivustolle. Ikää 40 vee ja ekan pyörän ostin tän vuoden tammikuussa. Kortin ajoin heti keväällä ja reilu 3000 nyt ajeltu. Pyörä on -08 HD Nightster.

Liitetiedostot

• 20160708_210958-1-640x430.jpg
    20160708_210958-1-640x430.jpg
    95 KB · Katselut: 81
Tervetuloo porukoihin te kaikki uudet suhaajat... mukavaan porukkaan olette uskaltautuneet:thumbup:
Itellä ollu toistasex pelkkii nakupyöriä mm. ajoasennon ja alottelijalle (joka itsekin vielä olen, 24 900km vast takana) sopivan hallittavuuden helppouden vuoksi. Myös toki ns. cityajelun takia. Edellisiin julkilausumiin tukeutuen pyörän moottorin koosta, kyllä se 3tkm.n jälkeen alkaa takaraivossa jo kangastelemaan.. oisko sittenki pitäny isompi olla.. varsinkin jos jonkun kyytiin ottaa sillon tällön tai reissurompetta aikoo kuljettaa lomilla (ja tietenkin lomilla ollaa sillä raaserilla matkalla:grin:) Eli rohkeesti kokeilemaan niitä isompiakin, ne on suht samanlaisia käsiteltäviä. Ja ajoharjotteluun rohkeesti mukaan, tämä porukka järkkää koko kesän treenimahkuja ympäri Suomee ja on hyvät opet.
:orgmp:

Olen uunituore orggilainen! :jippikaijee:

Tosiaan, foorumilla oon pyöriskellyt jo hetken, mutta jäsenyyden hommasin vasta nyt..
29-vuotias nuori nainen, jolla on kortti ollut nyt puolitoista kesää ja prätkä (ER-6n) samanverran. Kilsoja on tullut siitä huolimatta harmillisen vähän. Tulevana kesänä siis tavoitteena enemmän :orgmp:

Kamu sanoi:
Olen uunituore orggilainen! :jippikaijee:

Tosiaan, foorumilla oon pyöriskellyt jo hetken, mutta jäsenyyden hommasin vasta nyt..
29-vuotias nuori nainen, jolla on kortti ollut nyt puolitoista kesää ja prätkä (ER-6n) samanverran. Kilsoja on tullut siitä huolimatta harmillisen vähän. Tulevana kesänä siis tavoitteena enemmän :orgmp:

Hienoa, tervetuloa!
Nähdään tapahtumissa, muista varata ajotaitokoulutus kunhan saadaan ne myyntiin.

Tässä kanssa yksi uusi motoristi. Kortin sain viime kesäkuun lopussa ja ikää tuolloin 25v. Pyöriä olin katsellut valmiiksi ennen kortin saantia ja päädyin valitsemaan ensimmäiseksi pyöräksi Honda cbr 600 pc25, jonka kävin hakemassa kotiin 2pv päästä kortin saannista :D . Nuorempana tuli ajettua pihassa tossumopolla paljon 8-vuotiaasta alkaen. 15v hommasin mopokortin ja mopoilla tuli ajettua 19v asti, kunnes sain B-kortin. Välissä tosin oli yksi kevarikin (vm-06 nsr) jolla oli aivan mahatava cruisailla yksi kedä. Autolla ajaminen tyydytti menohalut, joten ei aikaisemmin ollut edes pyörä kuumetta. Viime kesänä työpaikalla kuitenkin kaksi työkaveria ilmoittautui A-kortti kursille, joten pitihän se itse perässä. Ennen ekaa ajotuntia jännitti pirusti, sillä en ollut koskenutkaan kaksipyöräisiin yli viiteen vuoteen (edes polkupyörään :D ). Pyörällä ensimmäisiä satoja metrejä ajaessa olin jo täynnä ajon tuomaa huumaa ja silloin totesin että kyllähän se pitää kortti saada mahdollisimman pian ja samoten pyörä. Peruuntuneiden aikojen ansiosta, sainkin ajoluvan taskuun alle kolmessa viikossa :) . Ei muuta kuin kamppeita hankkimaan valmiiksi ja kova pyörien etsintä päälle.
Kesää odotan kun lapsi joulua ja kesälomalla olisikin tatkoitus lähteä käymään muutaman päivä/viikon reissu joko lappiin tai norjaan/ruotsiin.
Pyörän pistin seisontaan protestoidakseni mahdollista veroa. Veron johdosta tulen pyöräilemään entistä innokkaammin, kunhan kelit sallii :D kesällä lähtee auto seisontaan ja pyörällä töihin.
Foorumilla olen tosiaan pyörinyt viime kesästä asti, mutta nyt sitten päätyin liittyä. Tatkoitus olisi myös ainakin harkita jäsenyyden ostoa.

Pahoittelut typoista ja pitkästä viestistä. Täällä ollaan vaan niin tohkeissaan koko pyöräily hommasta ja ajoon pääsy odotetaan innolla!

Tykkipekkajr sanoi:
Foorumilla olen tosiaan pyörinyt viime kesästä asti, mutta nyt sitten päätyin liittyä. Tatkoitus olisi myös ainakin harkita jäsenyyden ostoa.

Tervetuloa joukkoon.

Todellakin kannattaa, jo ihan noitten kaikenmaailman alejen takia mitä saa monesta liikkeestä + 30€ lahjakortti eurobikeriin.

Ja kai tulet myös sitten ajotaito 2 kurssille kesällä? :orgmp:

Jonezi sanoi:
Tervetuloa joukkoon.

Todellakin kannattaa, jo ihan noitten kaikenmaailman alejen takia mitä saa monesta liikkeestä + 30€ lahjakortti eurobikeriin.

Ja kai tulet myös sitten ajotaito 2 kurssille kesällä? :orgmp:

Kiitoksia.
Pitihän se jäsenyys käydä ostamassa :bisseä:
Kurssille olisi mielenkiintoista osallistua ja varmasti osallistunkin, mikäli vain saan kalenterin natsaamaan :)
Myös muut tapahtumat kiinnostaa, etenkin lähialueen motoristeihin olisi mukava tutustua. Tiedä vaikka saisi ajoseuraa :p

Tykkipekkajr sanoi:
Kiitoksia.
Kurssille olisi mielenkiintoista osallistua ja varmasti osallistunkin, mikäli vain saan kalenterin natsaamaan :)
Myös muut tapahtumat kiinnostaa, etenkin lähialueen motoristeihin olisi mukava tutustua. Tiedä vaikka saisi ajoseuraa :p

Tervetuloa jäseneksi. Siivetkin sulle jo hoitelin :)

Goofy S sanoi:
Hienoa, tervetuloa!
Nähdään tapahtumissa, muista varata ajotaitokoulutus kunhan saadaan ne myyntiin.

Kiitos kiitos. Mää oon melkein joka päivä käyny kurkistelemassa joko ne on tulleet myyntiin :grin: :grin:

Tykkipekkajr sanoi:
Kiitoksia.
nyt vaan seuraamaan oman alueen letka kutsuja ,turun suunalla näyttää olevan jo letka kutsu :)

YAERJHAE sanoi:
Uusi tulokas ilmoittautuu

Tervetuloa!

Ja sit vaan tutkimaan mitä kaikkea kivaa foorumilta löytyy ja rohkeasti osallistumaan keskusteluihin.

Tuolla yläpalkissa olevan Kaupan kautta kannattaa käydä pyörähtämässä. Jäsenedut on taas tällekin vuodelle taatusti kohdallaan.

Tykkipekkajr sanoi:
Ei taida pohjois-savon alueella olla ihmeemmin toimintaa :/ kiinnostusta kyllä ois.

Itä-Suomenkin aluefoorumille on saatu muutama lanka ja vastauksia, joten pientä toivon kipinää varmasti on. Ei montaa innostunutta tarvita keräämään porukkaa kokoon, niin äkkiä on jokin kymmenen rytmiryhmä kasassa. Siitä se sitten lähtee. Toivotaan parasta.

JMH sanoi:
Itä-Suomenkin aluefoorumille on saatu muutama lanka ja vastauksia, joten pientä toivon kipinää varmasti on. Ei montaa innostunutta tarvita keräämään porukkaa kokoon, niin äkkiä on jokin kymmenen rytmiryhmä kasassa. Siitä se sitten lähtee. Toivotaan parasta.

Muistakaa siellä maakunnissa, että yhdistyksemme tukee erittäin mielellään paikallista toimintaa ja aktivismia - ei pelkästään henkisesti, vaan myös rahallisesti. Erilaisiin jäsentapahtumiin on anottavissa tukea hallitukselta, käyttäkää hyväksi!

9v 11kk foorumilla pyörineenä otin ja liityin oikein jäseneksi :O
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...
Nyt saa sitten morottaa :grin:

Back