• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi öljy boxeriin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin tuossa LE-Voiteluhuolto Oy:n johtajan puheilla. Kertoi et heille on tulossa valikoimiin moottoripyöriin omat öljyt. Boxeriinkin muistaakseni 30W-50 öljy. (Jähmepiste -55 asteessa.) Jokohan alkais pysyä öljyt boxerissakin? Mulla ainakin kuluttaa jonkin verran, varsinkin jos on kovaa ajoo helteellä.
Saan öljyn varmaan ensiviikolla. Taitaa kyllä helletestit jäädä ensi kesään. Mielenkiintoista!

30W? jähmepiste -55
omg.gif
? 50-yläviskositeettu kyllä antais osviittaa että pysyy kuumallakin
smile_org.gif
Mitenköhän tuo boxeröljy eroaa normaalista öljystä? Tuleekohan rivi,vee ja bokserikoneille omat öljynsä tulevaisuudessa
tounge.gif

No ei kait se pelkkä boxeriöljy ole, mut boxerissa kuluu ajossa vissiinkin pikkuisen enämpi tuota "tavanomaista 10W50" öljyy kun rivikoneessa? Elikkä kysymys on boxeriin soveltuvasta öljystä. Tätä mie ajoin takaa.....
withstupid.gif

En minä vinoillu tms
smile_org.gif
Mut kun olen katsellut että on V-koneisiin jo ainakin Bel-Raylla ökää ja niin edelleen. Ja hirmu korkea kylmäviskositeetti ja tuo jähmepistekin ihmetyttää, mikä on moisen öljyn valmistaja? Mulla ei itsellä ole oikein boksereista kokemusta mutta ilmajäähyt sitä öljyä tuppaa kuumana kuluttamaan, 10W-50/60 on tavannut toimia hyvin vaikka onkin noin laaja-alaista... tuon 30w vs 10w kun ei _pitäisi_ muuttaa tuon toisen numeron eli 50 vaikutuksia

edit. esim Castrol GPS 10W-40 ölkyn jähmepisteeksi ilmoitetaan 30-astetta.

No mä käytän mun R1100GS:ssässä
Nesteen 20W - 50 öljyä.
Eikä kulu mihinkään
80.000 km ajettu pyörä.
Se on tarpeeksi paksua jo käynnistyksessäkin, joten ei savuttele harmaata savua käynnistyksessä.
Ihan ohjekirjan mukainen suositeltu öljy.

Hinta on alle 10.- egee neljä litraa.

Ei se öljy mun ymmärtääkseni Boxerissa ainakaan ajossa kulu. Ajossa moottori on kuuma ja välykset minimissään. Sitä menee lusikallinen aina käynnistyksessä, jos on liian litkua kylmänä. ( vaikka 5W tai 10 W )

Toi 30W-50 öljy olisi kyllä vielä paksumpaa kylmänä.
Ehkä se olis parempi vielä, mutta taitaa maksaa mansikoita.
Ei sen jähmepiste kyllä ole toi -55 astetta, jos se on 30W.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Voipi tuo öljynkulutus ollakkin noin, mä oon vaan tarkastanu aina "kovan" ajon jälkeen ja aatellu et silloin kuluu. (Koneen jäähdyttyä ja keskituella seisten, kuten vissiin pitää tarkistaa,
Silloin on toki lukuisia käynnistyksiä sisältynyt tarkastuksen väliin) Mulla on tuon saman putiikin 15W-40 öljy. Sitä kuluu pikkuisen. Mut ei savutukseen saakka.
Noi tuotteet on aika arvokkaita, mut näiden uusien pitäis olla ihan järkihintaisia. Englantilainen putiikki vissiin valmistaa.
Tuossapa tuo linkki on jos kiinnostaa, vaikken mikään myyntimies olekkaan, enkä suinkaan saa rojaltteja, ovat vaan businestuttuja jo yli 20 v:n ajalta. Firman kiinteistöhuoltokoneet käyttää noita ja ainakin hydrauliöljy on ylivetoa.
Niin ja tuo avaruuteen singahtanut Atlantis-sukkula käyttää myös vissiinkin saman putiikin tuotteita.

http://www.le-voiteluhuolto.com/

Uusista tuotteista ei vielä oo sivuilla tietoo, mut varmaan kertovatten lisää kiinnostuneille.

Back