• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi motoristi hurauttaa foorumille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aakooXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eikös niillä litkuilla hurauta 100-150 km:n päähän määräaikaishuoltoon (18 000km) sitten keväällä? (se kaukaiselta tuntuva ajankohta tällä hetkellä..
wink.gif
)
Pätkääkään huolestumatta ainakin minä ajaisin. Jos olen vaihtanut öljyt syksyllä ja sen jälkeen ajomatkaa on "vähän" ja säilytyspaikka on sen verrran yli 0 asteen ettei kondenssivettä kerry, niin keväällä seuraava öljynvaihto tulee kilometrien mukaan seuraavassa huollossa.

Koska käytetyn pyörän historia ei yleensä ole aivan varma, harkitsisin joko sen täyden huollon teettämistä talven aikana tai jos se jää kevääseen, niin öljyt ja suodattimen voisi vaihtaa hyvälaatuisiin jo valmiiksi ja jättää tuon osan huoltoa pois sitten keväällä.

Sulle tulee pitkä talvi joka tapauksessa...
pftroest.gif

Mutta talvi millä tahansa kulkuvälineellä on parempi kestää kun tietää mitä kevät tuo tullessaan
062802jumpie_prv.gif

Syksyllä talliin, ehkä pesu ja keväällä taas tulille. Bensat ja öljyt elää omaa elämäänsä, vaihdetaan/täytetään sitten kun siltä tuntuu.  
062802moto_prv.gif

Varmaan "olisi hyvä" tehdä kaikkea, mutta ei tule tehtyä, kulkupelihän tuo on ja käytettäväksi tehty.  
wink.gif

Noo noista stabilointi litkuista sano yks (yli miljoona kilometriä itsekin pyörällä ajanut, ja tuhansia pyöriä huoltanut ja korjannut) huoltoyrittäjä, että niitä kannattaa käyttää. En kysellyt perusteluja. Uskoin, kun kokemus ja tietämys puhuu.

Perustelkaapa, mitä järkeä on vaihtaa öljyt keväällä, jos uudet öljyt on laitettu koneeseen juuri ennen seisontaa?
nixweiss.gif

omg.gif

withstupid.gif
"Kuulemma se ölijy "partikuloituu"". Oliskohan noissa puhheissa mittään ..perrää...? En tiijä... En oo "ölijykeisari-tuntija.."...
Mutta onko siinä perrää, että kaasaribläkkäri tarvii sen kalvohanan takia bensajärkän tyhjennyksen tai jonkun "suoja-aineen" että se kalavo ei mee paskaksi niinku mulla toissa kesänä. Sillon alako nykimään ja ei yli 220kmh noppeuksia saanu kentällä. Olisko tuossa kellää asiantuntevalla tietoa että miten on suoja-aineet?
Niin ja ne ölijyt... Miten ne? Sehän tässä se kysymys.. kiinnostais itellännii!

Noo noista stabilointi litkuista sano yks (yli miljoona kilometriä itsekin pyörällä ajanut, ja tuhansia pyöriä huoltanut ja korjannut) huoltoyrittäjä, että niitä kannattaa käyttää. En kysellyt perusteluja. Uskoin, kun kokemus ja tietämys puhuu.
Voipi pitää paikkansa.
Itse en ole kokeillut vielä.
Viime keväänä ei kovin helpolla suzuki lähtenyt, kun oli 95:sta tankissa, nyt on 98 ja keväällä näkee lähteekö eka potkusta käyntiin, jos ei, niin ens talvena menee stabilointi litkua tankkiin.

Back