• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi kypärä, mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannuman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Arai on kyllä minunkin mielestäni meluisa ja huurtuvainen, mutta omaan kallooni se vain on kokeilemistani merkeistä ainoa joka istuu kunnolla...

Lisäksi RX-7 Corsairin tuuletusräppänät toimivat kunnolla ja hikeä ei pukannut kypärään ollenkaan niin paljoa kuin esimerkiksi X-Lite 801:seen joka sekin on hyvä kypärä mielestäni.
Jaa, itellä tuota huurtumisongelmaa ei ole tullut vielä lainkaan vastaan,vaikka ajettu kylmässä ja samalla sateessa
033102ass_1_prv.gif

Tosin tuo sopivuus on ihan päästä kiinni mikä istuu parhaiten. Hommaa se mikä natsaa päähän, ei silmään!
wink.gif

Itse olen koeajannut Arai/R, Shoei Z-One / XR1000 , HJC FG-14. Joista päädyin HJC:n, tuntui vaan hinta/laatu-suhde parhaimmalta, eikä huurru sitten millään alkuperäisellä visiirillä, mutta tarvike(peili)visiirillä ei paljon kosteutta tarvitse, kun näkökenttä häviää.

Mutta käykää koeajamassa kypärät. Joka meloni täällä on erilainen.

Itsekkin olen aikeissa ostaa tuon Arain RX-7 Corsairin.
Saksassa hintataso on ihan kohtuullinen ja istuvuushan tuossa kypärässä oli aivan omaa luokkaansa, ainakin omaan päähän sopi paremmin kuin X-Liten tai Schuberthin kypärät.
Muistaakseni noita Arain läpsyköiden käyttöä on perusteltu aerodynamiikalla ja huurtumista vastaan voi ostaa Pin-Lock visiirin.
Meluisuudesta en tiedä, kun en ole kypärää koeajanut, mutta olen melko varma, että Corsair on hiljaisempi kuin edellinen kypäräni(Nolan N100E).

Back