• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi kypärä, mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannuman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Nottingham
Oon ostamassa tosiaankin uutta kypärää, hjc:n huippumalli olis mielessä,
olikseny sitte hiilikuitua kun oli kevyt, tuntu aika hyvältä noin hintalaatusuhteeltaan( alle 400€ lähtö).

Mitä mieltä ootte hjc:n kypäristä? kokemusta?

Mul on toi niskavaiva ni täytys löytää kevyt kypärä ja ne on kalliita noi arait ja suupertit ja x-litet kun lähetään kattoo oikee kevyitä.

vinkkiä hyvistä vaihtoehdoista, lähtökohta on et sen pitää olla kevyt, mielellään hiljainen ei kuitenkaan mikään ilmapallo.

Kohta alkaa olla oikea aika ostaa.....

Itse ostin esilumen aikoihin 700 euron Arain Singnetin 400 euroon Cycle Woldista

Eläköön talvihinnat
062802jumpie_prv.gif

Reiska_SB

Suupertin S1 lähti mukaan minulle, ovh alle 400e.
Niin hyvä kuin S1 onkin, niin kevyt se ei todellakaan ole (>1,5kg).

Hannuman; HJC keveimmilläänkin muistaakseni n. 1,4kg, kun esim. AGV Stealth ja GP-Pro molemmat samoissa hintahaarukoissa, mutta hieman kevyempiä 1,35kg.

Kannattaa tsekata poistotarjouksia Shoei, Arai yms. esim.
fc-moto
myy joitain Arain malleja suht hyvillä hinnoilla.

EDIT. Hannuman; Fc-motossa on AGV:n XR-2 (1.200g) hyvällä hintaa, 219,95 (499), mut kokoja vain L, XL, XXL
AGV

Sinisenä taikka punaisena sama 259,95 ja kokoja löytyy:
AGV XR-2 Blau

Itse testailin demokypäriä kesän aikana ja valinta taitaa päätyä Arain Astroon.

Elippä osaakohan joku sanoa mistä löytäisi Astroa mukavaan hintaan? Mielelläni tietenkin suosin kotimaista jälleenmyyjää ja mustana tai retrosti schwantz-värillä, mutta ei jännitä tilata rajojen ulkopuoleltakaan.

Ai miksikö Astro? Se tuntui testaamistani kypäristä "tasaisimmalta", eli kaiketi siinä on sitten omaan käyttööni sopiva aerodynamiikka tms hienoa (pyöränä naku). Niissä nopeuksissa missä nykyinen AGV Syncro tärisee ja vatkaa, Astro meni ilman ylimääräistä liikettä. Vaikka ko. kypärät painavatkin suurin piirtein yhtä paljon, niin ero ajossa on 6-0 arain hyväksi myös niskalihan kannalta. Siksipä en tuijottaisi putket silmillä pelkkää massaa. Pidän myös malliltaan ahtaista kypäristä...tai näin ainakin koeajolenkkien perusteella, ja tuotahan astro on. Ja ennen kaikkea, se sopi pallokallooni loistavasti. Ilmeisesti tuon pitäisi olla myös hiljainen ja sitä se oli ainakin AGV:hen verrattuna, mutta tulpat se vaatii silti, joten onko sillä hiljaisuudella nyt niin väliä, poislukien tietenkin ääripäät. Tuuletus oli ehdottomasti paras mitä vastaan tuli.

Eivätkä olleet Shoein Zone tai Xliten 801 huonoja! Tsuuperttia en saanut mistään testiin, mutta kylmätestin perusteella se ei olisi päähäni istunutkaan.

Taisin testata noin 5-6 eri kypärämallia ja havaitsin jälleen kerran, että pienellä rahalla ei hyvää saa. Turvallisuuden(?) lisäksi rahalla saa myös niin paljon mukavuutta, että edulliset mallit tipahtavat vaihtoehtolistalta sinne minne kuuluvatkin.

Hiljainen Astro-R ei todellakaan ole, eikä visiirikään ole niitä tiiveimpiä (tämä verrattuna Shoein Raidiin).

Koin viisastumisen (en hinnan tinkimisessä)ja käteeni tarttui omasta mielestä hintalaatusuhteeltaan aika hyvä Arai condor 350€ ja
kaupanpäälle pinlock visiiri.
Ei muuten vatkaa päätä enkä kaivannut normaalinopeuksissa korvatulppia bikers hupun kanssa. Tyytyväinen olen.
bowdown.gif
bowdown.gif

kx centerin naismyyjä palveli ja neuvoi niin ettei tehnyt mieli lähteä muualle tinkaamaan ja kierteleen, pisteet sinne

Koin viisastumisen (en hinnan tinkimisessä)ja käteeni tarttui omasta mielestä hintalaatusuhteeltaan aika hyvä Arai condor 350€ ja
Ei muuten vatkaa päätä enkä kaivannut normaalinopeuksissa korvatulppia bikers hupun kanssa. Tyytyväinen olen.
bowdown.gif
bowdown.gif

kx centerin naismyyjä palveli ja neuvoi niin ettei tehnyt mieli lähteä muualle tinkaamaan ja kierteleen, pisteet sinne
Mulla on tuo Arain Astro/R ja toisena kypäränä Arain NR5 (Condorin edeltäjä). Täytyy sanoa, että NR5 on hiljaisempi, koska siinä on tuuletuksia vähemmän, mutta Astro hakkaa sen muuissa ominaisuuksissa. Astro on tosiaan tasapainoisempi päässä kovemmissa vauhdeissa. Eareja tulee käytettyä joka tapauksessa, joten hiljaisuus ei ollut tärkein valintakriteeri. Miten niin ei ole tiivis visiiri Araissa
omg.gif
? Kyllä vesikin pysyy ulkopuolella, vaikka kypärän pesusaaviin upottaa.

bowdown.gif
bowdown.gif

Mulla on tuo Arain Astro/R ja toisena kypäränä Arain NR5 (Condorin edeltäjä). Täytyy sanoa, että NR5 on hiljaisempi, koska siinä on tuuletuksia vähemmän, mutta Astro hakkaa sen muuissa ominaisuuksissa. Astro on tosiaan tasapainoisempi päässä kovemmissa vauhdeissa. Eareja tulee käytettyä joka tapauksessa, joten hiljaisuus ei ollut tärkein valintakriteeri. Miten niin ei ole tiivis visiiri Araissa
omg.gif
? Kyllä vesikin pysyy ulkopuolella, vaikka kypärän pesusaaviin upottaa.
siis on toi arain visiiri, myyjä laitto ssiihen ton onk se ny pinlock nimeltään toi kaksoisvisiiri, ei huurru.

Tuolle S.P.lle oli se kommentti visiirin tiiveydestä.

Hannuman; Mulla on kanssa pinlock-visiiri. Hyvä keksintö, ei huurru
smile_org.gif
.

Suupertin S1 lähti mukaan minulle, ovh alle 400e.
Niin hyvä kuin S1 onkin, niin kevyt se ei todellakaan ole (>1,5kg).

Hannuman; HJC keveimmilläänkin muistaakseni n. 1,4kg, kun esim. AGV Stealth ja GP-Pro molemmat samoissa hintahaarukoissa, mutta hieman kevyempiä 1,35kg.

Kannattaa tsekata poistotarjouksia Shoei, Arai yms. esim.
fc-moto
myy joitain Arain malleja suht hyvillä hinnoilla.

EDIT. Hannuman; Fc-motossa on AGV:n XR-2 (1.200g) hyvällä hintaa, 219,95 (499), mut kokoja vain L, XL, XXL
AGV

Sinisenä taikka punaisena sama 259,95 ja kokoja löytyy:
AGV XR-2 Blau
Kiinnostaisi tuo XR-2:n kovasti, mutta paha tilata näin sovittamatta
confused_orig.gif
Tietääkö kukaan Oulussa AGV:tä myyvää liikettä, itse ainakaan löytänyt? Miten yleensäkin noiden kokojen kanssa, jos sovitan esim. Shoein kypärää niin käykö AGV:ltä sama koko? Kypärissä on tietenkin eroja, mutta..

Mitkäs maksutavat tuonne fc-motoon käyvät?

Mä olen ollut oikein tyytyväinen Vemarin kypärään.
Istuu mun päähän kun nakutettu eikä juuri kuulu ylimääräisiä ääniä.

Vieläkö muuten Arai käyttää visiirin kiinnitykseen niitä paloja? Ihmeellistä jos niin..

Enpä viitsi uutta topiccia aloittaa tällaisen nippelitiedon vuoksi.

Testiajoin taannoin Shoein Z-onen, joka tuntuikin oikein kelvolliselta. Sitä ei näyt kuitenkaan enää juurikaan olevan tarjolla. Ilmeisesti valmistus finaalissa. Vaihtoehdoksi voisin kuitenkin (jo aiemmin kertomani Astron lisäksi) harkita XR-1000:sta, joka ymmärtääkseni on aika lähellä zonea, ainakin muodoltaan. Kyseistä kuuppaa on vaan moitittu poikkeuksellisen äänekkääksi, mutta siihen olisi kuitenkin tarjolla tällainen hiano ja fäncy 'whisper strip'-setti. Onkohan jollakin kokemuksia moisesta? Onko siitä melun tappajaksi ja entäs käyttömukavuus?

Back