• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

uusi 1290 Super Duke KTM tulossa vihdoinkin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wiwwee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
melko hauskalta laitteelta vaikuttaa edelleen ... :thumbup:

tää poliisin prätkäkouluttaja järvinen oli päässy kokeilemaan sitä tän vuoden malleihin tulevaa luistonestosysteemiä joka ottaa huomioon pyörän kallistuskulman, ja se kehu ettei sitä saa lähtemään alta kuin äärimmäisellä hölmöilyllä...

se myös kerto oleensa periaatteessa vastaan kaikkia "apuja" mutta oli joutunut muuttamaan mieltään kun äijät oli ajanu nopeimmat kierroksensa gismot päällä :p

adville sanoi:

tää poliisin prätkäkouluttaja järvinen oli päässy kokeilemaan sitä tän vuoden malleihin tulevaa luistonestosysteemiä joka ottaa huomioon pyörän kallistuskulman, ja se kehu ettei sitä saa lähtemään alta kuin äärimmäisellä hölmöilyllä...

se myös kerto oleensa periaatteessa vastaan kaikkia "apuja" mutta oli joutunut muuttamaan mieltään kun äijät oli ajanu nopeimmat kierroksensa gismot päällä :p

Se MSC on saatavilla vain 2014 1190 adveen ei vielä tähän Beastiin . Oiskohan tulossa 2015 malliin sitten ja tänvuoden malleihin ehkä jälkiasennuksena kuten 2013 mallisiin adveihin nyt.

Ei voi muuta sanoa ku että voi jumalan pyssy ku lataa lujaa ja hienosti... Siinä teille seisovaa mailia ja lentokenttää :WAZAAP:

Dege sanoi:
Se MSC on saatavilla vain 2014 1190 adveen ei vielä tähän Beastiin . Oiskohan tulossa 2015 malliin sitten ja tänvuoden malleihin ehkä jälkiasennuksena kuten 2013 mallisiin adveihin nyt.

Ei pysty tulemaan Superdukeen kun siinä on Bosch 9M+ jarrumoduuli. Advessa on 9ME ja jotenkin integroidut jarrut? Tuleviin malleihin voipi tulla, mutta näihin 2014 SD:hen ei saane päivitettyä. Näin lukee Motorrad MO 2/2014 lehdessä.

shyhander sanoi:
Minusta näytti hiukan epävarmalta kuskilta, ohjaili usein jotenki hassusti ylöspäin vaikka ei ollu ylämäkeä ollenkaan tuossa :paikallatuulee:

Samaa kattelin ja jarruissa jotenkin ihmeen hermostuneen oloinen. No mutta toisaalta kun on apsit ja luistonestot, niin ei siinä kuskin kovin kummoinen tarviikkaan olla. :)-

Onneksi kaikki ohitetut pyörät oli samanlaisia. Muuten tämän palstan huutonauru jatkuisi ensi jouluun

Mitäs amatöörejä siellä on ollut radalla. Kun esim. kohdassa 2 min 50 s kaveri seisoo jarrun päällä kurvissa.
Jo alkeistason AjotaitoII:ssa opetetaan, ettei kurvissa enään jarrutella.:p

mikkoyli sanoi:
Ei pysty tulemaan Superdukeen kun siinä on Bosch 9M+ jarrumoduuli. Advessa on 9ME ja jotenkin integroidut jarrut? Tuleviin malleihin voipi tulla, mutta näihin 2014 SD:hen ei saane päivitettyä. Näin lukee Motorrad MO 2/2014 lehdessä.

tää ukko joka oli siis käyny koeajamassa tollasen sano et samanlaisen systeemin saa adveen päivitettyä 400 euron hintaan ja ois dukessa vakiona, tehtaan äijät oli sanonu... aika näyttää... :blink::blink:

messuilla kun porukoita haastattelin, yllättävän moni oli sitä mieltä että ostaa/ostais beastin vasta vuoden päästä kun kotari on saanut lastentaudit ensin kuriin, aikamoista ennakkoluuloa / pelkoa, onko siihen sitten aihetta???

ymmärtäisin jos ois joku italiansalaatti...:;):

aika paljon noihin rc8;kin on tehty (takuu)päivityksiä tehtaan toimesta.

Motoristi1958 sanoi:
Mitäs amatöörejä siellä on ollut radalla. Kun esim. kohdassa 2 min 50 s kaveri seisoo jarrun päällä kurvissa.
Jo alkeistason AjotaitoII:ssa opetetaan, ettei kurvissa enään jarrutella.:p

Ja sitten kun aletaan ajamaan, jarrutetaan apeksiin asti ja kaasu alkaa aukeamaan samaan aikaan kun jarrua ollaan päästämässä. :;):

adville sanoi:

Kumpi sitten on hienompaa se, että omilla taidoilla saa ajettua vaikka 1,19 ajan tai "ostetuilla avuilla" 1,18?
Itse arvostan "oikeaa" ajotaitoa jossa kuski vie ja mopo tottelee. Sen takiahan niissä on ne ajonaikana säädettävät kaasu, jarrut, kytkin jne. Vituttaa toi luistokytkinkin omassa laitteessa, kun on ikänsä käyttänyt
tavallista. Onneksi vielä kuskin osuus on mopoillessa suuri koska muuten ajettaisiin kaikki nopeassa ryhmässä
ja vertailtaisiin vain sitä kenellä on mikäkin päivitys softassa :)-

dYNY sanoi:
Kumpi sitten on hienompaa se, että omilla taidoilla saa ajettua vaikka 1,19 ajan tai "ostetuilla avuilla" 1,18?
Itse arvostan "oikeaa" ajotaitoa jossa kuski vie ja mopo tottelee.

Ah, eli tuon takia ajat 70-luvun kaasarimopolla jossa tuplajouset perässä. Ei ole mitään teknisiä hömpötyksiä moottorissa tai alustassa vaan kuskin taito merkkaa!

:p

Ei, en ymmärrä tätä teknisistä edistysaskelista ruikuttamista. Etenkään japanilaisen 2000-luvun kilokyykyn kuljettajalta...

daxter sanoi:
Ah, eli tuon takia ajat 70-luvun kaasarimopolla jossa tuplajouset perässä. Ei ole mitään teknisiä hömpötyksiä moottorissa tai alustassa vaan kuskin taito merkkaa!

:p

Ei, en ymmärrä tätä teknisistä edistysaskelista ruikuttamista. Etenkään japanilaisen 2000-luvun kilokyykyn kuljettajalta...

Heheheheeee :) hyvä heitto! No onneksi meitä mopoilijoita on moneksi ja jokaiselle löytyy sitä "jotain".
Itse asiassa ekassa prätkässäni oli stereoperä, rumpujarrut, kaasari yms. hienoudet ja se kyllä opetti
minua kaikkein eniten.

dYNY sanoi:
Heheheheeee :) hyvä heitto! No onneksi meitä mopoilijoita on moneksi ja jokaiselle löytyy sitä "jotain".
Itse asiassa ekassa prätkässäni oli stereoperä, rumpujarrut, kaasari yms. hienoudet ja se kyllä opetti
minua kaikkein eniten.

Ja mulla oli aikoinaan Yamaha RD125 eikä se opettanut mulle mitään. R6R luistokytkimellä oli parempi. Pahasti kyllä ohi aiheen varsinkin näin pyörättömänä huudellen. :-)

Mutta onhan SDuke hieno laite jo kuvienkin perusteella. Pitänee käydä joskus koeistumassa vaikkei mitään pyöräkuumetta olekaan.

jake

Mitäs palikoita/lisukkeita herraskaiset ovat miettineet laittavansa pyörään?

Mulla listalla ainakin ergo-seat ja varmaankin slipari, merkki vielä mietinnässä. Luultavasti noita tulee nykyisen Akran lisäksi piakkoin, toivottavasti. Kylhän tommonen värkki vaatii mureampaa äänimaailmaa vai mitä?

maakus sanoi:
Mitäs palikoita/lisukkeita herraskaiset ovat miettineet laittavansa pyörään?

Mulla listalla ainakin ergo-seat ja varmaankin slipari, merkki vielä mietinnässä. Luultavasti noita tulee nykyisen Akran lisäksi piakkoin, toivottavasti. Kylhän tommonen värkki vaatii mureampaa äänimaailmaa vai mitä?

Äänimaailma on todella kohdallaan myös vakio änkkärillä on senverran tullu käytettyä sitä tuolla tallissa,ei paljon tuhise. Slipari ei varmaan paljoakaan muuta sitä ehkä hieman rouheammaksi. Vakio satula on minun mielestä juuri sopivan kova.

Ooho, olisko niin että kun ostin pyörän niin oikeastaan siis säästin? :right:

Jaa niin, tail tidy tietysti. Oletko itse askarrellut paskarrellut sen vai suosiolla ostanut t-tidyn?

maakus sanoi:
Ooho, olisko niin että kun ostin pyörän niin oikeastaan siis säästin? :right:

Jaa niin, tail tidy tietysti. Oletko itse askarrellut paskarrellut sen vai suosiolla ostanut t-tidyn?

Askartelen itse melkein kaiken power partsin SDR:ään kiinni ja en kyllä itse valmista mitään siihen. Ostettu kyllä tuo tidy mutta ei ole vielä saapunut laitettavaksi asti vaan on jossain odottamassa saapumista suomeen.

mikkoyli sanoi:

Liittyisköhän jotenkin siihen että Adventuressa kun painaa etujarrua niin se käyttää myös takajarrua samalla.

Back