• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

uusi 1290 Super Duke KTM tulossa vihdoinkin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wiwwee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
iSot sanoi:
Itse ajoin kyllä 2013 kaudella 8kk ja varmaan moni muukin normaalia enemmän :thumbup:

Samaa mieltä myös siitä, että 1290R kilpailijaksi sopii ennemmin juuri triple ja monsteri, jotka on alunperin juuri naku-vehkeeksi suunniteltuja.

Viittasin tuolla max. 30 päivällä tuohon mopoon, jota olen itselleni ostamassa. Ajopäivät nimittäin jäävät sillä laitteella käytännössä tuohon vaikka miten pyrkisi kelien alusta kelien loppuun olemaan pyörän sarvissa.

Motoristorante sanoi:
No tulihan se sieltä, MCN:lle tiedoksi: VÄÄRIN vertailtu! :banned:

:grin:

Tarkoitus ei ollut kyllä tuolla heitollani ihan se mitä tässä nyt ilmeisesti vihjaillaan :;):

Varmasti 1290R, S1000R ja monsterikin pääsevät vielä samaan testiin jonkun tahon toimesta...

Ei Duke, mutta ihan hiano RC8ksi...

59701_728495163833088_895136925_n.jpg

On kyllä komian teheny rckasista.
Voi ku sais ittekki ostettua tuallaasen rckasin tai tuan uuren duken :wanna:
No onneksi on tua ykspyttyynen millä saa peliätellä ihimisiä...ja ittiänsä :grin:

Tuo MCN:n vertailu:

Aika moinen hypejuna on tätä MP:tä kuljettanut kun katsoo ketjun kokoa. Itse melkein perustaisin toisen ketjun missä on sitten juttua itse omistajien suusta (sitten kun kokemuksia kertyy) eikä pelkästään tätä spekulointia :D

~30 sivua, >12kk - miten tätä pitää tulkita??!! :ohmy: Kyllähän sieltä on tulossa (Arvuuttajan sanoja lainatakseni) perkelepyörien ykkönen!! Hypetystä tai ei, mutta mielestäni loistava ketju jossa armoa ei ole annettu - eikä pyydetty... :grin: Kyllä tavarassa pitää olla "munaa" - jotta se saa ja ansaitsee tällaisen huomion!
Valitettavasti näitä runoraadin kiinnostuksen kohteita ei ihan joka vuosi tuoda markkinoille, kuluisi tämä kaamosaika edes hippasen hauskemmin - mutta mukavammin... :smoking: :jippikaijee:

Testissähän yksi ukko sanoo kaiken oleellisen yhdestä pyörästä "POWER SCARY FAST" ja tuo jo riittää ostopäätökseen . :)

Attitude sanoi:
Paperitehoihin verrattuna yllättävän hyvin Tuono pärjäsi - väännössä on sitten jo pikkasen eroa...

RSV4_Tuono_vs_SD1290.jpg

Sitten kun miettii, että millä kierrosalueella kone yleensä käy, on tuo tehoero aika murhaava normaalissa arjessa.

Tuonossa oli vissiin joku lisätty screeni tossa nokasssa ?
voi hiukan jeesata huippunopeutta mitatessa.
ei se ihmeitä tee mut kuitenki.

en oikein ymmärrä tuonon ylistämistä , kun oikein mitään ei tapahdu alle sadan nopeuksissa ja oikein paljon yli ei voi nrmi mutkatieajelussa mennä... vanha 1100zzr;kin oli "hauskempi" tai ainakin enemmän luonnetta

tehoa on, mutta aivan älyttömilla kierroksilla ja muuten se tuntuu ihan vaan leveällä ohjaustangolla varustetulta hondalta + että kyytiläinen ei lähtenyt mukaan enää toista kertaa , kun kyydissä on ihan mahdotonta pysyä...:grin:

onhan se pieni ja kevyt mutta siinä se sitten on...

SDR tuntuu paljon tilavammalta ja tehot on alempana, joten kyllä ainakin mä luulen että letkalle lähden mielummin sillä kuin aprillipilalla tai Maxilla, vaikka SDR stripillä sille jääkin:;): vaikka Maxi onkin mailman paskin mopo...:rakastunut:

tarjous saatu ja ihan OK, mutta vielä hiukan muutamat asiat mietityttää...:wanna::orgmp:

Attitude sanoi:
Paperitehoihin verrattuna yllättävän hyvin Tuono pärjäsi - väännössä on sitten jo pikkasen eroa...

Jos katsot millä kierrosalueella tuo teho pönkee julmatulla voimalla ulos 1290R:stä, niin ero on kuin yöllä ja päivällä noiden välillä. Eikä tuo vääntö ainakaan vähennä sitä eroa :grin: Paperin mukaan rankka pyssy näyttäisi olevan aina tyhjäkäynniltä lähtien. Kiinnostuneillehan se ajamalla selviää.....

Joo tua teho ero on kyllä miäletöön 6 ja 7tonnin kohdalla sdr hyväksi... tai oikiastaan koko matkalta :WAZAAP:

Kertoo jotain voimasta käytännössä, kun SDR:ssä on vääntöä jo alle neljässä tonnissa enemmän, kuin Apriliassa maksimivääntö :) Huipputehoilla ja suorituskyvyllä maksimitehoalueella ei tällaisessa nakupyörässä ole juurikaan, ainakaan minulle, merkitystä.

Back