• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uudet renkaat liukkaat, jo vain..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tallissa uusi PilotRoad2 ja alla loppuunajettu Bridgestone.
Vettä sataa vaan ja kuivalla olisi parempi ajella uuden rasvat pois.
mad.gif

Tuo ko. paikka on muuten jostain syystä aivan tajuttoman liukas! Lähdin tässä eräänä ( sateisena) perjantaina kohti keskistä suomea ja tuossa samaisessa kohdassa takarenkaan pito oli aivan olematon. Pelotti aivan pirusti ajaa 3 tuntia tuommoisen liukastelun jälkeen. Mulla siis ihan sopivasti kuluneet renkaat, pintaakin vielä jäljellä hyvin. Mitä ne on sinne kylväny?

Huomasin, että alunperin tässä oli kyse Pirelli Sport Demon -renkaista ja niiden liukkaudesta. Itsellä oli pienessä 500cc Hondassa ensin edessä ja sitten myös takana tuollaiset, ja ei siitä jäänyt mieleen kuin suhteellisen myönteinen kuva, kestokin oli ok. Jopa Ahvenistolla uskalsin niillä kurvailla.

Kesällä laitatin moisen renkaan taakse myös 650cc V-Strommiin ja ajoin sillä sitten samantien etelä-Eurooppaan ja takaisin. En huomannut mitään liukkautta tai muutakaan ongelmaa yli 5 tkm matkalla, Alppien mutkateitäkin tuli testattua. Tosin mun ajotyyli on normaalisti rauhallisemmasta päästä.

Jos tuollaista Demonia joskus saa myös eteen sopivana kokona, niin kyllä melkein voisin kokeilla. Voi puhua melkein halpisrenkaasta, H-nopeusluokka on mun pyörissä ollut ok.

Tuo ko. paikka on muuten jostain syystä aivan tajuttoman liukas! Lähdin tässä eräänä ( sateisena) perjantaina kohti keskistä suomea ja tuossa samaisessa kohdassa takarenkaan pito oli aivan olematon. Pelotti aivan pirusti ajaa 3 tuntia tuommoisen liukastelun jälkeen. Mulla siis ihan sopivasti kuluneet renkaat, pintaakin vielä jäljellä hyvin. Mitä ne on sinne kylväny?
Noita syystä tai toisesta aivan s**tanan liukkaita kohtia on ihan siellä täällä ympäri tieverkkoa. V-mäisintä on, ettei pinnan väristä tai tasaisuudesta voi välttämättä arvata kohdan olevan kuin luistinrata. Vastaava paikka on Haminassa Summan rampista kotkaan päin. Ajelen siitä harvase aamu ja märällä asfaltilla bleidi+Pirelli strada suttaa vielä kolmosella. Toisaalta hauskaahan se vaan on...
biggrin.gif

Voisin yhtyä tuohon, että ko. paikka aivan sat..nan liukas. Ajelin vaihteeksi tolla vanhalla jaggella tuota kohtaa (koska taas vaihteeksi satoi) ja en tod. kaasutella mitenkään erityisesti mutta perä lähti viuhtomaan ku soralla ikään.

Eli, ilmeisti kyse onkin enempi öljysestä pinnasta tms. jossa mikä tahansa vehje vetää tyhjää jos vähänkin kaasua painaa mutkasta ulos tullessa. Ilmeisesti myös tuo mun mp rengas ei ole niitä parhaita sadekelirenkaita myöskään.. no laitoin sen alle koska oli ollu ennenkin.

Mulla on ollut kans noita Sport Demoneita alla. VF:ssä ne toimivat hyvin, mutta nykyisen pyörän kanssa eturengas tuntuu aika onnettomalta. Pomppii kylmällä kelillä massamerkinnöistä ihan miten sattuu, kostealla vielä pahemmin. Vaihtoon taitaa mennä vaikka pintaa onkin vielä.

I Kehältä laskeutuessa Hämeenlinnantielle rupes eturengas lipsuttelee siinä jyrkemmässä kohdassa (vauhtia sellaset 30-40 km/h).
Liittymä Helsinkiin vai Hämeenlinnaan päin? Itse tulee ajeltua aika usein töihin tuosta, ja siinä Helsingin suuntaan lähtevässä liittymässä on uutta asfalttia ja usein ollut soraa vielä kaupan päälle. Ei ole itellä lipsunut, mutta olenkin ajellut aika varovaisesti tuon, varsinkin märällä.

Voisin yhtyä tuohon, että ko. paikka aivan sat..nan liukas.
Eli, ilmeisti kyse onkin enempi öljysestä pinnasta tms. jossa mikä tahansa vehje vetää tyhjää jos vähänkin kaasua painaa mutkasta ulos tullessa.
Toi paikka on ollut märällä tollanen jo viime vuonna. Oon pari kertaa luistellut mp:llä siinä ihan 'kävelyvauhdissa'. Ei oo kiva tunne mennä kaks'pyöräluisussa kohti viereisiä kaistoja. Ehkä on ollu liikaa vauhtia?
nixweiss.gif

Back