• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uudet nahkahousut haussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jlik sanoi:
En tiedä kuka Oulussa pystyy tekemään tuon vetskarin vaihdon. Kannattaa ehkä etsiä tältä palstalta josko sieltä löytyis suutari Oulussa.
Tarkennuksena, asun Helsingissä tätänykyä, jostain syystä en oo osannu päivittää profiilia..

jlik sanoi:
Todennäköisesti vetskari ei sovi takkiin, ei edes Suomesta ostettuun Dainesen takkiin. Ostin viime vuonna itelle ja emännälle Euroopasta (Espanja, Saksa) Dainesen 2-osaset nahat ja niiden vetskari ei sovi Suomessa myytäviin Dainesen nahka- tai tixtex-takkeihin. Kävin Bikewordissa kokeilemassa tätä. En tiedä miksi Suomessa myytävissä Dainesen kamppeissa on erilaiset vetskarit. Joten joudut vaihdattamaan nahkapöksyjen vetskarin mutta se ei oo iso homma ammattilaiselle.

Mä ostin 3 vuotta sitten Italiast Dainesin takin, ihan sama vetskari ollu ku housuissa jotka ostin suomessa.

Nonii, Dainese Ponyt tuli postista tänään. Onneksi valitsin liikkeen, jolla on ilmainen palautus..

Housuissa ei sinällään mitään vikaa, koko vaan ei mätsää. Vyötärö yms todennäköisesti oikean kokoiset (menee kiinni ilman väkivaltaa, muttei jätä kauheesti arvailujen varaan :)- ), koska tällaiset housut varmaan pitää olla suht tiukat.. (?) Outo fiilis silti, oon vissiin ajanu liian kauan Goret tai farkut jalassa.. Pituus siis oli pielessä, kun polvisuojat asettui kunnolla paikalleen pyörän päällä istuessa, haarukka alkoi roikkua räppimeiningillä ja takaa alkoi vilkkua työmiehen hymy, eli ainakin reisiin tarvittaisiin lisää kangaspituutta.

Sääli sinänsä, sillä Ponya ei saa pitkällä lahkeella.. mut Alienia saa :) . Täytyy varmaan pistää sellaset tilaukseen seuraavaksi jos jostain löytyy ko kokoa.

Mielenkiintoisena knoppina: Dainesen kokotaulukon mukaan pitkällä lahkeella oleva 52 eli koko 104 näyttäisi vastaavan esim vyötärömitoiltaan paremmin kokoa 50. Kun Ponyjen normi 52 oli mulle ehkä aavistuksen nafti vyötäröltäkin, tilaan varmaan riskillä Alieneista koon 110.

Kaff sanoi:
Nonii, Dainese Ponyt tuli postista tänään. Onneksi valitsin liikkeen, jolla on ilmainen palautus..

Housuissa ei sinällään mitään vikaa, koko vaan ei mätsää. Vyötärö yms todennäköisesti oikean kokoiset (menee kiinni ilman väkivaltaa, muttei jätä kauheesti arvailujen varaan :)- ), koska tällaiset housut varmaan pitää olla suht tiukat.. (?) Outo fiilis silti, oon vissiin ajanu liian kauan Goret tai farkut jalassa.. Pituus siis oli pielessä, kun polvisuojat asettui kunnolla paikalleen pyörän päällä istuessa, haarukka alkoi roikkua räppimeiningillä ja takaa alkoi vilkkua työmiehen hymy, eli ainakin reisiin tarvittaisiin lisää kangaspituutta.

Sääli sinänsä, sillä Ponya ei saa pitkällä lahkeella.. mut Alienia saa :) . Täytyy varmaan pistää sellaset tilaukseen seuraavaksi jos jostain löytyy ko kokoa.

Mielenkiintoisena knoppina: Dainesen kokotaulukon mukaan pitkällä lahkeella oleva 52 eli koko 104 näyttäisi vastaavan esim vyötärömitoiltaan paremmin kokoa 50. Kun Ponyjen normi 52 oli mulle ehkä aavistuksen nafti vyötäröltäkin, tilaan varmaan riskillä Alieneista koon 110.

Itsellä on nuo Alienit ja sovitin ponyjakin, niin niiden istuvuus on identtinen.

Kaff sanoi:

Nostellaanpa aihetta kun kävin itsekin noita Poneja ihmettelemässä. Kokotaulukoita ei pitäisi koskaan yksistään tuijottaa, mutta nämä Dainesen mitat ei kyllä kotosuomalaiseen ruhoon tunnu sopivan.

Numeroiden mukaan koko 48 menisi ja 50 olisi istuva, mutta 52 oli pienin minkä sain väkivallalla puettua. Nehän sitten istuivatkin vyötäröltä ja ahterista varsin mukavasti, mutta haarovälistä jäi vajaaksi. Ei siis puristanut vaan jäivät roikkumaan tuohon aiemmin mainittuun räppityyliin, miten tuon nyt paremmin selittäisi. Pyörän päällä en käynyt kokeilemassa, mutta satulaan nousu olisi saattanut muutenkin olla liian vaikeaa noissa, kun eivät haaroista istuneet. Liekö italialaisilla kapoisemmat reidet.

Kauppaan siis jäivät, vaikka hyvää alennusta tarjosivatkin. Tulisikohan noista istuvat jos niissä pari iltaa voimistelisi kotona..? nahkapöksyjä kun en aikaisemmin ole omistanut. Kokoa isommat taitaa mennä jo liian veltoiksi vyötäröltä.

Tulipa eilen haettua juurikin Ponyt kun edullisesti sai istui kuin hanska käteen. No kotona housujen vahaaminen ja housut takkiin kiinni. Sattuipa sitten niin että housuissa oleva vetoketju on n.sentin lyhyempi kuin takissa. Ei varmaan vaikuta mihinkään, mutta kun häiritsee niin häiritsee.. Muuten vetoketjun jako istui luonnollisesti hyvin, samoin kuin kaikki muut Dainesen housut joita olen takkiin kokeillut on istunut hyvin. Tuskin tuo kumminkaan ajossa tuosta lähtee aukeamaan... vai? :kääk:

Liitetiedostot

• IMG_4693.jpg
    IMG_4693.jpg
    90,5 KB · Katselut: 44
Back