• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uuden pyörän "oikea" hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JimiB
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uuden pyörän maaliskuussa ostaneena voin sanoa ettei tunnu ropisevan hinnasta niin paljoa, kuin ehkä edellisinä vuosina on saanut. Kysyntä näyttänee olevan ainakin Turussa sen verran suurta, ettei paljoa alennusta annettaisi. Pienen kädenväännön jälkeen pyörä lähti ~10% alennuksella ja toimituskulut tippu kolmannekseen. Yamahan sivuilla lupailtua 200e ostajan etua (ratabensoja) ei kylläkään herunut - vielä.
veryangry.gif
Ei millään pahalla, mut ihan näppärä houkutuskonsti tuo "200 eurolla bensaa uuden pyörän ostajalle" oli kylläkin.
wink.gif

Kannattaa käydä lähipäivinä katsomassa uuden pyörän hankinnasta tulleet kulut-infopaketti. Ne löytyvät kotisivuiltani kunhan saan aluksi itselleni sen verran aikaa, että ehdin ne sivuilleni kirjoittaa.

Itse ostin uuden pyörän viralliselta maahantuojalta 10.6.2005. Ovh oli jotain sellaista, että tuskin kukaan koskaan ikuna ole tästä sellaista summaa pulittanut, ale taisi olla likemmäs 15%. Oli kuitenkin reilusti edullisempi kuin harmailla tuojilla (4 vuoden takuulla) ja edullisempi kuin supermegatalvialehinta viime talvena.

Eli kaipa se on paljon kauppiaasta kiinni? Terveisiä vaan Seinäjoelle.

Morjens!

Paljon olen selaillut aiempia viestiketjuja mutten ole saanut selkeää kuvaa nykyisestä hintatasosta.

Kävin kysymässä uuden CBF 600 S:n hintaa paikalliselta kauppiaalta ja saisin sen hintaan 9600 €.
Ihmettelin eikö alennus tosiaan ole tuon suurempi vaikka kyseessä olisi ns. "suora osto". Olin kuulemma myöhässä asian suhteen, talvella hinta olisi pyörinyt 9 tonnin pyörteissä. Nyt tälle kesälle varatut pyörät menevät kuulemma eteenpäin ilman alennuksiakin hyvin kaupaksi.
eek.gif

Vedättääkö kauppias vai onko näin asianlaita ? Vanhoista ketjuista löytynyt kehuja vähintään jotta -10% Ovh:sta saadaan pois ensikysäisyllä, sitten vasta aletaan tinkiminen.

Tuoreita kokemuksia ja kommentteja kuunnellaan kiitollisuudella!

P.S. Tämä on sinällään tuttu paikka, olen lukenut taustalla viimeisen vuoden ja piilevä pyöräkuume on pulpahtanut taas pintaan, osittain (paljon) kiitos teidän hehkutuksien pyöräilyn ihanuuksista
smile_org.gif
Jos olet vähääkään tee-se-itse mies ja löytyy muitakin työkaluja kuin leatherman, niin osta suoralla kaupalla 2-4 vuotta käytetty peli, ja huollat itse. Saat eniten hinta/laatusuhdetta. Säästetyt rahat pistät sitten käyttökuluihin.

Jos olet massimies ja et viitsi ruuvata osta uusi...
sport05.gif

Tattista kaikille vastanneille, laitoin meilillä tarjoukset vetämään, aika hitaanlaista ollut vastauksien tippuminen, njoo seuraavaksi puhelinrumbaa ei vastanneille.

Back