• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Urpo autoilija 16.4.06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 10100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole muistaakseni koko topicin aikana tuominnut kyseistä ajotapaa. Itsekin ajoittain splittaan, poukkoilen ja ajan vissiin ylinopeuksiakin. Ihmetyttää vain tuo itku, jos autoilija poukkoilee eteen. Tai ajaa risteyksessä samaa kaistaa rinnalle. Homma on Suomessa virallisesti kielletty ja jos moottoripyörällä otan omine lupineni erivapauksia, suon sen myös toisille. Vaikka olisi autolla liikkeellä. Ja miten tilanne muuttuu siitä, mitä täälläkin usein perustellaan splittaamisesta, että pyörä mahtuu letkan kärkeen auton vierelle odottamaan valojen vaihtumista, jos ainoa ero on se, että auto on tullut paikalle pyörän jälkeen? Taas on jono lyhentynyt yhdellä ajoneuvolla ja pääset kiihdyttämään samalla tavalla helposti jonon keulille valojen vaihduttua kuin siinä skenaariossa, että olet itse tullut auton jälkeen eturiviin. Miksi nyt alkoi kauhea älämölö, jos auto tuleekin pyöräsi rinnalle valoissa? Samalla tavalla siihen mahtuu jos pyörä tulee auton rinnalle odottamaan.

Ihminen on metka eläin, kun se yleensä pyrkii noukkimaan vain ne rusinat siitä pullasta ja selittelemään ja moralisoimaan asioita itselleen suotuisaan suuntaan. Kuten nyt nämäkin:

"joku v..tun urpo pipopää lähti oikealta ohi bussipysäkin kohdalla vihreellä almeralla.olin aavistuksen kauhuissani, ku kotilo lähtee ohittaa samaa kaistaa pitkin."

"Perään vaan ja ihan hieman kädestä pitäen opettanut liikennesääntöjä."

"niin joku
pölkkypää on todella tullut autolla viereen samalle kaistalle. On se
aika kuma tunne ja sitten, kun valot vaihtuvat, niin ei oikein tiedä
mitenkä pitäisi edetä."

Itse jos kärytään samoista ajotaparikkomuksista pyörällä, niin taas haukutaan poliisia ja liikennekulttuurin puutetta jaties mitä. Silloin ei peistä näy mitään "v..tun urpo pipopäitä" tai "pölkkypäitä" vaan on vain harjoitettu sujuvaa ja joustavaa liikennekulttuuria... Jaa mutta ai niin, erivapauksia kaivataan vain moottoripyörille, mieluimmin vielä juuri sille yksilölle, joka omien haarojen välissä sattuu pörräämään.
Asiaa... kumpa tuon sanoman ymmärtäisivät muutkin.
Ja tähän seuraavaan liittyen

"joku v..tun urpo pipopää lähti oikealta ohi bussipysäkin kohdalla vihreellä almeralla.olin aavistuksen kauhuissani, ku kotilo lähtee ohittaa samaa kaistaa pitkin."

Muistanpa tapauksen eräänä kesänä kun olin autolla koko perheen kanssa liikenteessä jossain jyväskylän lähellä, kun autojono lipui hiljalleen eteenpän ruhkassa, huomasin peilistä että taakse tuli sellainen 10 moottoripyörän porukka. Ja kuten tapana on, annan aina tietä että pyörät pääsee ohi kaistaa vaihtamatta. Mutta kuinka ollakkaan, samalla kun rupesin veivaamaan autoa tie oikeaan laitaan, 2 pyörää hurahti samalla oikealta pientareen puolelta ohi. Eli... lainatakseni tuota yllä olevaa kommenttia:

"jotku v..tun urpot lähti oikealta ohi .olin aavistuksen kauhuissani, ku pyörät lähtee ohittaa oikealta samaa kaistaa pitkin."

Miten se menikään: Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan

Perään vaan ja ihan hieman kädestä  
kaboom.gif
pitäen opettanut liikennesääntöjä.
Juuri Näin
062802jumpie_prv.gif

Että per...e oppivat

En ole muistaakseni koko topicin aikana tuominnut kyseistä ajotapaa. Itsekin ajoittain splittaan, poukkoilen ja ajan vissiin ylinopeuksiakin. Ihmetyttää vain tuo itku, jos autoilija poukkoilee eteen. Tai ajaa risteyksessä samaa kaistaa rinnalle. Homma on Suomessa virallisesti kielletty ja jos moottoripyörällä otan omine lupineni erivapauksia, suon sen myös toisille. Vaikka olisi autolla liikkeellä. Ja miten tilanne muuttuu siitä, mitä täälläkin usein perustellaan splittaamisesta, että pyörä mahtuu letkan kärkeen auton vierelle odottamaan valojen vaihtumista, jos ainoa ero on se, että auto on tullut paikalle pyörän jälkeen? Taas on jono lyhentynyt yhdellä ajoneuvolla ja pääset kiihdyttämään samalla tavalla helposti jonon keulille valojen vaihduttua kuin siinä skenaariossa, että olet itse tullut auton jälkeen eturiviin. Miksi nyt alkoi kauhea älämölö, jos auto tuleekin pyöräsi rinnalle valoissa? Samalla tavalla siihen mahtuu jos pyörä tulee auton rinnalle odottamaan.

Ihminen on metka eläin, kun se yleensä pyrkii noukkimaan vain ne rusinat siitä pullasta ja selittelemään ja moralisoimaan asioita itselleen suotuisaan suuntaan. Kuten nyt nämäkin:

"Perään vaan ja ihan hieman kädestä pitäen opettanut liikennesääntöjä."

"niin joku
pölkkypää on todella tullut autolla viereen samalle kaistalle. On se
aika kuma tunne ja sitten, kun valot vaihtuvat, niin ei oikein tiedä
mitenkä pitäisi edetä."

Itse jos kärytään samoista ajotaparikkomuksista pyörällä, niin taas haukutaan poliisia ja liikennekulttuurin puutetta jaties mitä. Silloin ei peistä näy mitään "v..tun urpo pipopäitä" tai "pölkkypäitä" vaan on vain harjoitettu sujuvaa ja joustavaa liikennekulttuuria... Jaa mutta ai niin, erivapauksia kaivataan vain moottoripyörille, mieluimmin vielä juuri sille yksilölle, joka omien haarojen välissä sattuu pörräämään.
Asiaa... kumpa tuon sanoman ymmärtäisivät muutkin.
Ja tähän seuraavaan liittyen

Muistanpa tapauksen eräänä kesänä kun olin autolla koko perheen kanssa liikenteessä jossain jyväskylän lähellä, kun autojono lipui hiljalleen eteenpän ruhkassa, huomasin peilistä että taakse tuli sellainen 10 moottoripyörän porukka. Ja kuten tapana on, annan aina tietä että pyörät pääsee ohi kaistaa vaihtamatta. Mutta kuinka ollakkaan, samalla kun rupesin veivaamaan autoa tie oikeaan laitaan, 2 pyörää hurahti samalla oikealta pientareen puolelta ohi. Eli... lainatakseni tuota yllä olevaa kommenttia:

"jotku v..tun urpot lähti oikealta ohi .olin aavistuksen kauhuissani, ku pyörät lähtee ohittaa oikealta samaa kaistaa pitkin."

Miten se menikään: Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan
Jostain syystä prätkällä oikealta ohittaminen on kai joissain piireissä hyväksyttyä. Muutama kesä takaperin ajelin pyörällä Lahti-Heinola väliä ruuhkassa ja odottelin "urpona" seuraavaa ohituskaistaa kun huomasin että takaa tulee jotain tupperivehkeitä. Ensin vastaantulijoiden ohituskaistaa ( okei, ei sieltä tullut ketään) sitten poukkasivat ohittamaan pientareen puolelta. Että kyllä niitä riittää.

Toinen juttu on sitten nämä lippalakkiääliöt
Menee vähän OT mutta todellakin: lähes aina kun jotain sattuu/meinaa tapahtua/tulee läheltäpiti-tilanteita tai joku kotilokuski ei todellakaan osaa ajaa, on auton ratissa lippalakkipäinen mies. Vähentääkö kyseinen hattumalli järjenkäytön minimiin vai ainoastaan keltaneste-aivoiset herratko sellaisia päähineitä himoavat..?
nixweiss.gif

Mutta kevät vihdoin saapui ja kunhan enimmät hiekat asfaltilta katoavat niin lähden minäkin onneani koittamaan.. toivon mukaan ilman lippasia koko kesän.

sport05.gif

biggrin.gif

062802moto_prv.gif
HelleVille: Yksinkertainen, todeksi todettu vastaus:

VÄHENTÄÄ

Lipattomia lippiksiä (?) tarttis markkinoille, niinja napittomia paitoja
smile_org.gif
:):)

Lipattomia lippiksiä (?) tarttis markkinoille, niinja napittomia paitoja
smile_org.gif
:):)
T-paidoissa ei oo nappeja ja kun vetää sellaisen joumänräptyylisen kortongin päähän, niin sehän on sama kuin lipaton lippis. Se kehitettiin näitä vajaaälyisiä pakkoliikemuusikoita varten, kun niillä ei riittänyt ymmärrys lipan suuntaamiseen.

Jostain luin että syy, miksi otsa pitää näkyä (eli esim. lippalakkia pitää pitää lippaa takaraivolle päin) on että Allahin valo tulee päästä oikeauskoisen muslimin sieluun otsan kautta...

Kai ne sitten samalla odottaa sitä järkeä. Aika paljon muslimeja nykyään nuorissa.
ghostface.gif

Näin se on kovin kamalaa juu... Muistetaan, että kyllä se prätkä jää aika helpolla sinne kuolleeseen kulmaan piiloon kun kaistaa lähtee vaihtamaan...

Helpommalla ja turvallisimmin pärjää mopolla liikenteessä, kun olettaa, että kukaan ei sua näe, ja sen mukaan ajelee... Toki jos haluaa kynsin ja hampain pitää etuajo-oikeuksistaan kiinni, niin siitä vaan...  
smile_org.gif
joo mä oon kyllä samaa mieltä ,että mopo kuskin kannattaa olla pikkusen nöyrempi noiden etuajo oikeuksien kanssa
wink.gif

Lippalakit tai hatut yleensäkin selvästi imevät kaiken virran hartioiden yläpuolelta sukupuoleen katsomatta. Kaikkein pahimpia ovat keski-iän saavuttaneet 30+ naiset  
mad.gif
Entä keski-iän saavuttaneet, alle 30-vuotiaat naiset? Itse kun olen vaaleatukkainen blondi, niin en voi tajuta. Entä jos päässä on niin paljon virtaa, että karvat tippuu, miten käy silloin?
Tarkennetaanpas hieman eli tässä faktaa pöytään
cool.gif

Naisilla keski-iän alkaminen vaihtelee hieman kuten rupsahtamisenkin alkaminen, aika tarkkaan 27 ja 32 vuoden välillä. Myös blondeilla. Ei miehillä.

Jos päässä on paljon virtaa niin käy kuten minulla eli kaljuuntuu. Aika vähän on kaljuja naisia...
Niin, mies jolla on syvät ohimolahdekkeet=> on seksikäs.
Mies joka on päältä kalju=> ajattelee paljon.
Mies, joka alkaa olla täys kalju=>vain ajattelee olevansa seksikäs.....

Kävipä itsellekin tänä aamuna, töihin mennessä. Käännyin hervannan valtaväylältä ruskoon päin, paikalliset tietävät risteyksen ja että siinä on kaksi vasemmalle kääntyvää kaistaa. Itse köröttelin oikeanpuoleisella pakun perässä kun muut joilla on kai *tun kiire töihin sitten sillä vasemmalla, ja eikös sitten yhdella audikuskilla loppunut kaista kesken kun ei peli kiihtynytkään kait riittävästi. Meikällä edelleen paku edessä ja audi vieressä alkaa painaa päälle, ilmeisesti oletti että mun kuuluisi jarruttaa että herraisoherra pääsee menemään... Finger politics touhuksihan tuo meni, ajoi sentään kiltisti perässä lopun matkaa kunnes käännyin tuon "tieltä" pois.

No, olihan tuossa jo kolme päivää tapahtumaköyhää ajokautta ennen tätä episodia
tounge.gif
Luultavasti tuossa risteyksessä tullaan viä näkemään vaikka mitä tässä kevät/kesän aikana.

Tänään haastateltiin radiossa ( Sävelradio ) saksalaista Suomeen muuttanutta ja tänne pesänsä rakentanutta viinin maahantuojaa.

Se kertoi, että oli aivan uskomattoman upea tunne, että kun sai ajella Porvoon moottoritietä 150:tä ( korjasi heti perään 120:tä ).

Saksassa kun ajat paikasta A paikkaan B, sun on pakko ajaa 170:tä, ettet jää jalkoihin.

Sitten kun oot perillä, olet hiestä läpimärkä. Ja olet helvetin stressaantunut.

Kun hän oli tullut Suomeen, niin tuntui äärettömän upeelta, kun hän ajeli sopivaan aikaan Porvoon moottoritietä pitkin ja koki, että KOKO MOOTTORITIE oli HÄNEN, haaaaaa.

Ja sanoi perään, että onnen poikia olette. Te suomalaiset.
bowdown.gif

Tänään haastateltiin radiossa ( Sävelradio ) saksalaista Suomeen muuttanutta ja tänne pesänsä rakentanutta viinin maahantuojaa.

Se kertoi, että oli aivan uskomattoman upea tunne, että kun sai ajella Porvoon moottoritietä 150:tä ( korjasi heti perään 120:tä ).

Saksassa kun ajat paikasta A paikkaan B, sun on pakko ajaa 170:tä, ettet jää jalkoihin.

Sitten kun oot perillä, olet hiestä läpimärkä. Ja olet helvetin stressaantunut.

Kun hän oli tullut Suomeen, niin tuntui äärettömän upeelta, kun hän ajeli sopivaan aikaan Porvoon moottoritietä pitkin ja koki, että KOKO MOOTTORITIE oli HÄNEN, haaaaaa.

Ja sanoi perään, että onnen poikia olette. Te suomalaiset.  
bowdown.gif
Olipa hauska moniarvoisuuden yliistys! AINA kannattaa muistaa, että asioilla on puolensa... Meillä on upea, iso maa, täynnä toinen toistaan hienompia teitä, joilla saa pääsääntöisesti ajella hyvin rauhassa.

Jos päässä on paljon virtaa niin käy kuten minulla eli kaljuuntuu. Aika vähän on kaljuja naisia...
Moni kaljuhko on minulle kertonut, että tukka ja järki eivät pysy samassa päässä. Kumpi yleensä lähtee ensin..?    
biggrin.gif
Sanotaan myös, ettei tyhjä lato kattoa kaipaa...
cool.gif
Ei ainakaan meikäläisen...  
biggrin.gif
Kaljuna on oltu jo vuosia ja aina tullaan olemaan, mut ei se tunnu tahtia haittaavan... Toiset tuntutuvat jopa tykkäävän...  
tounge.gif
Kuulemma kalju tuntuu jopa paremmalta siellä reisien sisäpinnalla kuin ne pulisongit...
biggrin.gif
biggrin.gif

No kuitenkin, kai meitä löytyy joka junaan ja osa jää vielä asemallekkin, kunhan vaan muistetaan ettei ikinä olla yksin tuolla liikenteessä vaikka välillä ehkä haluttaiskin, vaan yritetään muistaa autoilessa ne mopoilijat ja mopoillessa ne autoilijat...  
biggrin.gif
biggrin.gif

Moni kaljuhko on minulle kertonut, että tukka ja järki eivät pysy samassa päässä. Kumpi yleensä lähtee ensin..?    
biggrin.gif
Sanotaan myös, ettei tyhjä lato kattoa kaipaa...
cool.gif
Pätee vissiin aika hyvin tuohon kypärättä kolaroineeseen...
sad_orig.gif

Aikoinaan 70-luvulla, energiakriisin aikana, olisi moni ansainnut sakot jo pelkästä pipon käytöstä talvisaikaan. Silloin säädetyissä (ja nykyisin kumotuissa) säästölaeissa (vai oliko ne nyt asetuksia) oli mm. maininta, että tyhjien tilojen lämmittäminen on kiellettyä.
biggrin.gif

Back