• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Urgent: pyörä ei käynnisty (ei sähköjä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Upea sää ulkona ja oli tarkoitus lähteä ajelemaan mutta kun hyppäsin pyörän päälle ja yritin käynnistää niin reissu tyssäsi siihen.

Osaako KUKAAN antaa mitään vihjettä missä vika voisi olla ja miten siitä päästään eroon? Oireet ovat:

- Avain virtalukossa ON-asennossa mutta pyörään ei tule virtaa
- Yritin työntää pyörää käyntiin mutta kone ei edes lupaa
- Työnnettäessä virrat tulevat kyllä siksi aikaa kun kone pyörii
- Yritin tutkia näkyykö mitään ilkivaltaa mutten ainakaan näin 100% maallikon silmin erottanut irrotettuja johtoja yms
- Pyörä oli seissyt 4 päivää sateelta suojassa parvekkeen alla, toimi ihan ok ennen sitä. Pyörä on 1kk vanha Suzuki Bandit 2007 650SA.

On tietysti mahdollista, että parkit ovat jääneet päälle ja akku on mennyt siinä mutta eikö pyörän pitäisi kuitenkin käynnistyä työntämällä?

Mikäli pyörälle on tehty ilkivaltaa niin minkä tyyppiinen terrori tälläistä aiheuttaa eli mistä vikaa kannattaa yrittää paikallistaa?

Jos en keksi muuta niin on varmaan pakko tilata jostain hinaus korjaamolle ja maksaa itsensä kipeäksi ..
sad_orig.gif

Onkos naapurin penskat käynyt kääntämässä tappokatkaisijan OFF asentoon??
Tai silloin ei varmaan tulis virtaa työntäessä edes?
Tarkistakaa akun piuhat et ne on kunnolla kiinni navoissa.

Ei lähetenyt mulla BlackMachine pukkamaalla, vaik akussa olikin vielä jonkin verran virtaa, vasta lisävirralla pyörähti niin paljon, et saatiin käyntiin...plusnapa löysällä...
Ja arvaa kuinka sitä juoksutettiin ;)) hiki otsalla...
Kyllä se akkuvialta kuulostaaa...tarkista et piuhat on kunnolla kiinni.

Ei lähetenyt mulla BlackMachine pukkamaalla, vaik akussa olikin vielä jonkin verran virtaa, vasta lisävirralla pyörähti niin paljon, et saatiin käyntiin...plusnapa löysällä...
Ja arvaa kuinka sitä juoksutettiin ;)) hiki otsalla...
Kyllä se akkuvialta kuulostaaa...tarkista et piuhat on kunnolla kiinni.
Kävin katsomassa sulakkeet, ja kaikki näyttivät olevan ihan ok.

Bandit-forumilla mainittiin, että ruiskukone ei välttämättä lähde työntämällä käyntiin. Eli voipi olla, että on parkit jääneet päälle ja akku on loppu.

Pystynkö lataamaan missään moottoripyörän akkua, tai tarkistamaan edes yleismittarilla onko siellä virtaa?

Pystynkö lataamaan missään moottoripyörän akkua, tai tarkistamaan edes yleismittarilla onko siellä virtaa?
Tavallisella auton akulla voit helpata sevverta et saat apuvirtaa ja käyntih. Kovaa ajoa sen jälkeen jolloin akku latautuu itestään, tai ostat MP-akkulaturin. Älä kuvittelekkaan lataavasi auton akku laturilla. USKO POIS.

No jos sul yleismittari on ni laita punainen (+) ja musta (-) napaan. Katso mitä näyttää... Aika liki 12 pitäis olla niin o täys.

Tavallisella auton akulla voit helpata sevverta et saat apuvirtaa ja käyntih. Kovaa ajoa sen jälkeen jolloin akku latautuu itestään, tai ostat MP-akkulaturin. Älä kuvittelekkaan lataavasi auton akku laturilla. USKO POIS.

No jos sul yleismittari on ni laita punainen (+) ja musta (-) napaan. Katso mitä näyttää... Aika liki 12 pitäis olla niin o täys.
Osaako kukaan neuvoa mistä saisin Helsingistä MP-akkulaturin?

Tuolla yleismittarilla tarkoitin siis sitä, että mistäköhän sellaisen saisi lainaan:) käyttö on kyllä tuttua.

Mulla on laturi. Tuu hakee laajasalosta. Tekstaa privaa. Tai paa numeros niin mä soitan.
2jorma2:lle ISO kiitos laturin lainaamisesta:)

Laturi antaa vain Fault-ilmoitusta kun sitä yrittää käyttää akkuun. Eli ilmeisesti akku on sökö? mutta voiko tuo olla mahdollista uudessa pyörässä, jota on ajettu vielä 4 päivää sitten?

Voi olla mahdollista. Akku saattaa kyrvähtää tuossa ajassa mainiosti. Ja ei tuo kato kuinka uudessa pelissä se akku on kiinni. Tyhjä mikä tyhjä. Uutta akkua kehiin ja muista sammuttaa valot napista ni ei tarvi akkuja ostella. Varaa noin 40 eur akkuun. En suosittele bilteman akkuja (voi siel olla ihan kelepo pelejäkin, mut ei mulle kiits...)

Mulla on laturi. Tuu hakee laajasalosta. Tekstaa privaa. Tai paa numeros niin mä soitan.
2jorma2:lle ISO kiitos laturin lainaamisesta:)

Laturi antaa vain Fault-ilmoitusta kun sitä yrittää käyttää akkuun. Eli ilmeisesti akku on sökö? mutta voiko tuo olla mahdollista uudessa pyörässä, jota on ajettu vielä 4 päivää sitten?
Jos on esimerkiks Ctekin laturi niin alkaa lataamaan vain jos akussa on virtaa jonkinverran (en muista paljonko mutta tais olla jotain 8 voltin kieppeissä).
Kerran kävi niin ja herättelin ensin auton 4 A:n laturilla jonkin aikaa ja alkoihan se Ctek sitten lataamaan ja vielä sillä akulla vaimo kesän körötteli.
Eli jos on täysin tyhjä, niin ensin jollain 'ei-älylaturilla' alkuun.

Back