• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ulkomaisia huijareita liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen tultiin mökiltä auton kanssa ja tien varressa (heti Pieksämäeltä lähdettäessä Jyväskylän suuntaan: karttaa) oli valkoinen Bemari tien vieressä, kovin tumma kaveri (jostain etelästä päin) huitomassa & pysäyttämässä autoja. Kultaketjut vilkkui kaulassa jne. Seikkaili tien yli ja koetti saada autoja pysähtymään. Näytti kovin epäilyttävältä, kun auto näytti olevan aikalailla kunnossa. Hiljensin, mutten pysähtynyt. Saattoi tietty olla oikeastikin joku probleema (vastaan tullut auto näytti pysähtyvän).
No turha viesti, mutta näytti niin omituiselta, etten pysähtynyt.

Nyt sitten mennään hitusen ot:ksi, mutta kerrompa kuitenkin.

Vuosia sitten, joskus 90-luvun puolenvälin tienoilla etelä-savossa liikkui venäläisiä, jotka pysähtyivät tienlaitaan konepelti pystyssä. Pysäyttivät autoilijoita ja väittivät että auto hajonnut. Kansailset tietnkin soittivat poliisit.
Noh, poliisit sitten kävivät katsastamassa tilanteen ja häätivät venäläiset matkoihinsa. Ja sillä "rikkinäisellä" autolla jatkoivat matkaa. Poliisi sitten sattui huomaamaan että metsään meni heinikkoon tallottu polku. Poliisi-setä kävi katsastamassa tilanteen. Ja kato perkele, metsään oli kaivettu hauta, tai joku muu n. 2m pitkä ja metrin syvä monttu... Mitä lie onkimatoja velivenäläiset sieltä etsineet.

Tämän jutun kertoi paikallinen poliisi, jonka olen tuntenut ihan pikkutytöstä lähtien. sen jälkeen olen kiihdyttänyt ain kun näen ulkomaalaisen auton tienreunassa.
viinapullopiilo
tounge.gif

Oikein inha tekisi niin että pitelisi tarkoitukseen varattua lompakkoa niin että huijarit varmasti saisivat sen napattua (Oikea lompakko on tietenkin visusti povitaskussa).

Jutun juoneen tietenkin kuuluisi, että tarkoitukseen varattu huijarilompakko on ladattu täyteen värikopiokoneella tehtyjä Euroseteleitä ja sitten vain soitto pholiisille että epäilisi huijareilla olevan väärää rahaa.

Näinhän ei kukaan lainkuuliainen ihminen tekisi, koska rahan väärentäminen on rangaistava teko. Lisäksi ainakin uudemmissa värikoppareissa on näkymätön tunnistetulostus jokaisessa paperissa ja kopiokone voitaisiin jäljittää.

Onkos luvallista säilyttää takapaksissa moottorisahaa siltä varalta että pitää säätää jonkun ooppelia?

Nii-in.
Nyt kun oon ulkomaille lähdössä pyörän kanssa, niin en voi pysähtyä mihinkään. Aina joku koittaa pysäyttää tai jäädä juttelemaan, mutta minäpoika enpä niin vaan jää paikoilleen.

Otan 650 l bensaaa mukaan ja ajaahurautan tulleistakin läpi, niin ettei jää kukaan tullimies/nainen kaupittelemaan mitään.

Kuitenkin on monttu seljäntakana valmiina, mihin ne minut kaataisivat.

Aika harmittomiahan nuo on. Törmäsin turku-hki motarilla, paimion nesteellä. Annoin muutamia euroja aidosta esityksestä. Etuna suomalaisiin spurguihin on että haju puuttuu ja käytös ei ole uhkaavaa.

näkyi lassilan tebiksellä pyörivän ulkomaalaismannein näköisiä kultaa kauppaavia naisimmeisiä tossa perjantaina ja viimeksi eilen lassilan tai etelä-haagan juna-asemalla oli samanmoisia kultakoruja kauppaavia naisia. näyttävät romanialaisilta tai vastaavilta ulkomustalaisilta. jokseenkin näytti myös siltä, että kotomustalaisemme olivat näille kuskeina parkkipaikalla odottelemassa muina manneina nähdäkseni.

mitään en alkanut ostamaan. kerroin rakkieni olevan vihaisia.

Hmmm... Taidan ottaa pesäpallomailan mukaan reissuun, jos vaikka sattuu olemaan kärpäsiä valtoimenaan noilla levähdyspaikoilla
biggrin.gif
Tuli mieleen. Kotilossa jos pesismaila on kuskin ovessa, saa sakot.
mad.gif
Mutta jos peräkontissa ei. Joten mihis se prätkässä laitetaan?  
wink.gif
Mitä? Saako sakot? Entä jos on puukko ovi/hanskalokerossa?
Prätkässä voi käyttää n.40.cm pitkää 35mm kaapelinpätkää,siis sähkörikon sattuessa varaosana.

Sellanen ois ihan kiva kikka jos niillä on kerta dieselauto niin sanoo, että on dieseliä kanisterissa ja lurauttaa ysivitosta tankkiin.

033102bebe_1_prv.gif
kaboom.gif

Mikkelissä jakoivat ruusuja tänään... samaa sakkia tai rotua ainakin...
Otin ruusun, kiitin ja jatkoin matkaa  
wink.gif
Tuli sitten peräss ja valitti nälkää ja oli rahaa vailla ja kun selvisi ettei "avustusta" heru vaati ruusun takaisin  
bowdown.gif

noitahan on aina vähän väliä ruinaamassa ja tarjoamassa niitä helkutin mannesormuksia...Ja penniäkään ei tipu
buttrock.gif

Kerran mustalaisilta kysyin kun tulivat rahaa ruinaamaan "##näyttääkö se siltä että mulla on spr:n punainen risti hihassa?"

033102bebe_1_prv.gif

joo olen lapsellinen ja ääliö, kun tuollaisia tempauksia tulee tehtyä
wink.gif

Mutta kuinka moni täällä on ilmaiseksi mitään saanut??

Tien päällä en ole vielä törmännyt, mutta mammat oli jalkautuneet tampereen keskustaan korumarkkinoita valtaamaan tässä olikos se nyt toissapäivänä.

Missä lie ukkonsa samaan aikaan pummineet bensaa. Iso
033102ass_1_prv.gif
tollasille.
Ite olin lielahden citymarketista tulossa, niin eiköhän ne siellä parkissa pyöri ja jotain sormusta tarjoo.

Parilla kympillä lelupyssy marketista ja jos näyttää ettei pääse läpi ni kaivaa jonkin aseen näkösen takin alta
033102bebe_1_prv.gif

Alkaa kellonaika vaikuttaa ideoiden laatuun.

No vielä vähän aiheesta....

Lainattua yle:n sivuilta:

Poliisin mukaan kaupustelutapaukset ovat lisääntyneet tänä vuonna, kun Romaniasta tuli EU:n jäsenmaa.

- Kyllä he tietävät, ettei se ole ihan virallista, mutta he vetoavat siihen että ovat Euroopan Unionin kansalaisia ja saavat liikkua. Se on vähän hankala tilanne kaikille sitten, Hyvinkään poliisin vanhempi konstaapeli Seppo Suomi kertoo.

Mutta seuraavassa kohtaa alkoi sappi kiuhua:

Rihkamaa aitona kultana myynyttä voidaan syyttää lievästä petoksesta. Vakavampi asia on liikenteen vaarantaminen. Viime kesänä Itä-Suomessa moottoripyöräilijä kuoli vastaavanlaisen kaupustelutilanteen yhteydessä.
veryangry.gif

edit: Miksiköhän näille ei nyt voi sitten mitään? Joko tulet huijatuksi tai pääset hengestäsi. Ei kai sitä nyt edes EU-alueella voi harrastaa ihan mitä haluaa liikkumisvapauteen vedoten?

Poliisi sitten sattui huomaamaan että metsään meni heinikkoon tallottu polku. Poliisi-setä kävi katsastamassa tilanteen. Ja kato perkele, metsään oli kaivettu hauta, tai joku muu n. 2m pitkä ja metrin syvä monttu... Mitä lie onkimatoja velivenäläiset sieltä etsineet.

Tämän jutun kertoi paikallinen poliisi, jonka olen tuntenut ihan pikkutytöstä lähtien. sen jälkeen olen kiihdyttänyt ain kun näen ulkomaalaisen auton tienreunassa.
Joo, tämä menee urbaanin legendan piikkiin. Itse olen kuullut ko. haudankaivutarinan sijoitettuna ainakin Suomussalmelle, Kuhmoon, Nurmekseen, Lieksaan, Kiteelle, Juankoskelle, Tohmajärvelle, Ilomantsiin.
Tarinaa on kyllä tutkittu monella paikkakunnalla mutta mistää ei ole loppujen lopuksi kuoppia löytynyt.
Lea Virtasen kirjoista löytyy hyvää tietoa urbaanilegendoista jos on niistä kiinnostunut.

Kerran tuli yks kaupittelee jotain mikä oli mukamas kultaa, mutta näky jo kilometrin päähän, että rihkamaa on ja varmasti. Kehtas vielä tulla kultana sitä kauppaamaan... tai halus vaihtaa rahaks. Se kysy, että paljonko mää siitä maksaisin. Sanoin, että "5 senttiä". Piti vielä oikeen toistaa sille, että "mää tarjoon siitä 5 senttiä". Ei se sit enää sanonu mitään, vaan jatko matkaansa.

Parempi pitää rahat itsellään, eikä maksaa edes säälistä. Kun joltain jotain saavat, niin siitä vaan innostuvat ja jatkavat. Älkää olko liian hyväntahtosia.

Back