• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ulkomaiset mp-lehdet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo cycleworld olisi välistä ihan mielenkiintoisen näköinen vaihtoehto.
Mites tuon tilaus on toiminut tuleeko numerot miten pahasti myöhässä tänne Suomeen. Tuolla tilaus sivulla oli tarjous 12numeroo 10$ + 8$ ja 3$ ei USA tiaajille. Tuleeko tuo 3$ joka numeroa kohti vai onko koko vuosi yhteensä 21$?
Olisi meinaan melko edullista jos 21$/ 12 numeroo.
Mites tilaus tuonne, ihan Visallako on pelannut?

Tuo cycleworld olisi välistä ihan mielenkiintoisen näköinen vaihtoehto.
Mites tuon tilaus on toiminut tuleeko numerot miten pahasti myöhässä tänne Suomeen.
Ei mitään hajua. SR saattaa tulla siten, että esim. heinäkuussa tulee syyskuun numero, CW on vähän maltillisempi, esim. nyt lokakuun lopussa tullee joulukuun numero.

Tuolla tilaus sivulla oli tarjous 12numeroo 10$ + 8$ ja 3$ ei USA tiaajille. Tuleeko tuo 3$ joka numeroa kohti vai onko koko vuosi yhteensä 21$?
Olisi meinaan melko edullista jos 21$/ 12 numeroo.
Toi 3 taalaa on per tilaus, ei siis per lehti. Varmistuksen siitä saat tilaushetkellä. Kiitos muuten tuon kolmen taalan huomioimisesta, olin missannut sen.

Mites tilaus tuonne, ihan Visallako on pelannut?
Visalla.
Lehti ei välttämättä ala tulemaan, ennen kuin on ottanut yhteyden asiakaspalveluun (kannattaa siis itselle printata tilaustiedot ylös), mutta sitten kun eka numero tulee, homma toimii. Odotusaika ekalle numerolle voi olla jopa 8 viikkoa, eli kannattaa lukea lehden ohjeet, ennen kuin meilaa asiakaspalveluun.

Ei mitään hajua. SR saattaa tulla siten, että esim. heinäkuussa tulee syyskuun numero, CW on vähän maltillisempi, esim. nyt lokakuun lopussa tullee joulukuun numero.
eek.gif
tulee siis melkein vuoden myöhässä.

Täytyneen vielä tuumata, mutta olishan tuo kiva joululahja itselle.

eek.gif
Heh heh.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mulla on tossa vieressä muutama viikko sitten luukusta kolahtanut joulukuun 2006 Sport Rider...

Syy miksi sanoin, ettei mulla ole hajuakaan siitä, kuinka vanhoina ne tänne Suomeen tulee, on siis se, etten tiedä milloin ne tulee Jenkeissä myyntiin. Jos lokakuun alussa mulle tuli joulukuun 2006 numero, niin luulisin sen ilmestyneen syyskuussa lehtipisteisiin USAssa, mutta asiaa en siis tiedä...

Vähän OT: vuoden 2006 helmikuussa Cadillacilta tuli myyntiin muutama vuoden 2007 malli...

Omat ulkomaalaiset suosikkilehdet ovat seuraavat: Fast Bikes, Performance Bike, Two Wheels Only, ja britti Bike. Kannattaa unohtaa pohjoismainen yhteishyvä lehti nimeltä bike kun puhutaan Brittien Bikestä. Vähän sama ku vertais ilmaisjakelulehteä hesariin....
Kalliitahan nuo lehdet on, mut ei tää olekkaan halpa harrastus tämä moottoripyöräily..
wink.gif
Noita yllämainittuja lehtiä saa ihan lehtipisteestä ostettua, tilaamisesta ei ole hajuakaan.

Transworld motocross ja Dirt Rider on crossilehtien ykkösiä
smile_org.gif

Britti-bike tullut mullekin jo muutaman vuoden. Erittäin hauskaa luettavaa ja juttuja laidasta laitaan. Itseäni mielyttää erityisesti tyylikkäät ja värikkäät matkakertomukset. Lehden mukana tulee toisinaan tarjouksia, joilla seuraavan vuoden saa vähän halvemmalla. Hyvää vastinetta rahalle.

Fast Bikes, Performance Bike, Two Wheels Only ja Dirt Rider on crossilehtien ykkösiä
smile_org.gif
Näitäpä tulee itsekin lueskeltua... Erinomaisia lehtiä. Varsinkin noi britit kun on hieman kieli poskella kirjotettuja
Minäkin komppaan. Ainakin rautakirjan pisteisiin noita saa tilattua. Maksavat toki, mutta laatu on aikas jees. Yks ärkkäri jopa tilas mulle Fast Bikes'in ja soittaa aina kun uusi nro on noudettavissa!
bowdown.gif

Itelle tullu vuoden ajan Two Wheels Only. On kyllä hyvä lehti. Hinta tais olla netistä tilattuna jossain viidenkympin paikkeilla.. en muista varmasti ku lahjaksi tilauksen sain.

eek.gif
Heh heh.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mulla on tossa vieressä muutama viikko sitten luukusta kolahtanut joulukuun 2006 Sport Rider...

Syy miksi sanoin, ettei mulla ole hajuakaan siitä, kuinka vanhoina ne tänne Suomeen tulee, on siis se, etten tiedä milloin ne tulee Jenkeissä myyntiin. Jos lokakuun alussa mulle tuli joulukuun 2006 numero, niin luulisin sen ilmestyneen syyskuussa lehtipisteisiin USAssa, mutta asiaa en siis tiedä...

Vähän OT: vuoden 2006 helmikuussa Cadillacilta tuli myyntiin muutama vuoden 2007 malli...
Joo tätäpä minä jo vähän ajattelin, kun tietää ameriikkalaisen ajankäsityksen. Joulumyynnitkin alkavat jo viimeistään elokuussa.

Nyt on sit CW tilattu. Jäädään odottelemaan koska kolahtaa postiluukkuun.
Kiitokset vaan avusta...

Mulle tulee enkklantilainen Backstreet Heroes. Erinomaisen viihdyttävä läpyskä eikä vain orientoitunut Harrikoihin vaan löytyy niin japsi- kuin eurokyhäelmiäkin. Suurin osa lehden laitteista ennemminkin ajoon rakennettuja kuin näyttelyyn. Suosittelen! Hintaa en tosin tiiä kun sain tuon vuosikerran joululahjaksi... Toivottavasti Pukki tilaa sen mulle ensikin vuodeksi.
cool.gif
wink.gif
BSH on todellinen helmi. Olin sen tilaaja reilut kolme vuotta. Upeita pyöriä, hauskoja juttuja ja kauniita naisiakin... Tilasin myös legendaarista AWOL:ia, joka suureksi harmikseni meni nurin oltuani sen tilaaja vasta reilun vuoden. AWOL (Alternative Way Of Life - tai Absent WithOut Leave, ihan kummin päin haluaa) oli oikea biker-lehti, monille se ainoa oikea.
bowdown.gif
kynttila.gif

Mulle tulee enkklantilainen Backstreet Heroes. Erinomaisen viihdyttävä läpyskä eikä vain orientoitunut Harrikoihin vaan löytyy niin japsi- kuin eurokyhäelmiäkin. Suurin osa lehden laitteista ennemminkin ajoon rakennettuja kuin näyttelyyn. Suosittelen! Hintaa en tosin tiiä kun sain tuon vuosikerran joululahjaksi... Toivottavasti Pukki tilaa sen mulle ensikin vuodeksi.
cool.gif
wink.gif
BSH on todellinen helmi. Olin sen tilaaja reilut kolme vuotta. Upeita pyöriä, hauskoja juttuja ja kauniita naisiakin... Tilasin myös legendaarista AWOL:ia, joka suureksi harmikseni meni nurin oltuani sen tilaaja vasta reilun vuoden. AWOL (Alternative Way Of Life - tai Absent WithOut Leave, ihan kummin päin haluaa) oli oikea biker-lehti, monille se ainoa oikea.
bowdown.gif
kynttila.gif
Ostin aikoinaan useita AWOL:eita irtonumeroina ja lehden ilmestymisen loputtua jäin siihen käsitykseen, että toi BSH rakentui AWOL:in raunioille. Varsinkin kun BSH ilmaantui lehtihyllyille aika lailla nopeesti AWOL:in ilmestymisen loppumisen jälkeen...
nixweiss.gif
Liekö samoja toimittajia asialla? Ainakin lehtien linja on aika lailla sama...

Joo Awol:a ittekin taannoin ostelin irtonumeroina, hullua britti-menoa, rottapyörät, kopterit ja fighterit sulassa sovussa. Mulle jäi käsitys että bsh oli olemassa jo ennen awol:n loppua, etteivät olleet peräti saman kustantamon lehtiä, tai sit siinä tapahtu joku yrityskauppa.

Saako BSH:a muuten mistään irtonumeroina, en oo missään nähny, en ees espan akateemisessa?

Briteistä tulee muuten uusi bobbereihin ja early choppereihin keskittyvä lehti, Dice (http://www.dicemagazine.com/). Ei hirveän tekninen, enämpi lifestyle-henkinen, yks läpyskä mitoiltaan semmosta roope-sedän taskarin kokoluokkaa, painojälki priimaa.

Cycle World kannattaa tilata ehdottomasti digitaalisena versiona. Hinta on vaivaiset 12$ ja tosta kun vähentää vielä kurssi hyötyä 25% niin saa hinnan euroissa. Lehti tulee AINA perille ja ajoissa. Eilen ilmestyi Joulukuun numero.

Tätä ja monia muita digi lehtiä luetaan Zinio readerilla. Luku asu on tismalleen sama kuin painetuissakin lehdissä. Digitaalisten lehtien arkistointi on myöskin paljon kätevämpää ja vähemmän tilaa vievää puhaa.

Täältä löytyy lehden tilaus ja Zinio readeri. Eri lehdistä voi imuroida ilmaisia sampleja ja näin voi tutustua kätevästi Zinion toimintaan.

Cycle World kannattaa tilata ehdottomasti digitaalisena versiona. Hinta on vaivaiset 12$ ja tosta kun vähentää vielä kurssi hyötyä 25% niin saa hinnan euroissa.
Vinkkisi on hyvä (tosin itse pidän paperiversiota parempana, mutta kai se on tottumiskysymys, hintaerohan on aivan murskaava).
smile_org.gif

Toi sun hinta ei ole ns. päivän halvin hinta. CW:n saa hintaan 13,50 taalaa kaksi vuotta (24 numeroa).

Lisää tietoa tämän ketjun toisessa viestissä.

Meille tuli usean vuoden ajan kerholle Awol, ja sittemmin BSH. Pirun hyvä lehti. Sieltä tuli vuosittain lasku, joka maksettiin ihan normaalisti pankkitililtä, mutta jostain syystä tilaus on nyt poikki.
Pitää kai alkaa kyselemään syytä...

BSH:n sivut: Back Street Heroes.

Eikä pidä unohtaa tätä: Scanbike.

Eilen tuli ensimmäinen CycleWorld, tilasin lokakuun 25. päivä. Uskomattoman halpa, n.14€/vuosi. Lehden kannessa oli hinta 3,99$.

Pitihän tuo CW tilata ku oli niin halpa, saapahan nähdä milloin eka numero tulee postilaatikkoon asti...

Back