• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tyytyväinen pyöräänsä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Ehkä miehessä vika,en osaa päättää mitä haluan, mutta vaihdoin viime kesänä väännön puutteen takia 750 F:stä 1200s rosmoon, aluksi olin todella tyytyväinen, mutta nyt on alkanut ajoasento jotenkin tökkimään, matka-ajoon se on pysty joutuu roikkumaan stongassa tuulen riepoteltavana, pieni etunoja olisi sittenkin ihan jees, ja vauhdikkaaseen mutka-ajoon se on vähän kankea.Ehkä turhaa itkemistä, ehkä prätkä on aina kompromissi, eikä mukavaa ajoasentoa matkaan ja mutkapätkälle samassa paketissa löydy, vai?

Kokeiles supermotoa
tounge.gif

Jos ei pidä viittä pyörää tallissa, on tyytyminen kompromissiin. Parhaiten keskimääräisen tyydytyksen antaa SB1200S, mutta arvopainotushan (ja raha) pyörävalinnan ratkaisee.

Isosa Rosmossa:

+hinta
+tekniikka yleensä
+luotettavuus
+kone yleensä
+tilat kahdelle
+vääntö
+kate
+keula
+osasaatavuus
+ulkonäkö
+mukavuus, suhteellinen

-takajarru
-takajousitus
-paino
-tärisee käsille
-mukavuus, absoluuttinen

+-0 vauhti
+-0 sporttius
+-0 huollot
+-0 kulutus
+-0 kiihtyvyys
+-0 etujarru

Noin siis äkkituntumalta.

-hh-

1200s rosmoon, aluksi olin todella tyytyväinen, mutta nyt on alkanut ajoasento jotenkin tökkimään, matka-ajoon se on pysty joutuu roikkumaan stongassa tuulen riepoteltavana, pieni etunoja olisi sittenkin ihan jees
Kokeile vaihtaa vähän suorempi/leveämpi stonga (=matala krossistonga) niin saat vähän etukenompaa asentoa.

Edit: Vai olikos S-Banditissa tanko vai sittenkin kliparit?

Itellä on kilokiksu ja suosittelisin sitä kaikille
biggrin.gif

mutta noitten sanojen perusteella suosittelisin koeajaa busaa. Vääntö kohillaan ja taipuu mutkiinkin nätisti jos sen pistää.

10r loistava matkapyörä  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
kenelle?
confused_orig.gif
ajappa 10r llä tankillinen yht soittoo ja sano rehdisti ettet oo yht mist paikast jumis .....1400gsx kax pääl vaik pitkä olen ja muutenkaan mikään aidantolppa ni heittämäl menee ja pitkään en silti sano etteikö 10r toimi mut kyl jos puhutaan matka ni ku matkapyöristä ni niitähän on vain harvat ehkä yamahan fjr 1300 hondan goldwing jotkut stemarit .....ynm... muuten tarvii turvautua perstuntumaan mut 10r ...
confused_orig.gif
omg.gif
en hauku kwaakkua  
pftroest.gif
mut silti ....oikeaan suuntaa mneossa jos 750f vaihtu rosmoon mut jos ajoasento vain ketuttaa ja pikkuseikat ni stongaa jalkatappeja siirtosarjoja ynm löytyy 1200 rosmo
buttrock.gif
buttrock.gif

Answer is: Hayabusa. 750F:n ajoasento (ok, ehkä hieman "kyykympi") ja enemmän kuin ison Banditin tehot ja väännöt.
wink.gif

Pyörä on aina kompromissi. Sitä kaikkea mitä pyörällä olisi kiva tehdä ei yhteen pyörään saa sisälle. Osta siis monta.

arvoisa jarim  
bowdown.gif
olet henkeen ja vereen bussikuski otaksun
hienoa en sitä sano mutta miten voi olla että jo tänä keväänä /kesänä olen tavannut 4 jotka tulleet jutulle ja sanoneet vaihdoin kanssa bussini tuohon (gsx1400) ja en kadu
vai olenko taas jälleen ni pihalla sanasta bussikuski että luulen kuvittelevani sen tarkoittavan busaa vaikka onkin jotain muuta  
withstupid.gif

siis sekava ajatukseni ..jos niin moni ylistää busaa mitä kyl itsekkin mietin ostaa en kiellä
ni miksi niin moni vaihtaa sen pystyasentoiseen nakuun ?? kehuen kuinka selkä ja perse lepää verrattuna busaa....  
withstupid.gif

arvoisa jarim
bowdown.gif
olet henkeen ja vereen bussikuski otaksun
hienoa en sitä sano mutta miten voi olla että jo tänä keväänä /kesänä olen tavannut 4 jotka tulleet jutulle ja sanoneet vaihdoin kanssa bussini tuohon (gsx1400) ja en kadu
vai olenko taas jälleen ni pihalla sanasta bussikuski että luulen kuvittelevani sen tarkoittavan busaa vaikka onkin jotain muuta
withstupid.gif

siis sekava ajatukseni ..jos niin moni ylistää busaa mitä kyl itsekkin mietin ostaa en kiellä
ni miksi niin moni vaihtaa sen pystyasentoiseen nakuun ?? kehuen kuinka selkä ja perse lepää verrattuna busaa....
withstupid.gif
jarim:stä en tiedä, mutta itse en ainakaan ole henkeen ja vereen bussikuski, busa on pyörä siinä missä muutkin mutta itselleni se on tällähetkellä juuri sopiva. Mun pyörän tarve on aika lähellä ketjun aloittajan kuvausta, ainoa että mä lisään listaan sen että pyörällä pitää pystyä ajamaan myös 2-päällä mukavasti
smile_org.gif

Busassa on ajoasento muokattavissa stongan korkeudella pelaamalla, itselläni pyörä on madallettu ja sen lisäksi stongaa on nostettu 11mm jolloin ajoasento nousee hieman ylöspäin - ei ole niin makaava kuin orkkiksessa.

Kannattaa käydä koeajamassa monia vaihtoehtoja ja päättää mikä itselle on nykyisestä tarjonnasta paras, tällä kertaa busa oli mulle tollanen ja ensi kerralla tilalla voi olla joku kwaka, honda, yammu tmv.

Jos pituutta riittää niin myös ZZR1400 voi olla mielenkiintoinen tuttavuus, sen ajo-ominaisuuksista en tiedä mutta veikkaan että voisi olla aika "busamainen".

Myöskin XX voisi olla ketjun aloittajalle kokeilemisen arvoinen.

allright myy sellasta circui-merkkistä muistaakseni 74cm leveetä stongaa. Kaveri laittoi sellasen z750:ään, ja se on mun mielestä ollut paras kompromissi mitä olen ikinä kokeillut. Tarpeeks pysty että on rento asento ja pyörällä on ilo ajaa taajamassa, mutta tarpeeks kyykky radallekin. En voi kuin suositella. Sitä en tiedä miten se noin painavaan pyörään sopii tosin.

No, eipä tuota kyseistä stongaa enää tän vuoden kataloogista löydy... Toisaalta Stormin katalogista http://www.storm-motor.fi/luettelo_pdf/60-62_2006_lsl.pdf LSL:n superbike tai superbike flach näyttäis aika tavalla samalta ja jompi kumpi vois olla just tähän tarkoitukseen sopiva. Itse varmaan ostaisin tuon superbike flach:n, tuotenro LSL-122LN01xx (xx=Värikoodi)

Itselläni on zzr 1400 ja olen 178 cm .
Mielestäni mukava istuin ja ajoasento , ajamani reissut on ollut noin 300 km yhdellä tupakki tauolla. ei ongelmia !
Mutka pätkillä meilestäni taipuu ihan mukavasti . (ei tietysti vastaa ihan kyykkäreitä ). Mutta hyvä kompromissi !

Arvoisa gsx1400, pidän kyllä pyörästäni erittäin paljon ja siksi uskallan sitä muillekin suositella. Kaikilla ei kuitenkaan ole samanlainen maku kuin itselläni ja se heille suotakoon. GSX1400 on varmasti erinomainen vastine niille jotka haluavat säilyttää väännökkään koneen mutta haluavat pystymmän nakupyörän. Oikeaa merkkiäkin vielä. Itselleni tuo selkä suorassa köröttely ei vaan jostain syystä sovi.

Pistetään tähän väliin nippu tällaisia:  
wink.gif

wink.gif

wink.gif

wink.gif

wink.gif
 jos ne tuosta edellisestä viestistäni jäi huomaamatta.
thumbs-up.gif

Offtopiccina vielä tuosta merkkiuskollisuudesta; kun itse huoltaa pyöränsä oppii arvostamaan sitä että pyörä on rakennettu tietyn kaavan mukaan. Eli esimerkiksi edellinen GSX750F ei ollut kovinkaan erilainen huoltaa kuin nykyinen Busa. Yksi kaverini on henkeen ja vereen HD-mies. Sanoi ettei tulisi mieleenkään vaihtaa merkkiä, HD:n huollot ja metkut kun osaa kuin omat taskunsa niin eri merkkisen pyörän kanssa olisi aivan hukassa.

10r loistava matkapyörä  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
kenelle?
confused_orig.gif
ajappa 10r llä tankillinen yht soittoo ja sano rehdisti ettet oo yht mist paikast jumis .....1400gsx kax pääl vaik pitkä olen ja muutenkaan mikään aidantolppa ni heittämäl menee ja pitkään en silti sano etteikö 10r toimi mut kyl jos puhutaan matka ni ku matkapyöristä ni niitähän on vain harvat ehkä yamahan fjr 1300 hondan goldwing jotkut stemarit .....ynm... muuten tarvii turvautua perstuntumaan mut 10r ...
confused_orig.gif
omg.gif
en hauku kwaakkua  
pftroest.gif
mut silti ....oikeaan suuntaa mneossa jos 750f vaihtu rosmoon mut jos ajoasento vain ketuttaa ja pikkuseikat ni stongaa jalkatappeja siirtosarjoja ynm löytyy 1200 rosmo  
buttrock.gif
buttrock.gif
Oho,1 tankillisella painelee n.230km....3 tankkauskerran jälkeen(putkeen) rupeaa vähän kädet puutuun,jos ns.hidasta ajoa.Penkki on siinä helvetin hyvä,kuin myös ajoasento tällaiselle 170cm tumpille
biggrin.gif
Tosin oon aika vahva
biggrin.gif
lerpparanteisille 10r onkin myrkkyä
wink.gif

Kiitos vinkeistä, mutta kieltämättä tuntuu että pyörä on enemmän tai vähemmän kompromissi, silloin kun tämän pyörän ostin, niin yksi kriteeri oli nimenomaan, että sillä on mukava ajella kaksi päällä, mutta sitten kuinkas ollakaan emäntä halusi oman pyörän ja osti Viragon, joten nyt riittäisi että pyörällä olisi kiva ajella yksin.
Ei kai auta muu kuin lähteä koeajelemaan eri pyöriä...

Back