• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tyre to Travel

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suzu-ukko sanoi:
Jopas on tuo appi kallis! Kukaan maksanu ja jos on niin kerroppa mitä hyötyy??

Enemmän karttoja, parempia työkaluja esim. reitin splittaukseen. Aikaisemmin oli ilmainenkin versio, mutta ovat näemmä siitä luopuneet. 14-vuorokauden trial löytyy. Kannattaa kokeilla.

Esim. tuo street view on todella kätevä. Ei tarvii raahata mitään kartalle vaan klikata suoraan karttaa.

Vielä pelittää Tyre 6.5 versio ihan hyvin, reitit saa suunniteltua ja siirtyy naviinkin entiseen malliin. No kai se sitten jokin päivä pakottaa tekemään päivityksen.

Tuossa 7.0 versiossa ei streetview toimi..ainakaan mulla. Tosin voi katsella googlemapsilla.

Hiton surkea kyllä tuo nykyinen kartta kuukkelin karttaan verrattuna :(

Saako tuohon nykyiseen karttapohjaan esim. tienumeroita ollenkaan näkyviin?

Zuba sanoi:
Hiton surkea kyllä tuo nykyinen kartta kuukkelin karttaan verrattuna :(

Saako tuohon nykyiseen karttapohjaan esim. tienumeroita ollenkaan näkyviin?

Joo tuo tienumeron puuttuminen on kyllä huono juttu. Hankaloittaa pirusti reitin tekoa...noh..parempi kuin ei mitään.

EDIT: toi karttapohja on ihan paska...

Viimeksi muokattu:
Tyreen on tullut nyt päivitys jonka myötä on itse mahdollisuus valita käytettävä kartta. Pikaisesti mitä noita vilkaisin niin kymmenkunta erilaista, ml. good 'ol Googlen karttapohja :jippikaijee:

Kartan valitsimen vieressä vielä näpsä preview napiska. Tyre piti käyttää kiinni että uusi kartta alkoi näkyä.

Tuo Tyre on nyt sitten ilmeisesti pois käytöstä/kaatunut.

Miten MyRoute Appilla saan otettua reitit Tomppa Rideriin (2013). Täytyykö olla uudempi jossa nettiyhteys jotta voi kirjautua tuohon palveluun vai miten toi ny menee? MyRoute näytti olevan n.40€/3v. En viitti vielä ostaa kun en tajua....

Tyre toimii vielä sillä seiskaversiolla ja OpenStreetMapilla vielä, kilsoja se ei laske enää eikä vetele viivoja teitä pitkin ja kartta grafikoituu pirun hitaasti.
Mutta ite käytän ITN-pisteitä reittiä suunnitellessa ja se on toiminut vielä hyvin.

Tyre muuttui maksuttomaksi. Käyttävät jotain Googlen karttaa/apia, mikä pitää itse rekisteröidä käyttöön. Tyre osaa ohjeistaa siinä hommassa. Se api on maksullinen jonkun rajan yli, mutta sitä ennen on maksutonta käyttöä niin paljon, ettei Tyreä käyttäessä sitä saa maksulliseksi muuttumaan, näin jossain oli arvioitu. Luottokorttinumero sinne pitää syöttää.

Eipä juuri houkutellut tuo uusi konsepti, mutta rekisteröin nuo nyt kuitenkin ja 0e laskuja sieltä on toistaiseksi tullut ja Tyre pelittää.

Maza sanoi:
Tuo Tyre on nyt sitten ilmeisesti pois käytöstä/kaatunut.

Miten MyRoute Appilla saan otettua reitit Tomppa Rideriin (2013). Täytyykö olla uudempi jossa nettiyhteys jotta voi kirjautua tuohon palveluun vai miten toi ny menee? MyRoute näytti olevan n.40€/3v. En viitti vielä ostaa kun en tajua....

Itse just laitoin kesälomareissun reitit vastaavaan Rideriin MyRoute Appin avulla. Käytännössä tarvitaan siis windows-tietokone, selain ja koneelle asennettu myrouten navigaattori-plugin-sovellus. Sitten vaan klikkaillaan myrouten nettisivulla haluttu reitti kartalle ja klikataan valikosta navigaattoriin siirtoa. En muista oliko sen pluginin lataukseen mitään ilmiselvää muuta reittiä, mutta tuossa vaiheessa se ainakin tarjoaa sitä asennettavaksi.

Itse sain tyren lisenssin rekisteröineenä ostettua tuohon myrouteen ikuisen premium/platinum/tms lisenssin taannoin varsin edullisesti, mutta en tiedä oliko se vaan joku kampanja silloin kun tyre ensimmäistä kertaa hajosi googlen ehtojen muututtua.

Mulla pomppaa Tyre avattaessa ikkuna "käyttö estetty" ding,ding,ding,ding........niin monta kertaa kunnes saan ohjelman sammutettua. Poistin Tyren ja latasin uudelleen; sama homma.

My route heitti reitin ilmeisesti jonnekin pilveen. Täytyy vielä kokeilla tuota plugin-sovellusta. Muuten MyRoute toimi ihan asiallisesti. Nyt ei jaksa kun tuli heitettyä reilut 700 kilsan lenkki...

Sama herjojen tulva tuli mullakin, vielä kun muistais millä sen ohitin. Olikohan niin että entteriä kun piti pohjassa niin sen tulvan sai ohitettua ja pääsi päivityksen lataukseen. Aikamoisia ongelmia kyllä :paikallatuulee:

Minulle tuli sähköpostilla ilmoitus että koko tuote olisi ajettu alas ja sen tilalle tarjoavat MyRoute-appia.

RoadHawk sanoi:
Minulle tuli sähköpostilla ilmoitus että koko tuote olisi ajettu alas ja sen tilalle tarjoavat MyRoute-appia.

Hmm..
Eilen Tyreä käynnistäessä olisi tarjonnut vielä jonkunlaista päivitystä, enpä tohtinut sitä asentaa. Liekö halvaannuttaa koko kikkulan sitten.. Nykyinen versio taisi olla 8.0

Miks pitää väkisin yrittää?? Se on lopetettu ja sillä siisti.
oMK6n5p.jpg

Myrouteapp.com on oikein mainio. Reitin saa sieltä ulos kun valitsee Save as... ja sieltä sitten tiedostomuoto minkä haluaa tallennettavaksi koneelle.

Maza sanoi:
Mulla pomppaa Tyre avattaessa ikkuna "käyttö estetty" ding,ding,ding,ding........niin monta kertaa kunnes saan ohjelman sammutettua. Poistin Tyren ja latasin uudelleen; sama homma.

My route heitti reitin ilmeisesti jonnekin pilveen. Täytyy vielä kokeilla tuota plugin-sovellusta. Muuten MyRoute toimi ihan asiallisesti. Nyt ei jaksa kun tuli heitettyä reilut 700 kilsan lenkki...

Mullakin tuli noita virheherjoja viikko-pari sitten. Poistin Tyren asennuksen ja asensin uusimman version. Tällä hetkellä mulla toimii v8.003 ihan hyvin. V.8 vaatii tosin Google API:n.

Tyre toimii hyvin seiskaversiolla, ilman väkisinyrittämistä ja turhaa kysymysmerkkien jonoa.

Paloi hermot tähän Tyreen ja kaikkiin virheilmoituksiin, no kai sen olisi jotenkin saanut näillä toimimaan, mutta viskasin kuitenkin menemään. Nyt sitte BaceCampilla ja siihen sitten maastokartat lisäksi netin syövereistä. Pikaisella kokeilulla pelaa ok ja hyvin siirtyy reitit Garminin naviin taas.

tonttuj sanoi:
Tyre toimii hyvin seiskaversiolla, ilman väkisinyrittämistä ja turhaa kysymysmerkkien jonoa.

Jep..on ollut tuo seiskaversio professional jo pitkään . Ei vaan toimi. En tiiä sitte. Lisäks se "professional" aukes jos aukes. Noita "lifetime" settejä tuskin kannattaa ostella/maksella. Lifetime on siis tuotteen lifetime jolla saattaa olla hyvin lyhyt elämä.

Ja niinku GoZa sanoi niin....

Viime viikon alussa Tyre alkoi taas piirtämään reititkin kartalla teitä pitkin ja matkalaskuritkin toimi taas.
Asensin viime viikolla ennen reissua seiskaversion Tyresta matkaläppäriinkin ja sekin toimi hyvin, Pro-lisenssiä ei enää se ottanut vastaan mutta muuten toimii kuten pitääkin.

Back