• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Työkalut työkaluvaunuun.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UMAS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Työkalut työkaluvaunuun.

Olen metsästänyt järkevän hintaista hylsysarjaa työkaluvaunuun jossa olisi 1/4, 3/8 ja 1/2 vääntiöt ja mieluusti vähän pitkiä hylsyjä, kärkiä ja jatkoja mutta ei mitään muuta sontaa mikä ei kuulu hylsysarjaan.
Onko kellään mitään vinkkiä mistä voisi saada? Paras olisi jos kalut olisi mieluummin vaahtomuovi alustassa kun esim. muovisalkussa.
clas ohlsonilla olis cocraft pro edition sarjoja hyvässä tarjouksessa mutta 3/8 kokoa ei ollut.
Myös käytetyt hyväkuntoiset kiinnostaa!
Monessa jopa halvassa työkaluvaunussa olis minulle kelpaavat sarjat mutta ei niitä pelkkiä työkaluja ole kaupan.

Re: Työkalut työkaluvaunuun.

Tooloutlet.fi esim. Boxo tai Gedore ihan ok laata, mutta ei sikahintaisia. Löytyy myös valmiilla vaahtomuovisisuksilla laatikkoon, ilman koteloa.

No juu tooloutletissä olis Boxo hintaan 251+toimitus. Ehkä vähän kallis mun käyttöön mutta ei mahdoton vaihtoehto.

Biltema? Löytyy jos jonku näköstä settiä ja 10v takuu. Omassa, suht vähäisessä, käytössä hyvin pelannut sen kymmenkunta vuotta ja useammalla harrastetallilla kuuluu olevan just hylsysarjoja yms Biltemasta. Eikä oo kalliita.

Meillä on yksi Boxon rullakko kiluineen töissä. Peruslaadukas, huolisin kotiinkin. Pihdit vaihtaisin Knipexiin.

Miksi noita 1/2" kokoja pitäisi olla?
Ihan hyvin kaikki MP hommat hoituvat 3/8" vääntiöillä kanssa.

Ne ovat paljon kätevämpiä, kevyempiä ja mahtuvat ahtaampiin paikkoihinkin hommia tehdessä.

Pekkavee sanoi:

Ne ovat paljon kätevämpiä, kevyempiä ja mahtuvat ahtaampiin paikkoihinkin hommia tehdessä.

Mielummin 1/4" ja 1/2" setit kuin 3/8".

Isompi momenttisia muttereita/pultteja o huono availla 3/8":lla, esim takapyörän mutteri ja alustan osat.

Jonezi sanoi:
Mielummin 1/4" ja 1/2" setit kuin 3/8".

Isompi momenttisia muttereita/pultteja o huono availla 3/8":lla, esim takapyörän mutteri ja alustan osat.

Jaa, minkälaisia momentteja ajattelit käyttää?
250 Nm menee vielä ihan hyvin 3/8" työkaluilla.
Isompia momentteja ei kai moottoripyöristä löydy.

skuikka sanoi:
Meillä on yksi Boxon rullakko kiluineen töissä. Peruslaadukas, huolisin kotiinkin. Pihdit vaihtaisin Knipexiin.

Boxot on kanssa käytössä ja omaan vaunuun vaihtui tilatessa Knipekiin. Boxot pystyy kokoamaan mieleisillä moduleilla ja saa sellaisen vaunun on kaikki tarvittavat mutta ei ylimääräisiä työkaluja.

Pekkavee sanoi:

Joo toi on toisaaltaan totta..... mutta maku asia. Itellä on vaan tunne että tarvii 1/2joskus niin on se hyvä olla. 3/8 riittää jos vääntiöitä on vähintään kaksi ja toinen vähän pidemmällä varrella.

Pekkavee sanoi:

No kerroppa esim. löytyykö 19mm kuusiokolohylsyä 3/8" vääntiöllä. Itse en normiliikkeistä löytänyt, 1/2" löytyy ja sitä tarvitsen jokaisessa etupyörän irroituksessa. 70Nm momentista huolimatta akseli on joka kerta niin tiukkaan juuttunut ettei 3/8" työkalut todennäköisesti edes kestäisi.

XJ 900 sanoi:
No kerroppa esim. löytyykö 19mm kuusiokolohylsyä 3/8" vääntiöllä. Itse en normiliikkeistä löytänyt, 1/2" löytyy ja sitä tarvitsen jokaisessa etupyörän irroituksessa. 70Nm momentista huolimatta akseli on joka kerta niin tiukkaan juuttunut ettei 3/8" työkalut todennäköisesti edes kestäisi.

Ehkä ajatus on siinä, että ei tarvitse 1/2" koko kattausta, vaan muutama hylsy ja väännin riittää.
Minullakin on tallissa hyvä ja kattava 1/2" sarja, mutta kun autot ja kelkat jäi pois valikoimasta, niin aika harvakseltaan sitä laatikkoa on tarvinnut avata.
Tänä keväänä olen tarvinnut 1/2" työkaluja autojen rengasruletissa, Ohjauskolmion 36mm mutterin avaamisessa ja Tuksun vauhtipyörän irroituksessa.

Back