• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tyhmä kysymys venojen säädöistä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tate85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hauska juttu,kun ihmiset puhuu et kawassa uppoo venttiilit kanteen.. no,upposhan ne,80 luvun lopulla,kun tuli pikku moka niissä venttiileissä..eipä ne kai sen jälkeen oo menny,paitsi väärällä käytöllä.. taitaa 90 luvun kawoissa venasäätö väli 10tkm.. ja eikös 90 luvun pyörät oo jo museokamaa  
bowdown.gif
kyllä se vaan on niin että ne venat uppoaa joka merkissä,se että missä kilometreissä,on toinen juttu
wink.gif

Muuten vai 90 luvun pyörät museokamaa !!?? itsellä vm -88 jammu enkä vaihda ennenkuin katkee
tounge.gif
tiedän,että täällä on muitakin "museo"pyöräilijöitä ja ovat tyytyväisiä pyöriinsä!
ei tää laji ole välineurheilua,ajellaan vaan
062802moto_prv.gif

Paljonko MP-pajat veloittaa välysten tarkastuksesta ja säädöstä? Kyseessä siis palasäätöiset venttiilit.
Kyselin tuossa viime kesänä samaa täältä Tampereen päästä, ja hintaa muistaakseni tuli pelkälle tarkastukselle 350€, jos säättämään olisivat alkaneet niin sitten olisi mennyt joku 450€.. Kallista.. Mutta onhan tuo oma moponi melko ahdas huoltaa..
biggrin.gif
meillä on sivulla huoltohinnasto joillekkin tavallisille pyörille. enpä tiedä onko kellään muulla, en ainakaan ole nähnyt. 24th huoltoihin pääasiallisesti kuuluu venttiilien tarkastus/säätö paitsi Yamahan joissain malleissa.
Olipa muuten näppärä tuo teidän lista, harmi vaan kun oma pyörä siitä puuttui...??
Olkaa hyvä.
Pitääpä lisätä 12R listalle.
Suuntaa antava listaus on asia jota joskus itse kaipasin. Onhan tästä asiasta ennenkin ollut juttua, mutta pyörän omistaja itsekin voi vaikuttaa huollon hintaan esim. tekemällä osan töistä itse. Asiat ovat neuvoteltavissa ja soittamalla tai privalla pääsee eteenpäin

Muuten vai 90 luvun pyörät museokamaa !!?? itsellä vm -88 jammu enkä vaihda ennenkuin katkee
tounge.gif
tiedän,että täällä on muitakin "museo"pyöräilijöitä ja ovat tyytyväisiä pyöriinsä!
ei tää laji ole välineurheilua,ajellaan vaan
062802moto_prv.gif
Nimenomaan, mullakin on -88 pyörä! Ehkä ne on museokamaa niille jotka vasta syntyi siihen aikaan
wink.gif

Hmph.. Mitä tarvikepaloja??? JOS on vaikka Kawasakin merkkikorjaamo niin sillon kyllä käytetään niitä Kawasakin paloja.. Ei sinne mitään tarvikkeita aleta laittamaan ellei asiakas itse niitä paloja kiikuta sitten huoltoon ja varmasti halua ne palat sinne! Ja 1kpl säätöpaljo kiwikasaan on noin 13e/kpl joten siitä voi jokainen pikku insinööri laskea, että mitä maksaa tuommoinen 100/kpl erä säätöpaloja pyörimässä nurkissa
062802jumpie_prv.gif
Mitäs luulet, tekeeköhän ne moottoripyörävalmistajat ihan itse ne kaikki venttiilinsäätöpalat? Ja maksaakohan ne ihan niin paljoa sisään ostaa kuin, mitä sinulta niistä laskutetaan? Aika heppoisella pohjalla on, jos joka hommaa varten tilataan erikseen...
Mistä minä tiedän kuka ne palat tekee??

Kyllä ne aika paljon taitaa maksaa sisäänkin nuo palat..Ei ole kate niissä kohillaan.. Korjatkaa jos olen väärässä?

Ei varmasti joka hommaan tilata erikseen JOS niitä paloja siellä on, mutta jos on homman vasta alottanut yms niin voi joutua tilailemaankin aika moneen mopoon ennen, kun niitä alkaa kertyä sinne pakkiin.

Hmph.. Mitä tarvikepaloja??? JOS on vaikka Kawasakin merkkikorjaamo niin sillon kyllä käytetään niitä Kawasakin paloja.. Ei sinne mitään tarvikkeita aleta laittamaan
Asialliset merkkiliikkeet keräävät paloja huollettavista pyöristä, vaihtavat asiakkaan tuomia paloja pientä korvausta vastaan omasta pakistaan eri paksuisiin jne.

Se upouusi Kawasaki saattaa saada aivan hyvin 12-vuotta vanhassa Suzukissa käytetyn säätöpalan, minkä valmistajasta tai historiasta ei tiedä kukaan mitään. En näe tuossa mitään ongelmaa, kunhan palaa ei ole itse hiottu.

Meinasitko että samankokoiset kuuteentoista eri pyörään käyvät palat ovat huolloissa merkin mukaan eri pakkeihin lajiteltuina? "Hmmmm. Tarvis 195 palan tähän Hondaan, mutta voi perkele, eihän mulla ole kuin Kawasakin 195 paloja. Täytyypä tilata maahantuojalta ja makuuttaa asiakkaan pyörää viikko pajalla..."
biggrin.gif
Juu eiköhän ne vanhat palat sinne mene, mutta mitäpä JOS niitä vanhoja paloja ei olisi ja pyörästä pitää silti venat säätää.. Jos on merkkihuolto niin kyllä minun mielestä niiden pitää tilata sillon "orkkispalat" jotka maahantuoja myy heille! Voihan sitä tietenkin tilata tarvikesarjan, mutta maahantuojalle ei varmasti kannata puhua mitään siitä enää sitten.. Eiköhän he halua, että käytettäisiin omia paloja yms yms yms..

Tulipas jossittelua taas
biggrin.gif
Eikös jonkun pidä aina olla vähän erimieltä näistä asioista?

ei saa ottaa palkoa haistimeen,jos puhun museopyörästä,itsekkin ajan zxr-91 kawalla.. pyöräthän paranee vanhetessaan..  
062802moto_prv.gif

eikä niitä vaihtoaikeita itselläkään ole.. ei ainakaan tuu joka päivä samanlaista vastaan..  
033102beer_1_prv.gif

ja allekirjoittanutkin on 70 luvun pula-ajan lapsia..

Paljonko MP-pajat veloittaa välysten tarkastuksesta ja säädöstä? Kyseessä siis palasäätöiset venttiilit.
Omasta maksoin tossa viikko sitten 250e kun säätivät kaikki 16v. Vein tosin paikalle kärryillä melkein kokonaan purettuna. Voin suositella tätä menetelmää jos vain mahdollista sillä helposti tommosen isomman pyörän purkamisessa/kasamisessa menee useampikin tunti ja kun hinnat ovat luokkaa 60e/h niin säästää aika paljon.
oiski 60 euroa tunti. rm heinos ryöstetään 78 euroa tunnilta..

Back