• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tyhmä juttu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi!

Sattui tuossa kumma juttu. Ajelin moottoritiellä rikesakkorajojen sisällä hieman ylinopeutta. Kun sitten tuli enne liikenneympyrää 80-rajoitus, saattois sitä vähän olla ylikin. Näin taustapeilistä kaukaisuudessa että pakussa alkoi sinivalot välkkyä ja ajattelin että paska juttu, sakot tulee ja ryhdyin katselemaan mihin pysähdyn. Liikenneympyrästä välittömästi oli kylmä bensa-asema, kurvasin sen pihaan odottelemaan. No, vilkkuauto ajoi liikenneympyrästä ohi ja painoi väärään suuntaan ja minä jäin sinne odottelemaan. No, ei niitä takaisinkaan näkynyt ja lähdin sitten kiltisti rajoitusten mukaisesti töihin. Mitä luulette, tuleeko jälkiseuraumuksia? Ottiko ne jonkun kuvan tms ja syytettä tulee jälkikäteen? Vai oliko ne kytät jollakin muulla asialla eikä niillä ollut aikaa minuun tuhlata, kunhan vaan valoja näytteli?

biggrin.gif
Kyttä on aseenteesta johtuva nimi ja he ovat virkamiehiä kuten monet muutkin. Ei poliisia ja autoja tarvitse pelätä ellei ole "rikollinen". Ei moottoripyöräily ole rikos ja asiallisesti tunnustamalla ja harmittelemalla vahingossa tullutta ylinopeutta he usein toivottavat varovaisuutta ja hyvää päivän jatkoa:
wink.gif

biggrin.gif
Kyttä on aseenteesta johtuva nimi ja he ovat virkamiehiä kuten monet muutkin. Ei poliisia ja autoja tarvitse pelätä ellei ole "rikollinen". Ei moottoripyöräily ole rikos ja asiallisesti tunnustamalla ja harmittelemalla vahingossa tullutta ylinopeutta he usein toivottavat varovaisuutta ja hyvää päivän jatkoa:  
wink.gif
Kissan vitut. Olen selvinnyt varoituksella ainoastaan kun olen ajanut peräkärryn kanssa 95kmh moottoritiellä. Muuten on kyllä sakkoja tullut. Harvemmin poliisit edes viitsivät pysäyttää jos vain varoituksen antaisivat, odottelevat mielummin sitä "isoa kalaa" joka ui uistimeen.

Taisivat saada hälyytyksen muualle ja löivät vilkun päälle.
Ehkä niitä nauratti kun ne huomas, että menit odottelemaan ;)
Tai sit ne ajatteli jo jotain muuta

biggrin.gif
wink.gif
Kissan vitut. Olen selvinnyt varoituksella ainoastaan kun olen ajanut peräkärryn kanssa 95kmh moottoritiellä. Muuten on kyllä sakkoja tullut. Harvemmin poliisit edes viitsivät pysäyttää jos vain varoituksen antaisivat, odottelevat mielummin sitä "isoa kalaa" joka ui uistimeen.
Sain eilen pyörällä suullisen huomautuksen kun ajoin mittarin mukaan n. 100 @ 80.

"Rikesakkonopeutta" kuulemma ajelin ja uskonhan minä kun mittari näytti sen 20 yli.

"Hyvät tiet mutta ajelepa silti vähän hiljempaa"

En tuntenut olevani rikollinen, pysähdyin nätisti ja kun tuli vastaan niin morjenstin ja myönsin erheeni. Totta puhuakseni mittariakin katsoin vasta kun liikkuva tuli vastaan... Ajelin fiiliksen mukaan. Vaikka olikin vähän ylinopeutta niin ajelen silti tosi nätisti olosuhteet huomioon ottaen...

062802moto_prv.gif

edit: ps. viime kesänä kanssa sain yhden suullisen huomautuksen - sakkoja en ole saanut piiitkään aikaan (kohta kopsahtaa kun tän ääneen möläyttää)

Pelimies ei kysele vaan menee antautumaan välittömästi ja ottaa vastaan muidenkin sakot niinkuin suoraselkäiset motoristit tekevät! Vastuu on kannettava jumalauta vaikka ei mitään olisi tehnytkään! Jumala rankaisee jollei puhu totta ja ole rehellinen! Ja sitten samalla vaivalla kun sinne asemalle kerran menee,niin kannattaa käräyttää kaikki naapurit ja tutukin liikenneturvallisuuden ja herranpelon ja muiden tekosyiden nojalla
bowdown.gif

Pelimies ei kysele vaan menee antautumaan välittömästi ja ottaa vastaan muidenkin sakot niinkuin suoraselkäiset motoristit tekevät! Vastuu on kannettava jumalauta vaikka ei mitään olisi tehnytkään! Jumala rankaisee jollei puhu totta ja ole rehellinen! Ja sitten samalla vaivalla kun sinne asemalle kerran menee,niin kannattaa käräyttää kaikki naapurit ja tutukin liikenneturvallisuuden ja herranpelon ja muiden tekosyiden nojalla
bowdown.gif
Ei sovi unohtaa sitäkään, että jos sakonmaksukyky on parantunut parin vuoden takaisesta veropäätöksestä, siitä on muistettava mainita kostaapelille, jotta oikeus tapahtuisi.

Joskus ne saattaa vilkutella varoitukseksi (tai säikäyttääkseen, herätelläkseen) kun tutka näyttää vähän liikaa.

Juma....., "bali" ja "vetomies"! Kyllä teidän elämän on oltava todella vaikeeta kun noin itketyttää asiasta kuin asiasta.
033102ass_1_prv.gif

biggrin.gif
wink.gif
Sain eilen pyörällä suullisen huomautuksen kun ajoin mittarin mukaan n. 100 @ 80.

"Rikesakkonopeutta" kuulemma ajelin ja uskonhan minä kun mittari näytti sen 20 yli.

En tuntenut olevani rikollinen, pysähdyin nätisti ja kun tuli vastaan niin morjenstin ja myönsin erheeni. Totta puhuakseni mittariakin katsoin vasta kun liikkuva tuli vastaan... Ajelin fiiliksen mukaan. Vaikka olikin vähän ylinopeutta niin ajelen silti tosi nätisti olosuhteet huomioon ottaen...

062802moto_prv.gif

edit: ps. viime kesänä kanssa sain yhden suullisen huomautuksen - sakkoja en ole saanut piiitkään aikaan (kohta kopsahtaa kun tän ääneen möläyttää)
Aika komeestihan ne siviili golffin keulasta erottuu siniset ja punaset valot. Ja ei muuten ilmestyny perään se golffi ihan pikkuvauhtia. Keskinopeudeksi mittasivat 141km/h ja kortin veivät samantien. Onkohan muuten totta että poliisiautossa on aina hyvä ja paha poliisi, kun nytkin toinen oli paljon mukavampi ja läppää heitti.
Ton oon itekkin huomannut että ei ne turhaan pysäyttele varotuksia antamaan ja hyviä päivänjatkoja toivottelemaan. Monta kertaa oon selvinny sillä että poliisi on puistanu nyrkkiä autosta, väläyttäny sinisiä valoja tai ihan vaan pitkiä ja nopeus on ollu tällöin 10-20 yli.

Monta kertaa oon selvinny sillä että poliisi on puistanu nyrkkiä autosta, väläyttäny sinisiä valoja tai ihan vaan pitkiä ja nopeus on ollu tällöin 10-20 yli.
Toi on käynyt pari kertaa.

Toissakesänä tuli ajeltua Nurmijärven suunnalla ja poliisit tulivat vastaan mutkan takaa. No meikäläinen vetäsi kärppänä liinat kiinni ja menin komeasti perä pystyssä ja etupumput läjässä koppiauton ohi. Poliisi näytti vaan "soo-soo" merkkiä, muttei kääntynyt perään.

biggrin.gif
wink.gif

062802moto_prv.gif

Aika komeestihan ne siviili golffin keulasta erottuu siniset ja punaset valot. Ja ei muuten ilmestyny perään se golffi ihan pikkuvauhtia. Keskinopeudeksi mittasivat 141km/h ja kortin veivät samantien. Onkohan muuten totta että poliisiautossa on aina hyvä ja paha poliisi, kun nytkin toinen oli paljon mukavampi ja läppää heitti.
Ton oon itekkin huomannut että ei ne turhaan pysäyttele varotuksia antamaan ja hyviä päivänjatkoja toivottelemaan. Monta kertaa oon selvinny sillä että poliisi on puistanu nyrkkiä autosta, väläyttäny sinisiä valoja tai ihan vaan pitkiä ja nopeus on ollu tällöin 10-20 yli.
Joo epäilin kyllä että tällä jälkimmäisellä kerralla kyse oli jostain opetusluontoisesta jutusta. Olin näkevinäni että pysäyttävän skodan takapenkillä olisi ollut vanhempaa kalustoa mukana (kokelaita etupenkillä?). Vastaan tullessa ensin FJR vaan sormea heristeli että elä poika noin piästele.

Kyselevät aina että ootko sakkoja saanu, enhän minä kymmeneen vuoteen...

Joo, vilauttelevat valoja, morjenstelevat, heristävät sormea jne
biggrin.gif

Matka jatkuu.

Niin kai se sitten oli että niillä oli joku muu homma meneillään ja räpsäsivät niitä valoja säikyttelymielellä. No se kyllä onnistui - 120 @ 80, mielessä pyöri paitsi ajokielto myös tajuttomat sakot ja lisäksi nämä lehtijutut - motoristi ajoi ylinopeutta, pakeni virkavaltaa, tavoitettiin myöhemmin...oli tulla paskahalvaus.  Muutoin olen kaiketi aika keskiverto ajelija, enimmäkseen rajoitusten mukaisesti eikä sakkoja ole kertynytkään kuin kolmet vuodesta -85. Sinäälänsä sakot jos saa niin ei siinä mitään, oma vikahan se on. Mutta en kyllä ole koskaan huomautuksilla tms selvinnyt, aina ovat sakottaneet. Kerran virkavallan edustajina kaksi poliisia (enpä käytä kyttä-nimitystä vaikka en ymmärrä kuinka se voisi ketään, poliisiakaan loukata kun sitä ei kehenkään personoi) taas rikesakootivat, kirjuri oli mukavan oloinen heppu ja tarinoi nuita näitä, vaan se toinen oli kuin etikkakurkku; selvästi vielä paheksui fiksumpaa kaveriaan, joka kyllä oli "liikennekasvattajana" paljon parempi ja kauttaan sai sympatiapisteitä Äänekosken poliisille. Vaan mitäpä näistä, hyviä kelejä vaan jokaiselle.

Back