• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuusulanväylällä kaahailtu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos tarvitset välttämättä autoa, niin kannattaa sitten ajaa sillä. Kortitta ajokin voi maksaa, mutta kumpi maksaa enemmän, se vai ajamatta jättäminen. Siinä laskentamalli.

En toki yllytä, päätä itse. Asianajaja voi hommata sulle ehkä sen kortin takaisin aiemmin, mutta sekin maksaa.
Paljonkos sitä tulisi "kuritushuonetta" jos sattuisi jäämään kiinni kortitta ajosta, eli paljonko ajokieltoa lisää ??
Kannattaisikohan kuitenkin soittaa tai mennä käymään sinne Vallesmannille ja koettaa rauhassa kertoa, mikä se tilanne oikeasti oli ja että todella tarvitset korttia... Jos vaikka olisi fiksumpi ihminen paikalla. Ei yrittänyttä laiteta ja se ei maksa ainakaan mitään.

Olet vaan kiltti niin että sädekehä näkyy. Ja älä luovuta.

Ei sinänsä liity juuri Tuusulanväylään,mutta lähellä kuitenkin liikuttiin ja Liikkuva poliisikin oli sitten liikkeellä. Nappasivat minut kiinni ja väittivät nopeuteni olleen 50-alueella 88 km/h.
Ei voi mitenkään pitää paikkansa, sillä ei Varadero kiihdy
30 metrin matkalla mitenkään paikaltaan moiseen nopeuteen ottaen huomioon vielä, että 20 metrin päässä olivat valot punaisella, joihin pysähdyin ilman mustia jälkiä asfaltissa. No pyysin sitten Maijan penkillä istuen saada nähdä moisen kiihdytysihmeen oikein todistettuna ja kas kummaa poliisi ilmoitti, että ei heillä ole tapana näytellä nopeuksia. Olin vähän ihmeissäni moisesta. Kysyin vielä kolmeen kertaan nopeuttani näytettäväksi, mutta ei sitten millään. Kiistin sakon ja tottakai, mutta kortin veivät ja ainakin on kuukauden kuivumassa. Onko kenneskään tieto nopeuden näyttämisvelvoitteesta "asiakkaalle" ?? Tuntuu vähän oikeus-murhalta moinen mielivalta.

Jos olisin ajanut ja kaahannut, niin tunnustaisin kiltisti ja nuolisin haavani,mutta ei PERKELE moista mielivaltaa. Autoakin vielä tarvitsen töikseni todella kipeästi. Autakaapa miestä vastamäessä.
withstupid.gif
Itselleni kävi pari vuotta sitten hieman vastaava tapaus, kotilo oli silloin alla. Ajoin kolmen auton letkassa viimeisenä, ensimmäisenä meni pakettiauto n. 80 km/h satasen alueella.

Aukesi ohituskaista ja edelläni ajava v70 repäisi kunnon kiihdytyksen pakettiauton ohi. Itse lähdin perään, nakkasin diisselipösössä cruisen päälle. Muistissa oli 110 mittarinopeutta ja sen oli suunnilleen ehtinyt kelata kun vastaan tuli sivaripolliisi. Ajelin muutaman sata metriä ja vastaantuleva poliisiauto näytti pysäytysmerkin. Ajoin n. kilometrin jotta löytyi vapaa bussipysäkki, ekan oli varannut se v70...

Ihmettelin tietty, että mitäs te minua pysäytätte, eihän vauhtia ollut kuin satanen ja rajoitus saman verran. Vastaus oli, että nopeutta oli 130 km/h ja se oli mitattu vastaantulevasta autosta. Siinä vaiheessa paloi hihat sekä käämit ja hernekin meni nenään. Selitin tilanteen ja konstat naureskeli, että niinhän ne kaikki sanoo. Me vain teemme työtämme...

Pyysin, että näyttäkää lukemat mutta eipä niitä ollut näyttää. Se mittauksen tehnyt auto pyydettiin paikalle ja heidän mukaansa olin ajanut samaa nopeutta kuin edellä ajava volga. Sille oli mitattu tuo 130 mutta minulle ei ollut ehditty lukemia mitata. Siinä vaiheessa hermo meni lopullisesti ja kauniin sanankääntein pyysin kirjoittamaan sen v*tun lapun ja laittamaan rastin kohtaan "Kiistää". Senkin jouduin itse rastittamaan, ***kele.

Seuraavana arkipäivänä sitten soittelin paikalliseen nimismiespiiriin ja ihmettelin poikapartion käytöstä. Paikallisen komisarion mukaan tällainen arviomittaus on aivan luotettava mutta voinhan toki aloittaa oikeudelliset toimenpiteet ja katsoa asian vihreän veran ääressä loppuun. Hän ei siihen rangaistusvaatimukseen puutu koska käytökseni oli hänen saamien tietojen mukaan ollut halveksuvaa. Siihen hän ei osannut vastata miten itse olisi vastaavassa tilanteessa käyttäytynyt.

Keskustelin asiasta myös jurisitituttavan kanssa, hänen mielestään näyttö ei välttämättä pidä rosiksessa. En tiedä mikä minuun silloin meni, annoin asian olla ja maksoin sakon kiltisti.

Kun katsoo tätä vuodatustani, niin olisi tainnut kannattaa käydä asian kanssa käräjillä, sen verran näyttää jääneen patoumia
bawling.gif

Ole siis mies ja katso asia loppuun. Kerro kuinka kävi, saan sitten huokaista tai vetää itseäni
kaboom.gif

Go jätkät, go!! Ei siinä mitään kunhan ei vahinkoa aiheuta. Saa poltella nokea putkesta ;)
Lässyn lässy...
033102ass_1_prv.gif

Kukaan ei tiedä etukäteen mitä aiheuttaa mutta sen tietää, että suurilla ylinopeuksilla riskiä kasvatetaan rajusti.
En ny väitä, Magnaman, että olet väärässä, mutta ne riskit, ne on monitahoisia. Lukekaa:

http://www.bajahill.net/mponnettomuus1986-95.html

ja sit tohon aiempaan oikeusturvavakuutusheittoon. On toki syytä varmistaa, vakuutusyhtiöltä, mitä vakuutus kattaa. Kattaako se jotain, sitä on aina syytä epäillä
buttrock.gif

Ja sitten lisätään tämä. Sekin on syytä lukea kokonaan, mutta ohjaan lyhyeen oppimäärään:
biggrin.gif

http://www.bajahill.net/mponnettomuus1999.html#tiivistelma

Jos tarvitset välttämättä autoa, niin kannattaa sitten ajaa sillä. Kortitta ajokin voi maksaa, mutta kumpi maksaa enemmän, se vai ajamatta jättäminen. Siinä laskentamalli.

En toki yllytä, päätä itse. Asianajaja voi hommata sulle ehkä sen kortin takaisin aiemmin, mutta sekin maksaa.
Paljonkos sitä tulisi "kuritushuonetta" jos sattuisi jäämään kiinni kortitta ajosta, eli paljonko ajokieltoa lisää ??
Kannattaisikohan kuitenkin soittaa tai mennä käymään sinne Vallesmannille ja koettaa rauhassa kertoa, mikä se tilanne oikeasti oli ja että todella tarvitset korttia... Jos vaikka olisi fiksumpi ihminen paikalla. Ei yrittänyttä laiteta ja se ei maksa ainakaan mitään.
Juu .. huomenissa heti ja ja parta ajettuna. Pitää vaan toivoa,ettei olisi huono päivä vallesmannilla. Liikkuvat kyllä ilmoittivat, että parin viikon pääsä voisi vasta kysellä. Menen kuiteskin heti huomenna oven taakse kolkuttelemaan ja nöyrästi anelemaan.

Jos baana on leveä ja näkyvyyttä riittää (taitaa olla riista-aidatkin) ei 200 isolla pyörällä mikään ihmeellinen nopeus mielestäni ole.

smile_org.gif

Jos baana on leveä ja näkyvyyttä riittää (taitaa olla riista-aidatkin) ei 200 isolla pyörällä mikään ihmeellinen nopeus mielestäni ole.

smile_org.gif
Ei niin mutta 264 km/h eli 73 m/s on ihan
crazy.gif
paljon. Yleisellä tiellä, eihän siinä ehdi kissaa sanoa jos 150 m:n päässä on väisteltävää... Puolet matkasta mennyt ennen kuin sormi liikahtaa jarrukahvaan ja toisen mokoman jälkeen sattuu leukaan...

smile_org.gif
crazy.gif
paljon. Yleisellä tiellä, eihän siinä ehdi kissaa sanoa jos 150 m:n päässä on väisteltävää... Puolet matkasta mennyt ennen kuin sormi liikahtaa jarrukahvaan ja toisen mokoman jälkeen sattuu leukaan...
No, motarilla nyt on näkyvyyttä "pikkasen" enemmän kuin 150m eteenpäin.. Ei siihen kukaan teleportilla paikahda eteen, vaan ne tulee kyllä ihan rampeista sinne, jonka voi ennakoida täysin.

smile_org.gif
crazy.gif
No, motarilla nyt on näkyvyyttä "pikkasen" enemmän kuin 150m eteenpäin.. Ei siihen kukaan teleportilla paikahda eteen, vaan ne tulee kyllä ihan rampeista sinne, jonka voi ennakoida täysin.
Täällä pirkanmaalla nuo hirvet, supit, ketut, peurat sun muut elukat on tyhmiä. Ne ei käytä ramppia.

On kuin meidän koira. Käskin hakea lehden niin keitti kahvit.

Mutta edelleen. 264 km/h on aivan sairaan kova vauhti.

smile_org.gif
crazy.gif
Niin, paitsi paikallaan siellä 150 m päässä on yleensä vain se sekalainen romu jota myös Tuusulan tiellä näkee. Edellä mainitun tavaran lisäksi olen itse ko. tiellä nähnyt muualla kuin niiden usean liittymän kohdalla lisäksi mm. hirviä, koiria, ilman syytä kaistaa vaihtavia kulkuneuvoja. Ja Tammiston kohdalla on useammankin kerran äpaut 10 v vanhat pojat ylittäneet tietä mennessään ilmeisesti Mäkkäriin. Ja kaikki tämä ilman niitä teleportteja... tai mistä minä tiedän...

Mutta. Tuusulanväylällä kuuluu ajaa lujaa ja keulia ( vrt. Tylyttäjä ). Miks tekevät tommosia kaahausteitä Suomeen. Jos kaikki autot ajaa siellä 140-150 km tunnissa ja ohittelee mp:lijää, miksi mp:lijän pitäisi jäädä hännystelemään. KYSYN vain. Kenen mp-kuskin hermot sellaista kestää. Kyllä me ajetaan ok, jos nuo autokuskit ensin pannaan kuriin. POLIISIT SAKOTTAKOOT AIHEUTTAJAA, EI SEURAAJAA.
mad.gif
mad.gif
mad.gif
Sinähän se hupainen vesseli olet
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
NIINOONKIN! Ja itte olisin halunnu kanssa aja lujaa. Mutta kun kaikki pelottelee, että siellä on poliiseja, en woi. Sakkokiintiö on täyttymässä.
cool.gif
Mee itte ajelemaan sinne, niin tiedät. Onks helppoo olla. Kerro sitten mulle.  
bowdown.gif
Olenpa ajanyt sielläkin lukemattomat kerrat ilman murheita, suunnilleen rajoitusten puitteissa siis. Kävin pari vuotta sitten kesälomareissun Euroopassa ja siellä sain kaahata sen mitä tarvitsin. Radalla olen pariin otteeseen myöskin käynyt ajamassa laillisesti kovaa. Tai siis sen mitä Magna kulkee. Törkeitä ylinopeuksia en siis aja joskin myönnän, että joskus hieman lipsuu.

Joskus tekis mieli vetää turpaan jotain sikatyperää jätkää, mutta ihan helposti jätän senkin tekemättä
cool.gif

Ei sinänsä liity juuri Tuusulanväylään,mutta lähellä kuitenkin liikuttiin ja Liikkuva poliisikin oli sitten liikkeellä. Nappasivat minut kiinni ja väittivät nopeuteni olleen 50-alueella 88 km/h.
Ei voi mitenkään pitää paikkansa, sillä ei Varadero kiihdy
30 metrin matkalla mitenkään paikaltaan moiseen nopeuteen ottaen huomioon vielä, että 20 metrin päässä olivat valot punaisella, joihin pysähdyin ilman mustia jälkiä asfaltissa. No pyysin sitten Maijan penkillä istuen saada nähdä moisen kiihdytysihmeen oikein todistettuna ja kas kummaa poliisi ilmoitti, että ei heillä ole tapana näytellä nopeuksia. Olin vähän ihmeissäni moisesta. Kysyin vielä kolmeen kertaan nopeuttani näytettäväksi, mutta ei sitten millään. Kiistin sakon ja tottakai, mutta kortin veivät ja ainakin on kuukauden kuivumassa. Onko kenneskään tieto nopeuden näyttämisvelvoitteesta "asiakkaalle" ?? Tuntuu vähän oikeus-murhalta moinen mielivalta.

Jos olisin ajanut ja kaahannut, niin tunnustaisin kiltisti ja nuolisin haavani,mutta ei PERKELE moista mielivaltaa. Autoakin vielä tarvitsen töikseni todella kipeästi. Autakaapa miestä vastamäessä.
withstupid.gif
Onneksi olin itse kaahaamassa muualla kuin Tuusulantiellä. Siellä muualla ei miliisejä näkynyt, ja hyvä niin, sillä muuten olisi tullut isoja nopeuksia tutkaan.
033102bebe_1_prv.gif

Tuohon sinun tapaukseesi. Tiedän hieman näistä liikennejutuistakin, vaikka enemmän hoidan toisenlaisia asioita. Sinut kutsutaan kuulusteluun poliisin väittämästä ylinopeudesta, jolloin voit pyytää kuulustelijaa esittämään selvityksen, mihin väite ylinopeudesta perustuu. Siellähän pitäisi asiakirjoissa olla raportti tapahtuneesta. Sinänsä poliisin pitää näyttää ylinopeudesta epäillylle tutkalukema. Jos lukemaa ei ole näytetty, se voi johtua joko siitä, että poliisi ei tiennyt näyttövelvollisuudesta tai siitä, että tutkalukemaa ei ole olemassakaan. Jos asiassa on yhtään epäselvää, kannattaa kiistää tuo väitetty 38 km/h ylinopeus. Jos miliisit todistavat oikeudessa, että tutkalukema oli 88 km/h 50 km/h, olet vaikeuksissa. Valitettavasti näitä oikeusmurhia näyttää sattuvan aina silloin tällöin.

Itse maantiellä väliaikaisesti pois otetun ajokortin osalta poliisin on viipymättä päätettävä, pidetäänkö väliaikainen ajokielto voimassa. Jos on todennäköistä, että väliaikaiseen ajokieltoon määrätty on syyllistynyt törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, väliaikainen ajokielto on pidettävä voimassa, kunnes tuomioistuin päättää ajokiellosta. Ajokiellosta päättää yleensä tapahtumapaikan poliisipiirin päällikkö. Ajokiellon osalta kannattaa olla aktiivinen ja soittaa ko. henkilölle sekä perustella, että tarvitsee kortin työtä varten (työnantajan todistus) mahdollisimman pian takaisin. Jos asia menisi tuomioistuimeen on vaarana, että kortti voi olla pitempäänkin hyllyllä, sillä tuomioistuimilla on tunnetusti hitaat kiireet. Itse sain aikanaan kortin takaisin poliisilta muutaman viikon jälkeen, mutta nopeuden ylitys oli vain 50 % rajoitukseen nähden. Sinulla sen on väitetty olevan 76 %.

Tosta poliisien näyttövelvollisuudesta...
Kokeilin tossa viime syksynä kaverini turbo diesel Golffia, ja tuli sitten taajamassa yön tunteina vedettyä aika haipakkaa... (Hyi minua, häpeän todella) Ja hyvinhän se Golffi liikkui.
smile_org.gif

No, en tietenkään liikennevaloista lähdettyäni nähnyt takana ajavaa poliisipartiota. Olisiko ollut kiire dokailemaan tms.
Pysäyttivät sitten ja niin kovaa huutoa en ole ennen kuullut mitä se naispoliisi mulle huusi. Pelästyin. Kovasti.
Maijan taakse sitten matka ja saarna ja huuto jatkui. Kysyivät onko ennen tullut sakkoja. Vastasin, muutamia joskus
tounge.gif
Johon poliisi: No nyt ei tule. Ei saatu lukemaa. Jos olisivat saaneet, kortti olisi kuulemma lähtenyt ja samantien. Kyselemättä. Eli vauhtia on ollut yli 100km/h. (hyi edelleen). Palauttivat ajokortin ja rekisteriotteen ja pienen loppusaarnan jälkeen sain pieni vahingonilo ja selviytymisen riemu suupielissä jatkaa matkaa.
Eli. Vaikka oli kaksi todistajaa (kaksi poliisia) joiden mukaan ajoin yli 100km/h taajamassa, ei ollut tutkalukemaa jolla todistaa tuo ylinopeus. Eivät edes yrittäneet vedättää. Näin meillä Keravalla. Ehkä täällä on omat säännöt poliiseillakin
tounge.gif

Jos teistä 120 on ainoo järjellinen kattonopeus, älkää lähtekö ikinä esim. Saksaan
lookaround_orig.gif
Plaa plaa plaa taas...

Maassa maan tavalla.
Saksassa kyllä aika paljon jääräpäisesti roikutaan siellä vasemmalla kaistalla köröttelemässä, vaikka kuinka yrität esittää ohitushaluja. Välillä pitää mennä ohi vasemmalta pientareen kautta ja välillä ohittaa oikealta, että pääsee eteenpäin edes jotenkin järkevää vauhtia.

Eikä joku 264 ihan kauhea vauhti ole. Kyllä noita voi pyrähdellä aika vaarattomasti, jos vaan ennakoi mahdolliset muun liikenteen aiheuttamat vaaratilanteet.

Ei voi mitenkään  pitää paikkansa, sillä ei Varadero kiihdy

Jos olisin ajanut ja kaahannut, niin tunnustaisin kiltisti ja nuolisin haavani,mutta ei PERKELE moista mielivaltaa. Autoakin  vielä tarvitsen töikseni todella kipeästi. Autakaapa miestä vastamäessä.
withstupid.gif
Mikäli asiat menivät kuvailemallasi tavalla, lienee aika helppoa löytää faktaa siitä, ettei pyöräsi ehdi kiihtymään 88km/h ja vielä pysähtymään viidenkymmenen metrin matkalla.

Back