• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuupakan yamaha center

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yazka78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jotenkin rupes haiskahtaa siltä,että mahtisonni on itse liikkeessä töissä tai jotenkin kytköksissä...
cool.gif
tounge.gif
Tuli ihan sama mieleen. Kaveri on kirjoittanut tänne vain yhden viestin ja varmasti ihan sattumalta juuri tähän aiheeseen puolustuksen puheenvuoroksi.
wink.gif

Uskoisinpa, että mikään liike ei voi onnistua jokaikisen asiakkaan kanssa. Meitä kuitenkin on niin moneen junaan ja kun erilaisessa kiire- ja/tai mielentilassa pyyhkäisemme liikkeisiin - joskus ostoksille, joskus skannailemaan, monesti vielä mitä erilaisemmissa mieletiloissa - vaatii jokaiselle  asiakkaalle onnistuneen palvelukokemuksen luonti jo vähintään Derren Brownin tai muun tunnetun mielenhallitsijan kykyjä.

On myös helppo tulkita, että huonoksi kokemansa palvelu on johtunut iästä, vaatetuksesta, näppylästä naamassa tai mikä nyt omalle senhetkiselle mielentilalle sattuu parhaiten sopimaan. Sitten kun tuon "syrjinnän" vielä tänne "alttarille" kirjoittaa, niin siitä tuleekin jo kaikkien hyväksymä yleinen totuus ja kyseisen kaupan voi maalata tervalla, myyjät hirttää ja pihalla polttaa ristin...  
wink.gif

Toki huono kokemus on huono kokemus ja myyjä on tuossa tapauksessa epäonnistunut, mutta ei noista yksittäistapauksista ehkä ihan heti kannata koko liikettä/alaa tuomita. Onko yhtä ainotta MP-liikettä, jota tällä foorumilla ei olisi haukuttu? Johtuen juuri tuosta aiemmin mainitsemastani syystä - aina ei palvelussa kerta kaikkiaan voi onnistua...

(ja ei - en ole MP-kaupassa töissä - en lähelläkään)...

Uskoisinpa, että mikään liike ei voi onnistua jokaikisen asiakkaan kanssa. Meitä kuitenkin on niin moneen junaan ja kun erilaisessa kiire- ja/tai mielentilassa pyyhkäisemme liikkeisiin - joskus ostoksille, joskus skannailemaan, monesti vielä mitä erilaisemmissa mieletiloissa - vaatii jokaiselle  asiakkaalle onnistuneen palvelukokemuksen luonti jo vähintään Derren Brownin tai muun tunnetun mielenhallitsijan kykyjä.

On myös helppo tulkita, että huonoksi kokemansa palvelu on johtunut iästä, vaatetuksesta, näppylästä naamassa tai mikä nyt omalle senhetkiselle mielentilalle sattuu parhaiten sopimaan. Sitten kun tuon "syrjinnän" vielä tänne "alttarille" kirjoittaa, niin siitä tuleekin jo kaikkien hyväksymä yleinen totuus ja kyseisen kaupan voi maalata tervalla, myyjät hirttää ja pihalla polttaa ristin...  
wink.gif

Toki huono kokemus on huono kokemus ja myyjä on tuossa tapauksessa epäonnistunut, mutta ei noista yksittäistapauksista ehkä ihan heti kannata koko liikettä/alaa tuomita. Onko yhtä ainotta MP-liikettä, jota tällä foorumilla ei olisi haukuttu? Johtuen juuri tuosta aiemmin mainitsemastani syystä - aina ei palvelussa kerta kaikkiaan voi onnistua...

(ja ei - en ole MP-kaupassa töissä - en lähelläkään)...
Tässä silkkaa asiaa. Sopii myös ruokakaupaan kuin mihin muuhunkin asiakaspalvelutilanteeseen.

Jotenkin tuntuu että nykymenolla kaikki kaupat pitäis pistää kiinni kun aina joku saa jostakin huonoa palvelua. Miksi ollaan niin herkkähipiäisiä nykyään ?

Mahtisonnin asemasta ja työpaikasta en tiedä, mutta aina on vaara hyvien tapojen loukkaamiseen, jos aletaan julkisesti 'epäilemään' jotakuta, vaikkei kyseessä mikään rikos olisikaan.

Tuollaiset pohdinnat jonkun motiiveista ja taustoista kuuluvat mielestäni privaviesteillä hoidettaviin asioihin. Kukaan meistä ei varmaan kauheasti halua, että tuntemattomat pohtivat hänen statustaan ja motiivejaan ikäänkuin henkilö ei olisi paikalla 'kuulemassa'.., vaikka olisivat oikeassakin. Vai?

cool.gif

Näin käy, että vaikka 99% olisi kunnon palvelua ja sitä yhtä %
on kohdeltu väärin, niin sana se leviää nopeasti.
Kauppiailla on oltava 120% hyvää palvelua.
Vaikka vain yhtä olisikin "sorrettu", niin itsehän ovat kuoppansa kaivaneet.
Lipsumisiin ei vain yksinkertaisesti ole varaa.
Tätä ei monessakaan paikassa ole mielletty lainkaan.
Täällä näyttää olevan hyvää palvelua saaneiden joukkokin, mutta oheinen lainaus mielestäni sisältää sen tosiasian, miksi tämäkin aihe on näin paljon esillä.
Tämä ei ole pelkästään YC:n asia vaan näyttää toimivan muissakin yrityksissä.

Mjoh. Itse olen asennoitunut siihen, että palvelua pyydetään, ei saada. Se siitä syystä, että tilanne, jolloin myyjä tulee minulta kysymään, on enemmän poikkeus kuin sääntö. Tosin en tästä valita, olen jo tottunut siihen ja menen sitten kysymään kun on tarvis. Siellä liikkeissä, joissa myyjä tulee kyseleen, on ihan mukava käydä.

Mutta tähän tilanteeseen palatakseni: Parissa liikkeessä olen käynyt, joissa ei saanut tahtomallakaan oikein palvelua, miltei ainoana asiakkaana liikkeessä, muutama myyjä siellä jauhaa sontaa keskenään jne. Loppujen lopuksi jotain tapahtui kun kannoin ne kengät tiskille laatikkoineen päivineen ja aloin kyselemään. Tämä on toistunut myöhemminkin jossain määrin. Ja taas: Tähän on jo tottunut. En kyllä siltikään ymmärrä, millainen motto ko. liikkeillä voisi olla. Eipä se silti näytä liiketoimintaa haittaavan, vielähän nuo pystyssä näkyvät olevan. Eipähän vaan ole ensimmäinen kohde listalla, jos jotain pitää hakea.

Mukava tilannehan olisi, että myyjä olisi oikeasti kiinnostunut myymään jotain tuotetta minulle, esittelisi mahdollisia vaihtoehtoja, suosittelisi, neuvoisi jne. Totuus vaan on se, että monessa liikkeessä sitä kansaa kulkee siinä määrin, että aika ei yksinkertaisesti riitä laatuaikaan asiakkaan kanssa.

Ja taas sekalaista tajunnanvirtaa ilmoille. kai tuossa joku pointtikin oli.
lookaround_orig.gif

heh, en ole töissä YC:llä enkä mitenkään ole kytköksissä ko firmaan..mutta tosiasia on se, että olen myyjä, mutta ihan eri kaupungissa..että epäilykset sikseen..ehkä tässä on syy siihen miksi näin asiaa kommentoin..
koska itselläni on motskari, tulee kauppoja kierreltyä suht tiuhaan.
smile_org.gif
062802moto_prv.gif
ja myyjien kiirreellisyys tuntuu olevan samanlaista melkein joka putiikissa..

Yhdellä (1 kpl) tipalla öljyä voi pilata tonnin (1000 litraa) juomavettä.
Yhdellä huonolla palvelulla voi jäädä saamatta uskomattoman monta kaupantekoa.

Vaikka renkaanpotkijoita olisi kuinka paljon tahansa, niin voi sitä sentään
kohtelias olla. Eikös tuo jo kuulu alkeellisimpiinkin käytöstapoihin.

.

Tosin varmaan monet "wanna-beet" juttelis mopoista huvikseen vaikka kuinka kauan ilman että mitään ostais. Kai niistä jotenkin pitää päästä eroon.
Ihan olin kyllä ostamassa,enkä juttelemassa.
Seuraavasta liikkeestä ostinkin.[/QUOTE]
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Kaine ne huomas että tosta ei pääse eroon muutenkuin myymällä sille pyörä? Ikävä homma mutta jonkunhan se on tehtävä!

Itseäni ei juuri huonopalvelu närästä kuin ehkä sen minuutin, kun kävelen kaupasta ulos. Jos liikettä ei kaupanteko kiinnosta niin menen seuraavaan. Onneksi on vielä varaa mistä valita. Olisi tuo mopokauppa aika stressaavaa, jos aina vetäisi herneen nenuun, kun myyjä sattuu olemaan mulk...u. Se, jos homma rupeaa takkuamaan kauppakirjan kirjoituksen jälkeen on sitten jo toinen juttu esim. nämä CW-tarinat mitä tänne on kirjoiteltu.

Mutta hei! On tää vaan silti vitun hienoo
062802jumpie_prv.gif

Ollaan vaan ja
062802moto_prv.gif
. Eiköhän tuo liike saanut jo vitsaa riittävästi, muutenhan sen pomo alkaa pian sovittelemaan lenkkiä kaulaansa
lookaround_orig.gif

Aivan pakko kommentoida. Olen aina ihmetellyt näitä "Ei saa palvelua/huonoa palvelua-juttuja." Uskokaa vaan, etta olen vieraillut aika monessa mp-liikkeessä ja aina on tullut palvelua, jos olen sitä kaivannut. Itse alkaisin ainakin tiirailemaan rumaa pärstääni peilistä, mikäli kaupanteko ei sujuisi yhdessäkään liikkeessä, joissa vierailin. On eri asia tietenkin, jos joku homma "ryssitään" oikein kunnolla, vaikkapa pyörän luovutus. Ajatellaan, että katselen jossain liikkeessä ajohousuja, joiden hinta on vaikkapa 300€, kysyn mitä ne maksaa ja myyjä kertoo hinnan todeten samalla, että viereisessä telineessä on halvempia malleja. Pitäisikö vetää herne nenään ja haukkua liike julkisesti siitä, että aliarvioivat rahavarani. No ei pitäisi; myyjähän vain "vinkkasi", että halvempiakin on. Jos ne halvemmat ei kiinnosta, ostan ne 300€ maksavat. Aina on kylläkin saanut jotain alennustakin. Yritin aikanaan saada kaupaksi (väliin) suht vanhaa moottoripyörää ja muutamassa mulle ystävällisesti kerrottiin, etteivät uskalla sitä ottaa vaihdossa, koska ei välttämättä mene kaupaksi. Ei mennyt herne nenään koska, pyörä oli vanha eikä ns. kiinnostavaa mallia. (Meni sitten aikanaan vaihdossa kuitenkin.) Sitten nämä pakolliseksi tulleet jutut: En ole mp-myyjä tai varustemyyjä, en omista Mersua, en kulje puku päällä, eikä mulla ole 10k€ lompakossa. Olen käynyt seuraavissa liikkeissä:
- BW Vantaa
- BW Lauttasaari
- Storm Helsinki
- TK-Biketeam
- Frank Nyman
- Motovelhot
- Auto-Bike
- All-Right
- Reliatec eli Italon firma
- Hoghaus
- HD-center
Jokaisessa olen saanut hyvää palvelua, poikkeuksetta. Yamaha-centerissä en ole käynyt, mutta ajattelin mopoilla sinne potkimaan R6:n renkaita ja ostamaan kunnolliset ajohanskat. Onko niillä muuten ilmaista kahvia?

Hyvää ja turvallista ajokautta kaikille!

Yamaha-centerissä en ole käynyt, mutta ajattelin mopoilla sinne potkimaan R6:n renkaita ja ostamaan kunnolliset ajohanskat. Onko niillä muuten ilmaista kahvia?
On siellä ilmaista kahvia, heti oven pielessä vasemmalla (eli prätkien puolella). Juon aina automaatin tyhjäksi käydessäni, suosittelen Lattea...
biggrin.gif

Kyseisen kahviautomaatin käyttöliittymä on huonoimpia, mitä vastaan tullut. Siitä vaan arvailemaan toimintaa...
idea3.gif

Ystävällisin terveisin Antti

Tämäkin sitten menee näiden ketjujen tapaan juupas-eipäs jauhamiseksi.
Mitähän sieltä peilistä pitäisi erityisesti tarkkailla,jotta mopomyyjiä mielyttäisi?

Huonoa palvelua saa joskus kaikista paikoisa. Itsekkin asiakaspalvelutehtävissä aikoinaan työskennelleenä voin varauksetta sanoa yhden asian. Positiivinen palaute! Tuota jaetaan ihan liian vähän! Negatiivista kylläkin.

Muistakaa antaa myös sitä positiivasta arvoisat kanssamotoristit, se ei varmasti maksa mitään ja seuraavalla kerralla voit olla varma, että saat hyvää palvelua kyseiseltä myyjältä. Usein positiivinen palaute pelastaa myyjän päivän ja seuraavakin asiakas saa parempaa palvelua, se seuraava asiakas voit olla juuri sinä
wink.gif

Mitä tuohon, mennäänpäs kattomaan noita halvempia, voi sanoa, eipä juuri mitään, oli myyjällä sitten kuinka huono päivä tahansa niin noin ei kuulu sanoa.

Olenpa nähnyt semmoisenkin tapauksen, jossa verkkarit ja kumpparit jalassa sälli tuli liikkeeseen kyseleen uutta urheiluautoa koeajolle, ei saanut. Jampalla ikää n. 20-25 v. Jätti myyjälle 500 tippiä ja kertoi hakevansa kiesinsä muualta! Siinä oli asennetta ja mullaki oli koko päivän hyvä mieli, vaikka en kys. tyyppiä tuntenutkaan.

Olenpa nähnyt semmoisenkin tapauksen, jossa verkkarit ja kumpparit jalassa sälli tuli liikkeeseen kyseleen uutta urheiluautoa koeajolle, ei saanut. Jampalla ikää n. 20-25 v. Jätti myyjälle 500 tippiä ja kertoi hakevansa kiesinsä muualta! Siinä oli asennetta ja mullaki oli koko päivän hyvä mieli, vaikka en kys. tyyppiä tuntenutkaan.
Eipä varmaan myyjääkään isosti vituttanut!?

Asiaa vähän:

Kävin tiistaina asioilla Yamaha-Centerissä ja aivan asialliseksi paikan ja henkilökunnan koin. Pirusti siellä oli ihmisiä, mutta silti myyjä tuli mm. ulos soittamaan mulle yhden rykkösen putkistoa. Plop, plop!

Back