sanoi:
itse teen työtä teknisenä myyjänä ja aina käyttäydyn kohteliaasti, mutta palvelu oli edelleenkin se mitä sanoin.
Emmä sitä epäillytkään. Kommentti oli vain tähän yleiseen lynkkausmielialaan. Jos joku jossain joskus joltain myyjältä on saanut mielestään huonoa palvelua, niin mielestäni on arveluttavaa tulla näyttelemään hanuria koko liikkeelle ja jopa alalle yleisesti, sen yhden subjektiivisen, ehkä väritettyyn kuulopuheeseen perustuvan kauhukertomuksen takia. Kun kuitenkin on olemassa paikkoja joista saa hyvää palvelua automaagisesti, ja paikkoja joissa sitä saa kun vähän vaatii.
sanoi:
Olkoon vaan ihmisiä myyjätkin. Asiakkaalla on kuitenkin rahat, ei olla tasavertaisia keskustelukumppaneita. Jos myyjää ketuttaa, purkakoon sen muualla.
Näin se on, ehdottomasti. Itse elän ihan puhtaasti palvelusta, siitä siis että asiakas on täydellisen tyytyväinen saamaansa kohteluun, palveluun, tuotteeseen, lisäarvoon, mun sukkien väriin, ihan kaikkeen. Yhteenkään virheeseen ei oikein ole varaa. Tiedän todellakin sen, miten maksajaa kohdellaan, mutta tiedän myös sen, miten mahdottomaia asiakkaita on olemassa. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on tehnyt mieli haistatella pokalle, ja vain sen takia että se ei ole osannut käyttäytyä pätkääkään. Mua ainakin henkilökohtaisesti ärsyttää, jos asiakas yrittää tinkiä hinnasta kyseenalaistamalla tuotteen laadun tai muulla tavalla käyttäytyy epäkunnioittavasti. Mä en anna ärsytyksen näkyä koska siihen ei ole varaa, mutta jos olisi varaa niin takuulla kertoisin pokalle mitä ajattelen hänen käytöksestään.
Eli kommentillani tarkoitin sitä, että ikävä asiakas voi käytöksellään kerjätä osakseen huonoa palvelua,ja musta se on silloin jopa hyväksyttävää, koska kyllä asiakkaankin pitää osata käyttätyä. Armeijassa opetettiin, että sitä saa mitä tilaa.
Niin ja mitä Tuupakan BW:iin tulee, niin sieltäkin olen aina saanut erinomaista palvelua. Eikä ole kertaakaan ollut puku päällä.