• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuupakan yamaha center

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yazka78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo...ihan sama homma. Tossa ku maaliskuun ajan kiertelin pyöräliikkeitä vakavassa ostomielessä, niin jammucentterissä ei yksikään niistä monista vapaina olleista "myyjistä" vilkaisukkaan. Taitaa olla kiinteät liksat. Ihan perseestä koko mesta
mad.gif

Laitoin palautetta Keskolle tästä topicista. Kerron, jos vastaavat jotakin kiinnostavaa.
cool.gif

Näihin asennevammaisiin myyjiin törmää tuon tuostakin. Myös muillakin aloilla.
Esimerkkinä olkoon vaikka kahvila Ursula kaivopuistossa, jossa kassaneiti ja asiakas perinteisesti kilpailee siitä, kumpi on ylpeämpi.
biggrin.gif
biggrin.gif

Samoja oireita on monessa paikassa, mullakin aina farkut jalassa kun ilman pyörää kuljen ja yleensä joko rahaa tai kortti matkassa
tounge.gif

Milloinkahan joku myyjänplanttu kekkaa että mulla on varaa kulkea farkuissa? Ei tarvi nöyristellä kraka kaulassa
033102bebe_1_prv.gif

Luulin, että se rättipuoli on eri firmaa (?!)

Itte ostelin männa talvena jammua ja se osastopäällikkö oli yllättävän asiallinen. Pyörän sain halvemmalla muualta, mutta nimenomaan sillä kerralla panin merkille, että jätkä oli asiallinen, vaikka kyseessä on Keskon lafka.

Enkä kulje puvussa minäkään.

Ei tuollaista "palvelua" voi olla olemassakaan.. tsiisus!
En tiedä mitä tulisi sanottua takaisin, jos joku erehtyisi tuollaisen lauseen näpäyttämään eteen.

Tosin itse pukuja duunin vuoksi paljon vuosien varrella käyttäneenä voin sanoa, että monessa paikassa saa ihan huippuluokan palvelua jos vaan sattuu puku olemaan päällä. Ärsyttävää sinänsä. Ostoksilla on paljon nastempi olla farkuissa tahi joissain rennoissa vapaa-ajan housuissa.
Juu.. Palvelua saa kun on puku päällä, mutta monta kertaa muut asiakkaat tulee pyytämään sinulta palvelua kun luulevat sinun olevan myyjä ...... ja se on perseestä.....

Esim gigantissa käy niin usein... silloin on pakkoa kysyä, että lukeeko mun paidassa "gigantti" niinkuin näyttäisi lukevan oikeiden myyjien paidassa..

Ja tosiaan.. Vihaan pitää tätä myyntimies-mynttisen asustetta.. Farkut ja T-paita toimii minulle...

Olen huomannut että mitä pidempi mutta asiallinen palaute on, niin sen paremmin siitä palautteesta tule jonkin sortin vastausta. Ja palaute pitää lähettää niin ylös johtoportaaseen kuin mahdollista.

Ihan karsea paikka oli.Ihan hyvän tarjouksen välirahasta pyörääni sain,mutta kohtelu oli niin ylimalkaista,vittumaista ja ylimielistä,että hain vastaavan muualta.Hyvin kauppa kuitenkin käy,kun havittelemani pyörä sieltä Motopalstan mukaan samalla viikolla meni.Mitäpä sitä siinä käytöstapoihin aikaa tuhlaamaan.

"Parhaat" kuteet oman kokemuksen mukaan on pilottirotsi ja reisitaskuhousut (jalassa mäiskärit, bootsit (bikerit)), johan saa asennetta/palvelua (eli ei...) myyjiltä ja lääkäreiltä tms.

Tulee mieleen vähän vastaava kokemus kusipäämyyjästä vuodelta -88, kun olin ostamassa ekaa autoani faijan kanssa. Mentiin Petikkoon yhteen autoliikkeeseen (ei verkkoaitanäyttely) ja siellä aikamme kateltiin, tuli paikalle n. 40v. myyjä ja kysy mites vois auttaa. Faija siihen, että pojalle tässä autoa katellaan, johon mulkero totes, et älä ny, eihän pojalla ole vielä ees korttia.
Katottiin ukkoo hitaasti vähän aikaa ja totesin et jos toi on sun asenne, ni eikähän tällä 30 000 mk:lla löydy autoja muualtakin.
Äijä jäi huuli pyöreenä paikalleen kattomaan ku lähettiin.

On se jännä, miten tuntuu, että vielä tänäpäivänäkin alalla, kuin alalla ois aina tilaa uudelle yrittäjälle, joka YMMÄRTÄÄ asiakaspalvelun merkityksen. Omat asiakkaani on välillä huuli pyöreänä, kun vastaan esim. heidän sähköposteihinsa parhaillaan parissa minuutissa. Mulle se on kunnia-asia vastata nopeasti tai hoitaa asiat heti eikä huomenna. Mielestäni Org shopissa saa aina erittäin hyvää palvelua, siinä esimerkkiliike muillekin.

Taas yksi "viiden hanurin liike" lisää
biggrin.gif

En ala luettelemaan tässä muita viiden hanurin firmoja, koska org. poistaa kaikki tiedotteet viiden hanurin liikkeistä
033102ass_1_prv.gif

Laitoin palautetta Keskolle tästä topicista. Kerron, jos vastaavat jotakin kiinnostavaa.    
cool.gif
Tuo sun tekos oli mieleenpainuva. Täällä foorumissahan on jäkätystä aina vähintäin vakiomäärä. On tosi hyvä kun viitsit testata sitä liikkeeseen päin.

Todennäköisesti kerrot aikanaan täällä foorumissa, jos/kun saat Konekeskolta palautetta.

Noista palautteista tuli mieleen seuraava. Tässä taannoin isossa maailmassa mulle kertoili sikäläinen pisnesimmeinen, että kun tekee kauppaa saksalaisten kanssa, vastaus viestiin tulee yleensä heti. Kun touhuaa ruotsalaisten kanssa, vastaus tulee ehkä parin viikon kuluessa. Kun yrittää tehdä kauppaa suomalaisten kanssa vastaus voi tulla (you may get a reply).
Oliskos meitin perusominaisuus.

smile_org.gif

Onkohan tämä nyt vähän yliampuvaa mustamaalausta? Ite oon käyny ko liikkeessä monta kertaa, aina eri myyjä, ja aina on ollu palvelu kohteliasta ja asiallista. Ei tuputtamista, mutta aina on tultu kysymään mitä saa olla, ja kysymyksiin on saanut hyvät vastaukset.

Huomatkaa, että omalla käytöksellään voi yleensä vaikuttaa myyjänkin käytökseen, ihmisiä nekin on. Toki siellä on toivottomiakin tapauksia joukossa.

itse teen työtä teknisenä myyjänä ja aina käyttäydyn kohteliaasti, mutta palvelu oli edelleenkin se mitä sanoin. Tänään lähetin keskolle asiasta reklamaation ja odotan vastausta siihen. Saa nähdä tuleeko sitä ikinä....................

Huomatkaa, että omalla käytöksellään voi yleensä vaikuttaa myyjänkin käytökseen, ihmisiä nekin on. Toki siellä on toivottomiakin tapauksia joukossa.
No juu, vikahan on asiakkaan, kun ei osannut käyttäytyä.

Olkoon vaan ihmisiä myyjätkin. Asiakkaalla on kuitenkin rahat, ei olla tasavertaisia keskustelukumppaneita. Jos myyjää ketuttaa, purkakoon sen muualla.

Väittäisin kuitenkin että ihminen joka on päättänyt ostaa moottoripyörän, tuskin on kovin pahantuulinen ja tarkoituksella käyttäytyy huonosti.

Ao kaupassa en ole käynyt, vaikka mulla Jammu onkin. Siihen on syynsä mutta olkoon.

Se on varmaan sillä tavalla että siellä Tuupakassa kuuluu olla enemmän tai vähemmän mäntti. Yksi liike siinä lähistöllä on kyllä vielä pahempi! Ja bikeWorld onkin luku sinänsä...

No mutta, monenlaisia kokemuksia joka liikkeestä itselleni kertynyt. Alkaa olla kovin harvassa ne liikkeet joista on hyvää sanottavaa.
Onkohan sittenkin vika minussa (ja teissä kaikissa muissakin)
eek.gif

Pitänee munkin vissiin jotain kommentoida.
Tiedoksi:
Centerissä ei ole kuin 2 ja puoli mp-myyjää (sen puolikkaan toinen puoli vastaa peräkärryistä, kelkoista ja mönkkäreistä).
Loput on joko varaosa tarvike tai saattaa olla keskenään jutteleva 'myyjäkopla' venepuolen kavereita (5 myyjää).
Ainakin siellä itse työskentelevänä ('hanttiukkona') venepuolella kylläkin tulee seurattua noitten mp-puolen kavereiden vauhtia. Kiirettä näyttää olevan.
Sen verran viellä että kaikilla kun on samanlaiset paidat niin asiakas ei voi tietää onko myyjä 'marine' vai motori' puolelta. Tiukat on säännöt talon sisällä samoin tiedon puute toisen osaston tuotteista. Joten jos venemyyjät ei palvele mp puolella ei johdu laiskuudesta vaan tietotaidon ja myyntiluvan puuttumisesta. Valitettavasti.
Jos täällä nyt on joku joka sattuu mut tuntemaan/tietämään niin voi vapaasti tulla kyselemään multa niin voin yrittää helpottaa muitten kiireitä hoitamalla jotain??

No nyt olen saanut sitten oikean henkilön asiassa selville kenen kanssa tätä asiaa voi lähteä selvittämään. Eli ainakin siellä yksi henkilö haluaa korjata asiaa. Eli siitä pitää nyt pisteitä antaa takaisin päin. No kuitenkin huomenna saan varmaan asian selvyyteen miksi kaikki meni niin kuin meni. Eli kirjottelen sitten lisää kun saan selvyyteen mitä he asiasta kommentoivat.

Ainakin siellä itse työskentelevänä ('hanttiukkona') venepuolella kylläkin tulee seurattua noitten mp-puolen kavereiden vauhtia. Kiirettä näyttää olevan.
Sen verran viellä että kaikilla kun on samanlaiset paidat niin asiakas ei voi tietää onko myyjä 'marine' vai motori' puolelta.
No johan on... Eikö kellään tullu mieleen että toi naamiointi aiheuttaa väärinkäsityksiä ja ärsytystä? 5 ukkoa seisoo tyyriin näköisenä ja 2,5:llä on niin kiire ettei myymään jouda?

Eipä tässä ymmärrä miksi tuollainen center ylipäätään tehtiin, mutta ei mun tarttekkaan ymmärtää. Tyhmempi luulis että joku noista 5:stä vois sanoa päivää, tms.

Back