• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turvan vakuutusehdoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iitu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika tuota tasoo vakuutuksen hinta tonniseen on pääkaupunkiseudulla nuorelle ihmiselle, jolla ei paljon muita vakuutuksia ole. Pohjolalta tuli just lasku, ja melkein 1200€ tulee Dukelle hintaa vuodeks, noussu yli 100€ viime kaudesta. Lähivakuutukselta pyysin tarjouksen, joka oli sellasen 40€ pohjolaa kalliimpi. Turvan ja tapiolan laskurit näyttäs n. 100€ halvempaa hintaa. Bonarit siis 45/70. Kunhan tässä kelit lämpenee niin pitää taas päivä kierrellä konttoreita, josko ton hinnan sais lähemmäs 1000 kuin 1200€.
Oho, enpä ois arvannu et toi paikkakunta vaikuttaa noi paljo toho hintaan. Sillo ku toi paikkakuntahomma tuli noihi vakuutusten hintaan vaikuttavaks tekijäks, sillo ainakaa erot ei olleet noi suuret. Onpa ainaki yks hyvä puoli kuitenni assuu tääl periferiassa.

Sellanen juttu viel toho hintaan, et ite oon ainaki saanu jotain keskittämis- ja omistaja-alennuksia vakuutuksiin, vaikka en olis ollu niihi oikeutettukaan. Kyl ne halluu firmoissa kuitenni myyä vakkuutuksen ja sillä perusteella sitä hintaa saa kyl hivutettuu alas viel jonni verran tarjouksesta.

Ite oon marssinu aina toimistolle katteleen hommia, puhelimessa tai ass-postissa ku o aina ni helppo sanoo et ei ja tää o sit vika hinta.

Ite oon marssinu aina toimistolle katteleen hommia, puhelimessa tai ass-postissa ku o aina ni helppo sanoo et ei ja tää o sit vika hinta.
Sama homma itellä. Päivän kun kiertää konttorista toiseen pyytämässä tarjouksia ja tinkimässä, kyllä siinä tuntipalkoille pääsee. Esim. viime vuonna parin tunnin kiertelyllä hävis vakuutuksen hinnasta reilu 100€, ja toissa vuonna tippu yhdellä käynnillä konttorissa 250€ alkuperäsestä hinnasta pois. Siinä mielessä turva näyttää ihan lupaavalta, kun ovat jo laskurin perusteella halvin, vois päästä jopa alle 1000€/vuosi.

Se mitä nyt olen kysellyt Tapiolasta ja Turvasta, niin oma vakuutus tulee olemaan luokkaa 1400-1500e  
omg.gif

Honda CBR1000RR, vm 2007, täyskasko, bonarit 40/50.
Sikahintaa kyl makselet vakuutuksistas noilla bonareilla. Kaskoon saat täydet bonarit ku vaan pyydät. Pitäs päästä alle 900 egen tolla pyörällä ja noilla bonareilla.
Sama vakuutus ja vain asuinpaikka vaihdettu laskurissa Espoo -> Utsjoki, niin Utsjoella 300e/v halvempaa.

Kaskon bonareista en oikeen tiedä saako täydet, kun viime vuonna kaaduin radalla ja jouduin käyttään kaskoa Tapiolan vakuutuksesta. Eli antaakohan toinen yhtiö täydet kaskoon, kun on tuollainen vahinkohistoria?

Se mitä nyt olen kysellyt Tapiolasta ja Turvasta, niin oma vakuutus tulee olemaan luokkaa 1400-1500e  
omg.gif

Honda CBR1000RR, vm 2007, täyskasko, bonarit 40/50.
Sikahintaa kyl makselet vakuutuksistas noilla bonareilla. Kaskoon saat täydet bonarit ku vaan pyydät. Pitäs päästä alle 900 egen tolla pyörällä ja noilla bonareilla.
Sama vakuutus ja vain asuinpaikka vaihdettu laskurissa Espoo -> Utsjoki, niin Utsjoella 300e/v halvempaa.

Kaskon bonareista en oikeen tiedä saako täydet, kun viime vuonna kaaduin radalla ja jouduin käyttään kaskoa Tapiolan vakuutuksesta. Eli antaakohan toinen yhtiö täydet kaskoon, kun on tuollainen vahinkohistoria?
Tod.näk. antaa? Mulla kävi sillee, että vanha autonruppana meni lunariin. Pohjola lunasti muutamalla tonnilla. Vaihdoin Turvaan ja kaikkiin värkkeihin, mitä huushollista löytyy, sain 70% Kaskobonukset.

Itsellä tällä hetkellä: n.710€/v Pohjolassa
Kawa 636 ninja -03, 20vee, Kempele, ja pyörä on 25kW.
Kilpailutan tulevana kesänä, kun pyörästä otetaan kuristukset pois.

Olis hyvä tietää kun täällä porukka kertoo, että on kilpailuttanut yhtiöt jälleen, niin:
- Pyörän merkin/mallin
- teho + paino
- Oma ikä

Osa on kyllä tehnytkin näin mutta kuitenkin...

Mulla ei Turvassa tarkastettu vahinkohistoriaa ollenkaan, eli 20/70 bonarit sai suoraan, vaikka Veritaksessa yks kaskosta korvattu tapaus takana. Veritaksen vakuutus tosin oli bonukseton. Lisäksi vakuutus oli loppujen lopuksi Turvassa n. 300€ halvempi kuin mitä laskuri näytti  
smile_org.gif

Olen kuullut että Tapiolasta ei pysty vaihtamaan suoraan Turvaan, koska Turva on Tapiolan tytäryhtiö. En tiedä vieläkö pitää paikkansa, ja kierrättämällä vakuutukset jonkun muun yhtiön kautta tuokin järjestyy.

Itsekin pitäisi kilpailuttaa nuo vakuutusyhtiöt, nuori kaveri ja tehokas pyörä ei vain ole kauhean taloudellinen yhdistelmä
biggrin.gif
Pohjolasta ainakin laskurin mukaan saisi edullisimmin, mutta täytyy soitella läpi vielä.
Nuo laskurit ei tiedä mistään mitään, summat mitä sattuu ja satojen eurojen heittoja, olen nuo vakuutukset kilpailluttanut useasti ja paikanpäällä käymällä se todellinen hinta saadaan tinkaamalla. Sain vakuutusta pudotettua 200€ vain sanomalla, että vaihdan toiseen kun halvempi.

Olen kuullut että Tapiolasta ei pysty vaihtamaan suoraan Turvaan, koska Turva on Tapiolan tytäryhtiö. En tiedä vieläkö pitää paikkansa, ja kierrättämällä vakuutukset jonkun muun yhtiön kautta tuokin järjestyy.
Tämä pitää paikkaansa, juuri tänään siirsin vakuutukset Tapiolasta pois jotta saa siirrettyä ne myöhemmin Turvaan, noiden ratavastuiden takia. Vanhoissa vakuutuksissa rasitti myös vahinkohistoria ja Nordeasta sai uuden vakuutuksen 20/70 bonareilla siirtämättä vahinkohistoriaa.

Kaipa tässä voisi samalla pyytää pari kilpailevaa tarjousta, josko saisi sitten hyvän diilin Turvalta. Tosin Nordean rataehdot ovat 4xomavastuu tai 25% vahingosta joten sielläkin voisi pitää jos ei kehtaa kovin vekslailla. Taitaa olla Turvan jälkeen parhaat ehdot?

Mulla ei Turvassa tarkastettu vahinkohistoriaa ollenkaan, eli 20/70 bonarit sai suoraan, vaikka Veritaksessa yks kaskosta korvattu tapaus takana. Veritaksen vakuutus tosin oli bonukseton. Lisäksi vakuutus oli loppujen lopuksi Turvassa n. 300€ halvempi kuin mitä laskuri näytti  
smile_org.gif

Kaskon bonuksia yhtiöt eivät enää saa vaihdeltua keskenään. Joten hyvin yleisesti kaskon bonus on se 70%.

Turvan ja Tapiolan välillä kyllä onnistuu yhtiönvaihto, vaikka samaa konsernia ovatkin. Asiakas saa toki valita missä yhtiössä vakuuttaa, mutta herrasmiesmäisesti ei näiden yhtiöiden edustajat aktiivisesti tarjoa omia vakuutuksiaan toisen asiakkaille. Eihän siinä mitään järkeä olisikaan. Mutta siirtoa Tapiolasta Turvaan ja toisinpäin tapahtuu kyllä. Asiakkaan tahdosta.

Nuo laskurit ei tiedä mistään mitään, summat mitä sattuu ja satojen eurojen heittoja, olen nuo vakuutukset kilpailluttanut useasti ja paikanpäällä käymällä se todellinen hinta saadaan tinkaamalla. Sain vakuutusta pudotettua 200€ vain sanomalla, että vaihdan toiseen kun halvempi.
Joskus ne voi heittää myös toiseen suuntaan. Viime vuoden loppukesästä kun vaihdoin mopon isompaan, Ifin laskuri antoi lukeman joka oli vain n. 60% siitä, mitä firmasta tipahtaneessa laskussa oli. Neuvottelut Ifin kanssa eivät auttaneet, tuottivat tosin ainakin yhden facepalm-hetken: Ifin virkailija tarjosi erotuksen syyksi sitä, että laskuriin laittamani mopon omapaino oli 280 kg, kun taas rekisteriotteen mukaan massaa onkin 300 kiloa.

No, hyvin tuokin päättyi. Sain Nordeasta vakuutuksen hiukan halvemmalla kuin mitä se Ifin laskurin alkuperäinen tarjous oli. Samalla tuli siirrettyä sinne vaimon auton vakuutus (jossa säästyi vuosimaksussa dieselveron verran) ja kotivakuutus (säästöä n. 5 euroa/vuosi parikymppiä korkeammalla omavastuulla).

smile_org.gif

Mutta siirtoa Tapiolasta Turvaan ja toisinpäin tapahtuu kyllä. Asiakkaan tahdosta.
Tässä saattaa tietty olla myyjäkohtaisia eroja, mutta juuri pari viikkoa sitten Turvan myyjälle soittaessani sanottiin etteivät voi tehdä edes laskelmaa vakuutuksesta, jos on yksikin vakuutus voimassa Tapiolassa.

^Taisit soittaa asiamiehelle. Eivät saa palkkioita nääs noista siirroista.  
biggrin.gif

Edit: eli muoks, sinua on vedetty höplästä.

Vakuutusedustaja näyttää olevan titteli nettisivujen mukaan, sama kaveri joka lähetti tarjouksen viime vuonna tarjouskierroksella.

Back