• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turvan vakuutusehdoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iitu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun nyt kerran Turvasta puhutaan, niin: Oma mopo BMW K1200S 2008 rekkaroitu, Helsinki (eli kallein paikkakunta), bonuksia 60% liikenteessä ja 70% kaskossa ja ympärivuotinen. Maksan neljässä osassa ja fyffee palaa yhteensä noin 750e, mikä Pohjolaan verrattuna on alle puolet!
062802jumpie_prv.gif

Hei muuten, mä sain tänään Pohjolasta tarjouksen.
Ei ollu edes harkinnan arvoinen hinta, mutta rata-ajon osalta ehdoissa oli pohdittavaa.

Täti puhelimessa sanoi, että Pohjola ei korvaa ollenkaan jos radalla jotain sattuu. Tai jos radalla on esiin EAK-kurssi, niin silloin normi omavastuulla, mutta jos ei ole opetusta niin silloin ei korvata ollenkaan. Pitääkö paikkansa?
Tosin en mä Pohjolaan vaihda. Se selvisi jo hinnasta.

Täti puhelimessa sanoi, että Pohjola ei korvaa ollenkaan jos radalla jotain sattuu. Tai jos radalla on esiin EAK-kurssi, niin silloin normi omavastuulla, mutta jos ei ole opetusta niin silloin ei korvata ollenkaan. Pitääkö paikkansa?

Pohjolan autoturvan autovakuutusehdot yksityistalouksille, 4.10 kohta 8:
sanoi:
Hirvi-, ilkivalta-, kolarointi-, lasi-, palo-, varkaus- ja keskeysturvasta ei korvata vahinkoja, jotka aiheutuvat osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun harjoitteluun tai ajoharjoitteluun tai ajettaessa muuten moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. [Korvausta maksetaan kuitenkin vahingosta, joka aiheutuu osallistuttaessa liikenneopettajan antamaan ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kurssilla, Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan antamaan ajo-opetukseen sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan antamaan ajo-opetukseen.]

Ei ollu edes harkinnan arvoinen hinta, mutta rata-ajon osalta ehdoissa oli pohdittavaa.

Pitää! Taitaa pitää paikkaansa myös monen muun vakuutusyhtiön kanssa? Pohjola lakkasi tykkäämästä moottoripyöristä ihan vuosi pari sitten. Noh...  kilpailuttaminen on päivän Sana melkein joka kaupanteossa nykyään.  
smile_org.gif

Pitää! Taitaa pitää paikkaansa myös monen muun vakuutusyhtiön kanssa? Pohjola lakkasi tykkäämästä moottoripyöristä ihan vuosi pari sitten. Noh... kilpailuttaminen on päivän Sana melkein joka kaupanteossa nykyään.
smile_org.gif
Muistaakseni Pohjolasta vielä painotettiin kun tätä asiaa kysyin, että korvaavat EAK-kurssilla tapahtuneet vahingot silloinkin vain, jos ohjaaja on samaan aikaan radalla ajamassa. Tarkkaa..

Pitää! Taitaa pitää paikkaansa myös monen muun vakuutusyhtiön kanssa? Pohjola lakkasi tykkäämästä moottoripyöristä ihan vuosi pari sitten. Noh...  kilpailuttaminen on päivän Sana melkein joka kaupanteossa nykyään.  
smile_org.gif
Muistaakseni Pohjolasta vielä painotettiin kun tätä asiaa kysyin, että korvaavat EAK-kurssilla tapahtuneet vahingot silloinkin vain, jos ohjaaja on samaan aikaan radalla ajamassa. Tarkkaa..
Pohjolan täti oli kyllä valmis ottaa selvää korvausosastolta että miten noiden ratakaatojen korvaukset yleensä menee ku ovat kuulemma kovinkin tapauskohtaisia.

Mä totesin vaan että kyllä siellä ehdoissa pitää se asia lukea tai mä en uskalla vakuutusta sieltä ottaa.
Noh, mä käyn kuitenkin tosi vähän radalla, mutta pitäähän siihenkin varautua että mä sen siellä justiinsa kippaan...
smile_org.gif

Mä totesin vaan että kyllä siellä ehdoissa pitää se asia lukea tai mä en uskalla vakuutusta sieltä ottaa.
Kyllähän se siellä ehdoissa lukeekin (kts. vaikka tuo ylempänä oleva postaukseni). Se on sitten taas tietysti ihan eri asia, miten ne ehdot luetaan ja miten tilanteeseen vaikuttavat tekijät vaikuttavat korvaupäätökseen..

E: Sinänsä esim. .orgin ratapäivillä hitaassa ryhmässä lipatessa, jos se EAK-kouluttaja kouluttaa niin pääset pienemmällä omavastuulla Pohjolassa kuin Turvan kanssa. Muissa ryhmissä sitten tilanne onkin toinen.

Rata-ajoa koskevat määräykset moottoripyörien laajoissa kaskovakuutuksissa. Ehdot 2008.

Fennia Korvaa, jos kyseessä on ajokortin hankintaan vaadittava ajoharjoittelu tai ajotaidon ylläpitoon liittyvä liukkaan kelin, pimeän tai ennakoivan ajon kurssi.

If Korvataan, ellei vahinko ole aiheutunut osallistuttaessa kilpailuun tai sen harjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Erityisehdot: alueilla, joilla harjoitetaan  nopeus-, ajoharjoittelua tai muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, on vahingon sattuessa omavastuu kolminkertainen, kuitenkin vähintään 20% vahingon määrästä. Korotettu omavastuu vähennetään törmäysvahingosta.

Lähivakuutus Lähi-kasko on voimassa, jos koulutus tapahtuu Liikenneturvan järjestämän ennakoivan ajon kouluttajakurssin suorittaneen henkilön johdolla ja ennakoivan ajon tai vastaavan koulutusohjelman mukaisesti.

Nordea Korvataan, ellei vahinko ole aiheutunut osallistuttaessa kilpailuun tai sen harjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Erityisehdot: osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla aluelle tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25% vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä. Omavastuun korotus ei koske liikenneopettajan antamaa ajokoulutusta.

Pohjantähti Korvataan, jos vahinko aiheutuu osallistuttaessa ajo-opetusluvan saaneen henkilön antamaan ajo-opetukseen.

Pohjola Vahinko korvataan, jos ajoharjoittelu liittyy liikenneopettajan antamaan talvi- tai piemän ajon kurssiin tai Liikenneturvan EAK-kouluttajan tai autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n antamaan ajo-opetukseen.

Tapiola Korvataan, ellei vahinko ole aiheutunut osallistuttaessa kilpailuun tai sen harjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Erityisehdot: 50% lisäomavastuu vahingon määrästä. Mahdollista poistaa, jos rata-ajon luonne on koulutuksellinen ja koulutuksesta on etukäteen sovittu Tapiolan kanssa.

Turva Korvataan, ellei vahinko ole aiheutunut kilpailussa tai sen harjoittelussa. Alueilla, joilla harjoitetaan nopeus- tai ajoharjoittelua kolarointivahingon sattuessa omavastuu on 15% vahingon määrästä, vähintään kolarointiosan omavastuu nelinkertaisena. Korotettu omavastuu ei koske ajokortin hankkimiseen vaadittavaa ajoharjoittelua.

Veritas Vahinko korvataan, jos on kyse liikenneopettajan antamasta ajokortin saamiseen edellyttävästä ajokoulutuksesta.

Kuluttajien vakuutustoimisto: Vertailutietoa moottoripyörien liikenne- ja kaskovakuutuksista 27.6.2008

Itse sain turvasta tänään hinnat.

Loppu hinnaksi tuli 635€, eli ei pärjännyt sekään Pohjolalle, mutta tämäkin on niin molemmista yksilöistä kiinni.

Harvemmin olen törmäny kaveriin jolla olisi samanlaiset vakuutusmaksut kuin itsellä?

cool.gif

Loppu hinnaksi tuli 635€, eli ei pärjännyt sekään Pohjolalle, mutta tämäkin on niin molemmista yksilöistä kiinni.

Harvemmin olen törmäny kaveriin jolla olisi samanlaiset vakuutusmaksut kuin itsellä?

cool.gif
Sepä se. Itse kyselin kanssa Turvan hinnat. Oli 100e kalliimpi kuin nykyinen. Vielä kun ei tuota ratalippaturvaa pahemin tarvitse, niin jää halvempaan... Bonusnousua odotellessa *huoh*...

cool.gif
Sepä se. Itse kyselin kanssa Turvan hinnat. Oli 100e kalliimpi kuin nykyinen. Vielä kun ei tuota ratalippaturvaa pahemin tarvitse, niin jää halvempaan... Bonusnousua odotellessa *huoh*...
Niinpä, mutta kuitenkin joka vuosi meinaan käyttää tuon pari tuntia aikaa siihen että kilpailutan kaikki vakuutukset.

Jollakin toisella saattaa olla minun pyörällä aivan erilaiset vakuutukset ja minulla jollain toisella pärrällä.

Itse olin kuitenkin varautunut tuohon 800e / vuodessa, yllätti siis positiivisesti kun olikin pari sataa vähemmän.

Nyt siis hinnat saatu Pohjolasta, Turvasta & IF:stä.

thumbs-up.gif

Se mitä ei missään mainita myöskään siitä ei makseta. Thats it.

Tarjous hetkellä jos ei asiasta mitään mainita niin ei kyllä tarvi maksuakaan odottaa.

Itse vaihdoin Turvaan tapeltuani toisen yhtiön kanssa pöllityn pyörän korvauksista. Eli en ole Turvaa päässyt punnitsemaan kun olisi korvauksen aika.
No tarjous oli alunperin toiseksi paras mutta otin Turvasta kun saa ajaa myös radalla ja suht hyvillä ehdoilla.
Kun tuli sitten paprut kotiin oli ihmeellisesti vuosimaksu laskenut noin 140€ sovitusta. Ja vielä parempi oli kun tuli taas uudet paprut tälle vuodelle ja oli taas laskenu noin 110€. Eli nyt mennään Busalla 660€/vuosi.  
thumbs-up.gif
Näin halvassa hinnassa on varmaan jo maksimi bonukset, sata muuta vakuutusta samassa yhtiössä tai ilman täyskaskoa?

Se mitä nyt olen kysellyt Tapiolasta ja Turvasta, niin oma vakuutus tulee olemaan luokkaa 1400-1500e  
omg.gif

Honda CBR1000RR, vm 2007, täyskasko, bonarit 40/50.

Turvaan varmaan siirrän Tapiolasta juuri tuon rata-ajon takia. Todella tyytyväinen olen ollut Tapiolan palveluun ja harmittaa siirtyä sieltä pois, mutta 50% omavastuu vrt. 15% omavastuu... Jatkossa kuitenkin alkaa oma rata-ajo olemaan ilman kouluttajia.

Kyllähän toi Turvan korvaus ratalipoista o hyvä muihin lafkoihin verrattuna, koska useimmat vakuutuslafkat ei korvaa enää mitään. Mielestäni silläkään, onko omavastuu 150 vai enemmän, koska pikkulippoja ei kande vakuutuksesta edes ottaa.

Kandee myös huomata sellanen, et jos ette ajele täysillä bonuksilla, niin Turvassa ja Tapsassa bonus nousee max 10% vuodessa, kun muissa lafkoissa se nousee max 5 %.

Edelleen näyttää olevan vakuutusmaksuissa ratkaisevana tekijänä mopoilijan kotipaikkakunta. Pohjola on jossain kunnassa/kaupungissa halvempi kuin Turva tms. Hesassa on kaikki kallista - mopovakuutuksessa Turva teki täällä parhaimman tarjouksen. Ero Pohjolaan oli huikea!
baaa.gif

Se mitä nyt olen kysellyt Tapiolasta ja Turvasta, niin oma vakuutus tulee olemaan luokkaa 1400-1500e  
omg.gif

Sikahintaa kyl makselet vakuutuksistas noilla bonareilla. Kaskoon saat täydet bonarit ku vaan pyydät. Pitäs päästä alle 900 egen tolla pyörällä ja noilla bonareilla.
Hintaan vaikuttaa eniten kotipaikkakunta! Jossain Hooeeeiii ännäpäässä on halvemmat vakuutukset kuin Epsoossa!
baaa.gif

omg.gif

Sikahintaa kyl makselet vakuutuksistas noilla bonareilla. Kaskoon saat täydet bonarit ku vaan pyydät. Pitäs päästä alle 900 egen tolla pyörällä ja noilla bonareilla.
Aika tuota tasoo vakuutuksen hinta tonniseen on pääkaupunkiseudulla nuorelle ihmiselle, jolla ei paljon muita vakuutuksia ole. Pohjolalta tuli just lasku, ja melkein 1200€ tulee Dukelle hintaa vuodeks, noussu yli 100€ viime kaudesta. Lähivakuutukselta pyysin tarjouksen, joka oli sellasen 40€ pohjolaa kalliimpi. Turvan ja tapiolan laskurit näyttäs n. 100€ halvempaa hintaa. Bonarit siis 45/70. Kunhan tässä kelit lämpenee niin pitää taas päivä kierrellä konttoreita, josko ton hinnan sais lähemmäs 1000 kuin 1200€.

Back