• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turvallinen pukeutuminen kaupunkiolosuhteissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oksu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ite olen tykännyt Dainesen nahkavermeistä. Vuori on paksu isoreikäinen, joten ei hiosta (pysyy irti ihosta). Alla ei kuumalla tarvii kuin lyhkäsen alusasun ja pärjäilee kuumalla kaupunkiajossakin.

cobran bikerit, farkut ja nahkarotsi sekä avopotta. näillä oon pärjänny ja pärjään jatkossakin. hanskat on mukana aina.

Yhden ainokaisen kunnon kolarin olen ajanut, kaupungissa, Berliinissä. Päällä oleva nahkainen potkupuku johti siihen että akka vaan ylös pienen konttauksen (ja ison ilmalennon) jälkeen ja matka jatkui. Ei kylläkään mopolla joka oli aivan solmussa vaan taksilla kohti Travemyndeä.

Dainesen nahkarotsi, ajohanskat ja shoein raid II yleensä pelkästään päällä.
Paljain jaloin ja ilman housuja? Aika cool meininki!    
biggrin.gif
Ettei pääse paikat ummehtumaan
tounge.gif

No jos nyt vaikka esim. Inkku sattuu extemporee pölähtämään tuohon kylään, keskellä kesää ja käydään oluen/kahvin jälkeen vain stadiin, niin vaihdan shortsini housuihin ja pistän T - Paitani housujen sisään ja lähden ajamaan.

Muuten mun ajoreissut täältä korvesta ovat yleensä semmoisia päivän kestäviä prokkiksia ja kilsoiltaan siellä neljänsadan - pintaan ja tällöin tulee kyllä puettua vermeet kunnolla päälle.

Muuten en ihan allekirjoita tuota kesä pilalla yksistä lipoista juttua. Pari kertaa mopolla ja kevarilla livennyt ilman mitään ajokamoja asfaltilla eikä ole pikku vauhtia raitoja kummempaa tullut. Tuuristahan se toki on kiinni ja siittä kuinka on tottunut kaatuilemaan. Itse olen treenannut maastopyörällä tuota väärissä varusteissa kaatumista asfaltti-ihottumaa vältellen ihan tarpeeksi
biggrin.gif
"Ei niitä ajokamoja tarvii.. maastopyörällä olen treenannut ja mopolla ja kevarilla pari kertaa kaatunut."
biggrin.gif

Jos on paljon kovempi pää kun polvet ja kyynärpäät niin luultavasti ne farkut menee jalkaan vaikka parit pahat lipat on vetässy
smile_org.gif
mä käytän vähintään pitkähihasta paitaa mut mielellään nahkatakkia sinne kun saa tavarat paremmin kun taskuttomaan paitaan!jos oikein helle niin farkut mut vähän vähemmän hellettä niin nahkahousut
smile_org.gif
harvemmin ajattelen turvallisuutta!ei ne nahkakamppeetkaan niin kuumat ole!mulla on sweepin tixtex housut ja voin sanoa että ne on kuumat!olen ajanut pakkasessa 160km pysähtymättä eikä ollu kun bokserit alla eikä palellu yhtään!mihinköhän joku tarvii niitä irtovuoria jotka tuli mukana!?

Back