• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turpoa turpoa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tää on just tätä
smile_org.gif
sad_orig.gif

Ensin saa tiedon että mäntiä ei kuulu.
No sitte ku mäntiä kuuluis, ni sitte ryöstetään paja.
Voihan vittu, juri kun alettiin päästä kiinnostaviin aiheisiin

Noh kyllä täs viel ehtii, en oo kuolemassa vanhuuteen vielä about 60 vuoteen.

Kunha vaa ei joku mode poistele topicia, ni kyl mä tässä päivittelen topicia aina sillon ku projektin suhteen tapahtuu, tai sitte muuten vaa postaan jottei kuole topic pois. En jaksais meinaa kopsailla minnekää muistiin joka replyä ku sillä selvii että topic säilyy
smile_org.gif

Onkos tohon busaan muuten saatavilla vaihtoehtoisia mittaristoja tai kojelautoja johon ois helpompi istuttaa toi painemittari? Ja onko tolle oletuksena kitissä tulevalle painemittarille jotain vaihtoehtoisia olemassa? Kattelin meinaan ku yhtä busaa virittiin ni sen painemittarin kanssa oli vähä säätämistä ja loppupeleissä se jannu pisti sen nippusiteellä kii siihe visiirin alakulmaan, joka ei hirveän elegantti ratkaisu ollut.

Näyttää huomattavasti siivommalta. Onko toi samalla kytköksellä kuin se total kitin perusmittari?

Moi, shifterin kanssa voisi olla hyvä vahvempi akseli, kait ne "kovat" iskut saattaa katkaista sen? Ja coolerin modattuna(viiste renkaalle) saattaa saada mab-powerilta tai suoraan mc-expressiltä. Samilta voi kysellä isoja suuttimia(Bosch) mittatilaustyönä.

Moi, shifterin kanssa voisi olla hyvä vahvempi akseli, kait ne "kovat" iskut saattaa katkaista sen? Ja coolerin modattuna(viiste renkaalle) saattaa saada mab-powerilta tai suoraan mc-expressiltä. Samilta voi kysellä isoja suuttimia(Bosch) mittatilaustyönä.
Haluukos joku shifterikokemusta omaava antaa tähä kommenttinsa`?

Moi,minä en käyttänyt turbo-busassa shifteriä, tiedän ainakin yhden isolohko vaparin joka katkaisi akselin( oli shifteri käytössä), jossain oli juttua tästäkin aiheesta? ja kovaa vääntöä käytiin puolesta ja vastaan.Tosin -A- ei tainnut moista keksintöä yöjunassa käyttää, kuten ei  shifteriäkään?

Pistetääs uuden kauden kynnyksellä vähä bumpia.

Eli projekti ei ole suinkaa kuollu vaikka replyilyt oli talvella vähä kiven alla.
Pajalle hommattu uudet työkalut jne joten nyt vain sitte jälleen rahoja pyöritellään ja aikatauluja räpelletään jotta päästäs eteenpäi.

P.S. Jos Jampalta löytyy vielä se yks setti minkä mulle pistit sivuun viime kesänä, niin olen kyllä edelleen haluamassa ne. Valitan etten muistanu mainita henkkoht tuosta varkausjutusta viime vuonna.

jarim sanoi:
Itse lisäisin listaan loiskelevyn....Sitten vaihteisto. Paksummat siirtäjien tangot. Ja kakkos vaihteen rattaiden pitopintojen racecut ehdottomasti (mm. Kujo / Hirvasoja Motorsports tai Sami Vittaniemi tekee).

Undercut varmaankin. Undercut on se viistoleikkaus millä parannetaan vaihteiden paikallaan pysymistä.

Vittaniemi-undercut vasemmalla, vakio oikealla:

_smaller.jpg

Ja tällä saattaa / voi välttää / siirtää alemman kuvan esittämän osan rikkoontumiseen johtavan vaihteen lipsumisen...

_small.jpg

Racecut taasen tarkoittaa noiden "hampaiden" laen viistottamista jolla haetaan helpompaa vaihteiden vaihtamista....

Niin, ja ne vaihtajien tangot myös, auttavat estämään tuota edellisen kuvan esittämää tragediaa. Tässon konkreettinen ero, vakioputki vasemmalla, APE raceparts-tangot keskellä ja oikeella:

_smaller.jpg

race sanoi:
Moi, shifterin kanssa voisi olla hyvä vahvempi akseli, kait ne "kovat" iskut saattaa katkaista sen?

Ero vakioakselin ja kisa-akselin välillä, noin niinkun konkreettisesti, arvaa kumpi on kumpi:

_smaller.jpg

Tuon vahvemman akselin myötä menee sitten eturataskin vaihtoon (tämä siis jollei käy selväksi tuosta kuvasta :D ) Niota on kuuleman mukaan katkeillut useampiakin eikä kaikki edes hirveen kovilla konetehoilla. Mä vaihdoin ton akselin ihan sitävarten että kesken ajokauden on helpompi uusia vetopakka kuin purkaa koko pata ja tilailla sinne osia. Pahimmillaan menee alakerran posket vaihtoon...

Back