Nyt pääsin vihdoin koneelle. Aluksi kiitos positiivisista kommenteista weturoinnin suhteen. Ja jos joku jäi harmittamaan, niin niistäkin haluan kuulla, että osaan korjata seuraavaksi kerraksi. Mulle tän koko homman juju on se, että pääsee ajelemaan mukavia teitä mukavassa seurassa; unohtaa työstressi hetkeksi ja keskittyä vain nautiskelemaan.
Jos mietitään weturointia yleisemmällä tasolla, niin siinä on monta vaihetta. Ainakin mulla valmistelevaan duuniin menee yleensä ~ saman verran aikaa, kun itse ajamiseen. Mitä pidempi reissu, sitä enemmän. Talvella, kun letkailtiin Espanjassa niin veivasin reittejä monta viikkoa. Jotkut varmaan vetää kylmiltäänkin, mutta mulla luonne ei anna periksi olla valmistelematta. Mun mielestä, jos jotain järjestää, niin se pitää yrittää tehdä kunnolla
Mun mielestä on tosi hyvä idea jakaa letka kahtia, kunhan pidetään homma simppelinä. Mun päivät kuluu kahta duunia painaessa, ja jos tästä tulee "kolmas", niin tiedän miten hommassa käy.
Mitäs jos tehdään näin:
- Suurin osa nykyisellä tyylillä; perusreipasta vauhtia mukavia mutkateitä pitkin yhdellä veturilla + perämiehellä. Tarkennan kutsua niin, että kaikki tietävät mikä on homman nimi. Mukaan ovat tervetulleita kaikki, joille pyörän hallinta tuntuu varmalle eikä mutka-ajo pelota, ensikertalaisuus ei ole este.
- Joitakin kahdella weturilla + perämiehellä, jossa mukana kaksi nopeusryhmää. Pyydän halukkaita kakkoswetureita ilmoittautumaan jo kutsussa ja jos sellainen löytyy niin päivitän sen näkyviin. Näihin ovat tervetulleita kaikki; wanhasta konkarista letka-rookieen. Ainoa vaatimus on
letka-ajon animaation sisäistäminen ja pyörän perushallintataidot, niiden opetteluun letka on väärä paikka.
- Muutama Rookie-letka per kesä, jos wetureita löytyy. Mä lupasin vetää yhden. Niissä voisi käydä vielä tarkemmin läpi letka-ajon perusteita, jalkamerkkejä, risteysten jättämisiä, ryhmittymistä yms...
Kommentteja?