Itse olin jouluna Istanbulissa erittain kauniin, pitkan ja hoikan blondin kanssa (itse suhteellisen natti punapaa) ja meidat jatettiin aivan rauhaan. Kukaan ei kadulla kaynyt kimppuun, eika yrittanytkaan tulla juttusille. Basaarissa yritettiin myyda kaikkea, jos vahaakaan pysahtyi katselemaan, mutta kohteliaasti kun sanoi 'No, thanks', meidat jatettiin rauhaan. Parissa kojussa kavimme ostoksilla, emmeka tinkineet (kaikki kojut eivat ole rihkamakojuja, joissa tinkiminen kuuluu asiaan) ja saimme huivit ja tossut erittain edullisesti. Matot ja lamput yms olisivat taydellakin hinnalla olleet suhteellisen edullisia, mutta todellinen myyntihintahan olisi noin 1/3 alkuhinnasta, jos vain viitsisi ruveta tinkimaan.
Ulkona sai syoda edullisesti, ihmiset olivat todella ystavallisia vaikka eivat aina puhuneetkaan englantia (toisaalta, enhan minakaan puhu turkkia), maistiaisia sai joka paikassa, huiveja kun katselimme hieman, heti tuotiin omenateeta meille. Jos emme ravintolassa tienneet, mita ottaa, tuotiin monesti maistiaisia eri kebabeista.
Moskeijoiden kauneudesta menimme sanattomiksi, ja kiireiset paivat oli mukava lopettaa kylpylassa.
Ehdottomasti palaan sinne, taaskin turistikauden ulkopuolella. Onneksi Lontoosta on halpa matkustaa lahes joka paikkaan.
Metsahan vastaa niin kuin sinne huudetaan...
Ulkona sai syoda edullisesti, ihmiset olivat todella ystavallisia vaikka eivat aina puhuneetkaan englantia (toisaalta, enhan minakaan puhu turkkia), maistiaisia sai joka paikassa, huiveja kun katselimme hieman, heti tuotiin omenateeta meille. Jos emme ravintolassa tienneet, mita ottaa, tuotiin monesti maistiaisia eri kebabeista.
Moskeijoiden kauneudesta menimme sanattomiksi, ja kiireiset paivat oli mukava lopettaa kylpylassa.
Ehdottomasti palaan sinne, taaskin turistikauden ulkopuolella. Onneksi Lontoosta on halpa matkustaa lahes joka paikkaan.
Metsahan vastaa niin kuin sinne huudetaan...