Mitäs tohon sanomaan...Antaa ropata ja itse rikkoo loput.Naisystäväni lähti ajamaan pyörällä (kerkesi ajamaan 100km) ja ihmetteli kun lämmöt nousi sitten pyörä sammui ja löi takarenkaan lukkoon (teki näin n.10 kertaa).
Tyhmyydestä sakotetaan, sano
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs tohon sanomaan...Antaa ropata ja itse rikkoo loput.Naisystäväni lähti ajamaan pyörällä (kerkesi ajamaan 100km) ja ihmetteli kun lämmöt nousi sitten pyörä sammui ja löi takarenkaan lukkoon (teki näin n.10 kertaa).
Tuorevoitelu on kakstahtien öljypumpusta tulevaa seosta 2-4%Mikä hewletti on "tuorevoiteluletku" - rektaalirasvaa?
Mitä virkaa hoitaa "tuorevoitelu"?
Kuulostaa samalta kamalta kuin pakoputken kannatuslaakeri.
![]()
Onko se jotain oikeeta?
Näin pääsi käymään.Tais muuten nuo takuutkin päättyä ko. fillarista...jo pelkkä moottorin roplaaminen poisti takuut...
Mukavasti siinä olisi säästänyt rahaa jos vaikka asentaja olisi sanonut että en mä tätä osaa koota oikein.Mitäs tohon sanomaan...Antaa ropata ja itse rikkoo loput.
Tyhmyydestä sakotetaan, sano
Ja höpöhöpö. Kyllä laki lähtee siitä, että se joka aiheuttaa vahinkoa, myös korvaa sen. Siitä voi tosin joutua kiistelemään onko pyörän omistaja aiheuttanut itse lisävahinkoa jatkaessaan ajoa viallisella pyörällä.No näinhän se menee. Pöyrän omistajan vastuulla kenet laskee pöyräänsä ropaa. Nääs eikös näillä oo se takavalotakuu ja Thats It. Moraalinen vastuu toki on mutta kellä nyt tänäpäivänä on mooraalia, siitä en ees ala puhumaan. Ikävää mut näin se vaan on.Jos se on tosiaankin aivan säpäleinä niin alkuperäis osilla ja korjaustöineen niin varmasti 2000 euroa menee rikki...toki riippuu mitä siitä on hajonnut ja kuinka paljon on keritty ajaa ilman voitelua...laki ei kyllä velvoita "asetajaa" korvaamaan mitään sillä hän vain tarjosi apua ja homma meni käteen...
En usko että on sellaista lakia joka pystyy tuomitsemaan korvauksiin jos "tuttu" on kajonnut pyörään ja asennuksessa on tapahtunut virhe, jos kyseessä olisi liike niin asia varmasti olisi erilainen kuluttajasuojalaissa mutta jos ei voida näyttää toteen että pyörä on hajonnut juuri tuon henkilön tekemän huollon takia tai että onko pyörän omistaja aiheuttanut lisää vahinkoa ajamalla vaikka vikaa on ilmestynyt niin aika heikolla hapella ollaan oikeudessa, toki tämä vain mutu/maalais tuntumaa joten jos asia on tosiaankin niin että vaikka kaveri tekee remppaa pyörään ja se hajoaa sen jälkeen ajossa niin voidaan nostaa syyte kyseista kaveria kohtaan niin johan on hitto.Ja höpöhöpö. Kyllä laki lähtee siitä, että se joka aiheuttaa vahinkoa, myös korvaa sen. Siitä voi tosin joutua kiistelemään onko pyörän omistaja aiheuttanut itse lisävahinkoa jatkaessaan ajoa viallisella pyörällä.No näinhän se menee. Pöyrän omistajan vastuulla kenet laskee pöyräänsä ropaa. Nääs eikös näillä oo se takavalotakuu ja Thats It. Moraalinen vastuu toki on mutta kellä nyt tänäpäivänä on mooraalia, siitä en ees ala puhumaan. Ikävää mut näin se vaan on.Jos se on tosiaankin aivan säpäleinä niin alkuperäis osilla ja korjaustöineen niin varmasti 2000 euroa menee rikki...toki riippuu mitä siitä on hajonnut ja kuinka paljon on keritty ajaa ilman voitelua...laki ei kyllä velvoita "asetajaa" korvaamaan mitään sillä hän vain tarjosi apua ja homma meni käteen...
Ja höpöhöpö. Kyllä laki lähtee siitä, että se joka aiheuttaa vahinkoa, myös korvaa sen. Siitä voi tosin joutua kiistelemään onko pyörän omistaja aiheuttanut itse lisävahinkoa jatkaessaan ajoa viallisella pyörällä.No näinhän se menee. Pöyrän omistajan vastuulla kenet laskee pöyräänsä ropaa. Nääs eikös näillä oo se takavalotakuu ja Thats It. Moraalinen vastuu toki on mutta kellä nyt tänäpäivänä on mooraalia, siitä en ees ala puhumaan. Ikävää mut näin se vaan on.Jos se on tosiaankin aivan säpäleinä niin alkuperäis osilla ja korjaustöineen niin varmasti 2000 euroa menee rikki...toki riippuu mitä siitä on hajonnut ja kuinka paljon on keritty ajaa ilman voitelua...laki ei kyllä velvoita "asetajaa" korvaamaan mitään sillä hän vain tarjosi apua ja homma meni käteen...