• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuorevoiteluletku jätetty irti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waldez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävipä kaverille tällä viikolla aika paskasti. 125:sta näsäristä piti saada kuristukset pois ja kun hän on nainen eikä ymmärrä niin hyvin tuon tekniikan päälle kuin miehet(yleensä) niin yksi hänen tuttu kuuli et ne pitää saada veke ja tarjoitui ottamaan ne pois. Jos oisin tienny et ne pitää ottaa pois olisin tarjoutunut ottamaan ne itse ,koska olenhan ottanut omasta näsäristä ne pois ja tiedän miten se homma etenee mut tää "asentaja" ei näköjään tiennyt.

Kävi sit näin: no aikansa tää niin sanottu asentaja ähersi siin  pyörän ympärillä ja purki pyörää, kun ei sitten saanutkaan kuristuksia pois alkoi hän kasaamaan pyörää ja siinä samalla unohti kiinnittää tuorevoiteluletkun. Naisystäväni lähti ajamaan pyörällä (kerkesi ajamaan 100km)  ja ihmetteli kun lämmöt nousi sitten pyörä sammui ja löi takarenkaan lukkoon (teki näin n.10 kertaa). Turvautui sitten minuun ja soitti: Et mitä v***uu tää pyörä pelleilee? toi sit näytille ja kun pyörä oli pihassa(ei käynyt tyhjäkäynnillä) ihmettelin et miks toi valuttaa öljyy ja kauhukseni huomasin et tuorevoitelunletku oli jätetty irti ja muutenkin oli pyörä koottu päin v****a. No kone on aika varmasti paskana ku ei ole saanu voiteluu, tyhjäkäynnillä kone nakuttaa ja on laiska.

Onko kenellekkään käynyt näin tai arvioo mitä on menny rikki ja kuka maksaa kone rempan koska tää "asentaja" tarjoitui itse eikä tää typy sitä pyytänyt.

Edit: Sekin potuttaa kun pyörä oli vielä vuosimallia -03.  
bawling.gif

kampuran laakerit, kiertokangen lakrut mäntä, sylinteri...
Eli valitettavan kallis remppa on edessä.
sad_orig.gif

Tuskin neiti itse sitä kuitenkaan maksaa.
Meinaan vaan että voisi kuvitella "asentajan" pussin keventyvän kohta XXXX eurolla....

Voehan kettu!
Mutta noita wannabe-mekaanikkoja ym. ammattilaisia löytyy joka alalle. Eritoten tuntuu näin olevan, jos autettava on vastakkaista sukupuolta edustava henkilö. Korvausvastuu on ainakin aika selvä, mikäli ko. kaveri on muuten terve.

Jos se on tosiaankin aivan säpäleinä niin alkuperäis osilla ja korjaustöineen niin varmasti 2000 euroa menee rikki...toki riippuu mitä siitä on hajonnut ja kuinka paljon on keritty ajaa ilman voitelua...laki ei kyllä velvoita "asetajaa" korvaamaan mitään sillä hän vain tarjosi apua ja homma meni käteen...

Tuossa on juuri yksi syy minkä takia en ole itse lähtenyt ronkkimaan pyörääni sen ihmeemmin...annan ammattimiesten hoitaa hommat niin välttyy monelta ikävältä takaiskulta...

Toivotaan että vahingot ovat mahd pieniä ja että kohta pääsee näsäri taas
062802moto_prv.gif

Aika paskamainen homma.
Kyllä tän "asentajan" olisi ihan fiksua avata lompakkoaan..

Tämä varmasti taas kerran piti paikkansa:
Jos et tiedä mitä teet, ÄLÄ KOSKE

Paska juttu! Kalliilta kuulostaa, ehka toimivin ratkasu on menna kaymaan taman 'asentajan' luona herrasmiesporukalla ja pistaa kaveri vastuuseen tekosistaan..

Tämä varmasti taas kerran piti paikkansa:
Jos et tiedä mitä teet, ÄLÄ KOSKE
Toisaalta, mitään et opi jos et uskalla tehdä.
Totta tuokin, mutta kukin harjoitelkoon ensin tarpeeksi omaansa, ja kajotkoon toisten pyöriin vasta sitten kun todella tietää mitä on tekemässä...
Oikeassa olet.

Tässä viestiketjussahan on kohta aloittelevan mp-korjaajan 10 käskyä
062802jumpie_prv.gif

...ja kun hän on nainen eikä ymmärrä niin hyvin tuon tekniikan päälle kuin miehet(yleensä)...
Pahoittelut kaverille.. Mut pahastippa särähti korvaan tuo yleistävä viittaus naisiin. Eli jo nuoremmalla iällä jonkun pitäisi tuommoinen poika pistää kuriin ja ojennukseen.

Olen nimittäin tavannut yllättävän monta miestä jolla ei ole tekniikasta mitään hajua ja taas alalla työskentelevänä naisena tavannut montakin tekniikkaa ymmärtävää naista.
wink.gif

Kaikkee tyhmää mäkin oon elämässäni tehnyt...
mutta toi on kyllä melko pohja. Jonkun toisen mopoo menee ropaan tietämättä tekniikasta tuon taivaallista. Tai ehkä hän oli mielestään hyväkin tuunaamaan jotain PV:ta/pappatunaa? Noinniinkun, jos tuoreöljyvoitelun konseptikin oli noin outo juttu...

Jos ite tekee eikä vaurioita ole kuin laakereissa, voi tosta hyvinkin selvitä muutamalla sadalla eurolla. Huoltamossa, noh, käsittääkseni vain taivas on rajana. Tämän ammattitaitoisen teeii-tyypin olisi jokatapauksessa paras maksaa, ettei kovin monen tarvitse tulla vakuuttelemaan kohteliaisuuden hyvistä puolista.

sanoi:
Mutta noita wannabe-mekaanikkoja ym. ammattilaisia löytyy joka alalle. Eritoten tuntuu näin olevan, jos autettava on vastakkaista sukupuolta edustava henkilö. Korvausvastuu on ainakin aika selvä, mikäli ko. kaveri on muuten terve

Ei mun fillaria oo ainakaan kukaan nainen tarjoutunut korjaamaan
sad_orig.gif

ihmeen kauan on kestänyt... Mulla jäi viritetystä PV suzukista kerran tankkauksen yhteyessä öljyt pois tankista (ei tuoreöljyvoitelua) ja pääsin n.10km kun leikkasi kiinni. ei mennyt muuta uusiksi kuin pytyn poraus + uusi mäntä...

Jos se on tosiaankin aivan säpäleinä niin alkuperäis osilla ja korjaustöineen niin varmasti 2000 euroa menee rikki...toki riippuu mitä siitä on hajonnut ja kuinka paljon on keritty ajaa ilman voitelua...laki ei kyllä velvoita "asetajaa" korvaamaan mitään sillä hän vain tarjosi apua ja homma meni käteen...
No näinhän se menee. Pöyrän omistajan vastuulla kenet laskee pöyräänsä ropaa. Nääs eikös näillä oo se takavalotakuu ja Thats It. Moraalinen vastuu toki on mutta kellä nyt tänäpäivänä on mooraalia, siitä en ees ala puhumaan. Ikävää mut näin se vaan on.

ihmeen kauan on kestänyt... Mulla jäi viritetystä PV suzukista kerran tankkauksen yhteyessä öljyt pois tankista (ei tuoreöljyvoitelua) ja pääsin n.10km kun leikkasi kiinni. ei mennyt muuta uusiksi kuin pytyn poraus + uusi mäntä...
Mutta alkuperäisessä viestissähän mainittiin kyseisen mopon kuvauksesta päätellen lämpöleikanneen kiinni noin 10 kertaa sadan kilometrin ajojen aikana. Eli ei se nyt kovin paljon kauemmas päässyt kuin sinun PV:si.

mulle kävi joskus ammoisina aikoina että nsr leikkas kiinni. Jouduttiin vaihtamaan mäntä ja poraamaan sylinteri uudestaan. Männän koko oli porauksen jäljiltä ongelmallinen (hinnalta) koska muuta ei ollut tarjolla kuin wisecon takomäntä ja se maksoi rahaa. Yhteensä kustansi kai jotain 2000 mummoa (vai muistankohan nyt ihan oikein...)

Mikä hewletti on "tuorevoiteluletku" - rektaalirasvaa?
Mitä virkaa hoitaa "tuorevoitelu"?
Kuulostaa samalta kamalta kuin pakoputken kannatuslaakeri.
nixweiss.gif

Onko se jotain oikeeta?

Back