• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuore vakuutusten hintavertailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikko2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Perin kummallista tuo hintojen vertailu, mulla ihan eri tulokset kuin noissa esimerkkitapauksissa, esim Turva oli paljon edullisempi kuin edulliseksi luokiteltu Nordea...naamataulun mukaanko tarjouksia saa
omg.gif
Hieno veikkaus! Yksilön tarjoukset on tarjouskohtaisia, mutta niin on helposti "tutkimuksenkin". Se on vaan pantava taulukkolaskelmaa toisen viereen, kerättävä riittävä massa ja sit kysellään, et mihinkähän tämä perustuu.

Niin kauan, kuin saadaan "mönkäre-vastauksia" tiedetään, että ollaan kartellitasavallassa. Niin on ollut muuallakin, mutta kaikialla kartellit ei oo pysyneet pystyssä
talktohand.gif

ja siitä pois kotivakuutuksen omavastuu 151 e, tekee korvaussummaksi kokonaiset 149 e.

Siksi ajovarusteet korvataan kotivakuutuksesta.
Paitsi että, jos kaskosi korvaa pyöräsi korjaukset vaikkapa 150e:n omavastuulla, korvaa kotivakuutus saman vahingon yhteydessä varusteesi ilman ylimääräisiä omavastuita. Omavastuut on siis 150ekee koko vahingosta yhteensä. Ei siis kaskosta 150, ja kotivakuutuksesta toinen mokoma.
talktohand.gif

Niin, noi jäännösarvothan on sitä vakuutusyhtiöiden pienellä painettua ehhtojargonia, joiden sisältö yleensä paljastuu kaikessa karmeudessaan vasta vahingon tapahduttua....
crazy.gif

Tuli mieleen Annan kommentista noi varusteet. Moni vakuutusyhtiö korvaa varusteista vain kuskin kypärän. Muut varusteet, ml. matkustaja varusteet maksetaan kotivakuutuksesta jos sellainen on.
ite ku kysyin a-vakuutukselta tätä niin sanottiin että matkustajan kypärä, varusteet ja kaikki muu korvataan kuskin liikennevakuutuksesta..

eipä noita prosentteja kai sentään noin lasketa, vaan se 20% joka vuosi.
Ikävähennys on siis 20 prosenttiyksikköä per vuosi, eli 5 vähennysvuotta -> 100 % arvonvähennystä. Tämä näkyy selvästi vakuutusehdoissa ja siellä olevissa esimerkkilaskelmissa.
Plz no tuohan on suorastaan naurettavaa. No minkäs teet kun vakuutuksissa ei ole todellista kilpailua.
Eiköhän tuo itseasiassa vastaa aikalailla todellisuutta...
5 vuotta vanhan ajovarusteen käypä hinta lienee aika lähellä nollaa, eli viidessä vuodessa se on loppuun käytetty
omg.gif

Itse en ainakaan ole ikinä käyttänyt mitään ajokamoja viittä vuotta pidempään, yksiä gorehousuja lukuunottamatta, tosin käytän goreja erittäin harvoin.

Tiedoksi vaan Fennian asiakkaille, että vertailun kohdassa "liikennevakuutuksen muut alennukset" mainitut Fennian bonus- ja perhesopimusalennukset eivät koske moottoripyöriä. Kysyin asiaa Fenniasta ja sanoivat sen päässeen vahingossa vertailuun, vaikkakin se oli heidän osalta tarkastettu. Eli kyseiset alennukset tippuvat vain henkilö- ja pakettiautoille. Asia korjattaneen myös siihen vertailuun.

Oottekos muuten tietosia,että Tapiola myöntää 10% bonukset/kesä(140 ajopäivää).Tai 5% oliko se nyt yli 90 päivää.
062802jumpie_prv.gif

Eiköhän tuo itseasiassa vastaa aikalailla todellisuutta...
5 vuotta vanhan ajovarusteen käypä hinta lienee aika lähellä nollaa, eli viidessä vuodessa se on loppuun käytetty
omg.gif

Itse en ainakaan ole ikinä käyttänyt mitään ajokamoja viittä vuotta pidempään, yksiä gorehousuja lukuunottamatta, tosin käytän goreja erittäin harvoin.[/QUOTE]
Jaa-a... no itellä kokomusta Harron nahkapuku, joka tarkotettu pääsääntösesti matka-ajoon (en ole mikään ratakettu) ja jota oon huoltanu säännöllisesti. Ikää nahkahaarniskalla on nyt 6 vuotta ja on täysin uutta vastaavassa kunnossa ja vituttais hartaasti jos kemppais nurin ja vakuutussetä väittäis ajopukua kympin tai parin arvoiseksi... mielipiteitä on joka junaan - tää on mun.

Vakuutusyhtiövertailusta: tuli kilpailutettua yhtiöt viime syksynä ja Turva oli hinnoiltaan ja ehdoiltaan kaikkein edullisin - tosin en kyselly rata-ajoaspektia, koska kuten yllä mainitsin, voisi minut rataa ajamassa näkevän passittaa näöntarkastukseen ja haipakkaan tahtiin.

BB

Itse pyysin tarjoukset monesti eri firmasta ja Tapiola, jossa mulla on kaikki mahdolliset vakuutukset (mm koti ja henki), oli selvästi kallein, vaikka antoivat pitkän asiakkaan alennukset ym.

Fennian liikennevakuutukselle jäi monta sataa euroa vähemmän hintaa vuodessa, 20% lähtöbonuksilla fennia reilu 800e ja tapiola yli 1000e.

Huomenna menen rekisteröimään kunhan saan postissa fennian neitosen lappusen, jolla saan konttorilla kerralla oikean ja oikeanhintaisen vakuutuksen. Kaskoon tulee varkaus, palo ja hirvekset. Ilkivaltaa tuskin kannattaa reilun tonnin pyörään ottaa... Omavastuun arvoisia osia ei tossa edes ole...

Eli kilpailuttaminen kannattaa!

Pitänee tässä laittaa vakuutukset uuteen harkintaan ja yhtiöt kilpasille. Keskustelusta on käynyt ilme, että kannattaa olla tarkkana erilaisten ehtojen kanssa.

Tässä katselin Pohjolasta saapuneita maksupapereita. Liikennevakuutusmaksu oli halvennut kokonaiset 32 senttiä/3kk viime vuodelta, vaikka bonukset nousivat 5% (25->30). Tästäkös suivaannuin ja tein eilen kierroksen eri vakuutusyhtiöihin (If, Fennia, Lähivakuutus ja Tapiola). 3kk jaksoja vertailin, päätin että Pohjolaan jäävät. Muualla olisi kaskosta (suurin) joutunut maksamaan yli 100e enemmän kuin Pohjolassa. Liikennevakuutus oli Pohjolassa 10e kalliimpi kuin halvimmassa Fenniassa. En jaksanut muuttaa.

Kesä 2003 oli eka pyöräkesäni. Silloin oli vakuutukset suurin piirtein samoissa hinnoissa kuin nyt, viime kesä oli halvempi. Tämä siis vaikka bonarit koko ajan nousevat.

Ei jollain olisi tuota vertailua tallessa sillä alkuperäisen viestin linkki ei ainakaan enää anna mitään muuta kuin virheilmoituksen.

Vakuutusten vertailu eri tilanteissa näytti tuovan eri yhtiöt edullisimmaksi eli täytyy kilpailuttaa omalla pyörällä ja tiedoilla eri yhtiöt läpeensä. Mulla on aina ollut vákuutukset Lähivakuutuksessa fiilingistä johtuen. Eipä ole tullut hintoja kysyttyä muilta.

Ylläpäin olevaan viestiini:

Minulla oli Pohjolan alennuksissa mukana keskittämisalennus. Se ei kuitenkaan olisi kuulunut, sillä pitäisi olla 3 eri vakuutusta sieltä. Sen olivat poistaneet joten hinta nousi. Jos kuitenkin otan Pohjolasta kolmanneksi vakuutukseksi esimerkiksi tapaturmavakuutuksen (halpa), saan kaikkiin keskittämisalennuksen, joka maksaa tapaturmavakuutuksen takaisin ja saattaapi jäädä vielä plussalle. Pitää soitella ja kysellä tarkemmin.

Ei vakuutushinnoista mitään tolkkua saa muuten kuin itse omilla spekseillä eri yhtiöistä kysymällä. Vakuutuksen hintaanhan vaikuttaa mm: Pyörän ikä ja moottorin koko, vakuutuksenottajan sukupuoli, ikä, asuinpaikkakunta, muut vakuutukset samassa yhtiössä, mahdolliset bonukset/ sattuneet vahingot sekä kaskossa haluttu omavastuu. Pärstäkerroin/ tinkimiskyky saattaa myös vaikuttaa. Muuttujia on niin paljon, ettei mitään yksinkertaisia listahintoja voi olla.

Onko kukaan kuullut tälläisestä mitään, mitä minun korviin kantautui.

Olen merkitttynä pyörän omistajaksi. Minulla on yritys.
Merkitsen firman haltijaksi (LY-tunnus vakuutus yhtiölle). Jonka seurauksena bonukset nousisivat 70%:iin.

Onko väittämässä mitään perää?

Back