lakia ei voi oikein tehdä erilaiseksi pyörille ja autoille. Ja kun ajattelee, että vetäs jollain autolla 160km/h:ssa 80 alueella, tai vaikka 100km/h alueella, niin ei sitä nyt ihan vahingossa autolla vedä. siinä saa jo hapettaa pitemmän aikaan ja selvästi homma rupeaa olemaan vaarallista.
Lain on vähän vaikea ottaa huomioon sitä, että pyörässä on niin paljon tehoa, että tuo nopeus tulee hetkessä ja, että se hidastuu myös nopsasti pois.
jos esim ajelee autoon verrattavalla suorituskyky pyörällä, esim 600cc enskalla, niin 160km/h:ssa ei ole mikään hetken kiihdytys, vaan semmoinen puolen kilsan suoran kiihdytys, täydessä kyykkyasennossa ja tuppi täysin nurin.
eli pyörät on niin tehokkaita, että lain rikkominen on järjettömän 'helppoa'.
itse en mielellään antas teinicorollien vetävän 160km/h:ssa 80 alueella kovin pienin sanktioin.
Mutta samoilla linjoilla oon, että kyllä väkivaltarikoksista nyt enemmän pitäs saada kuin nopeusrikkomuksista. ainakin tuplasti.
Tyhjällä tiellä ei vaaranne ketään, paitsi itseään. tätähän moni on selitykseksi tarjonnut, mutta jos smurffit on päässeet sut tutkaamaan, niin on ne ollut siellä. Jos siellä ei olisi ollut ketään, niin ei olisi tutkattu.
Itse käytän pyörän kykyä muuttaa nopeutta juuri siihen, että jos vastaan tulee auto, niin hidastan ainakin rikesakkorajoille, sitten taas syöttöä lisää kun paana kirkastuu. silmä tarkkana siltojen yms kohtien kohdalla, ja välillä niihin varmuudella vähän syöttöä pienemmälle.
Parhaita keinoja on ostaa pyörä, jolla ylinopeus ei ole välttämätöntä, vaan suorastaan tuskallista. esim naku hornetit, yms nakupyörät, ja 160km/H:ssa ei ole mitään jatkuvaa hupia, koska se on tuskallista.