• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tunneleita Skandinaviassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, tästä jo aiemmin ketjussa puhuttiin, ja ne mun valokuvat kuvat oli tämän pitkän Aurland-Laerdal -tunnelin "päältä".
Noita kahta muuta ei ole tullut ajettua, vielä  
tounge.gif
Muistakko missä se keskustelu oli jos laitettas linkki tähän?
No ihan tätä samaa ketjua tarkoitan, mutta alkupäätä. Siellä mulla on postaus (4. syyskuuta), jossa pari kuvalinkkiä kuviin, jotka on upotettu GoogleEarthin antamaan kuvaan ja on otettu tuon pitkän 24 km tunnelin "päältä", jossa menee vanha mutkatie.
HUPS, niinhän se olikin  
withstupid.gif

Minua kiinnostaa edelleen ne valokuvat ja en nyt muista nähneeni tunnelin sisältä montaakaan kuvaa, Tuumetilla taisi muuten olla tuon Nordkapin tunnelin sisältä kuva omassa matkakertomuksessaan...

Tuumetin loistava matkakertomus
Kuva tunnelin sisältä ylläolevasta kertomukesta

confused_orig.gif
Kuulin duunissa nordkapin 7km tunnelin olevan niljakas.
Onko kukaan kiinnitänyt huomiota moiseen seikkaan?
Ens kesänä olis tarkoitus päräyttää sinne päin.
Sieltähän löyttyy euroopan mantereen påohjoisin piste.
Kesällä 2005 viimeksi ajettuna se pitkä 7-kilometrinen on niistä edelleen kaikein kuivin ja parhaimmin valaistu. Nyt oli kuitenkin erikoisuutena pohjoispäässä ankara sumu sisällä tunnelissä lähellä uloskäyntiä. Lämpötilaeroista kait johtuu.

Etelästä päin on kuitenkin yksi lyhyt (<500 m) ja yksi n. 2 km tunneli, jotka ovat ainakin olleet pimeitä ja niljakkaita, mutta niitäkin ollaan parantelemassa. Ensi kesänä voip olla jo paljon parempia, kun panevat noita vaaleita levyjä kattoon!
Monta kertaa nämä tunnelit ajaneena sanoisin, ettei niistä kannata olla huolissaan. Sen sijaan alueella tulee ajoittain niin vimmatusti, että ainakin meikäläiseltä loppuu luovimistaidot kesken, kun suoraankin ajettaessa pitää kallistaa vastaan koko ajan, ettei tuuli pyyhi yli laidan.

Malmöstä Köpikseen menevällä sillalla on myös pitkähkö tunneliosuus. Maksaakin n. 15 € pyörällä.
Minua kyllä kiinnostaa mopolla ajaessa enemmän nuo maisematiet.
Jos jotain hyvää tunneleista etsisi, niin ei niissä tunneleissa ainakaan pahasti voi eksyä. Mitä se GPS sanoo syvässä tunnelissa?

Juu, maisemat minuakin kiinnostaa ylivoimaisesti enemmän mutta kun ei tommosessa tunnelissa oo kävässy niin toki se pitää kokea - ja etukäteen aiheesta kaikki selvittää  
biggrin.gif

Mä luulen että GPS alkaa 100 metrin päästä miukua että Heikko vastaanotto eikä oikein pysy mukana. Toisaalta, näkee siitä sitten mistä kohdin tunneli alkoi jos nyt suoralla pääsee eksymään  
tounge.gif

Mitä se GPS sanoo syvässä tunnelissa?
Tuli tuossa käytyä euroopassa kattelemassa siltoja ja tunneleita ja belgian ja hollannin välillä on 6600m pitkä tunneli meren ali missaä paikannin ainakin eksyi mutta tuli heti peliin mukaan kun tunneli päättyi.

Pienemmissä tunneleissa ei välttämättä ehdi "eksyä" vielä.
Sama ongelma voi olla myös kaupungissa jos kadut on kapeita ja talot korkeita; pariisin keskustassa meinas tulla hätä kun pienellä kapealla kujalla ei ollutkaan kenttää vaan korkeita taloja jokapuolella...
sad_orig.gif

Back