• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tummaa vaiko peiliä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aapeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu siis tuo peilivisiiri toimii erittäin hyvin. Ainakin Shoein pelivisiiri toimii vaikka aurinko paistaisi illalla suoraan päin naamaa. Todella hyvä aurinkoisilla keleillä.
Paljon mukavempi kuin kirkas visiiri + aurinkolasit.

njoo kyllä se matalalta pöin naamaa paistava aurinko häikii oli sitten mikä visiiri vaan pl. hitsauslasit
tounge.gif

moon laittanu mustaa sähköteippiä 2-raitaa visiirin yläosaan, sisäpuolelle, kaikkiin kolmeen(kirkas/tumma/irid.) shoein visiiriin mitä mulla on tohon ruukkuun. normaalisti ei häiritse, mutta tarpeen tullen voi painaa leukaa vähän alas. auttaa ihmeesti.

Sen verran olen katsonut Iridium ja muide peililäystäkkeiden läpi että ei toimi pimeässä. Itse en ainakaan ala kantamaan matkassa kahta eri visiiriä syksyllä ajaessa. Eli kun ajetaan pimeässä syksyllä vaikka vesisateessa niin ei paljon naurata jos joutuu pitämään visiiriä auki.

Oliko herrat ajaneet pimeässä, eli syyskuussa klo 22 jälkeen ?

Omien kokemuksien mukaan tumma päiväsaikaan ja kirkas yöllä ajettaessa.
Peili, ym visiireitäkin on tullut kokeiltua, mutta ainakin omaan makuun passaa päiväs-aikaan parhaiten tumma-versio (mieluten erittäin tumma).

Sen verran olen katsonut Iridium ja muide peililäystäkkeiden läpi että ei toimi pimeässä. Itse en ainakaan ala kantamaan matkassa kahta eri visiiriä syksyllä ajaessa. Eli kun ajetaan pimeässä syksyllä vaikka vesisateessa niin ei paljon naurata jos joutuu pitämään visiiriä auki.

Nope, mä laitan ainakin pyörän talvisäilytykseen jo kesäkuun lopussa! Eli ei mitään kokemusta pimeässä ajosta.. huoh.. Ja lapsiakin pitää olla nukuttamassa jo kahdeksan aikaan, joten en ikinä ole ajanut tuota kellonaikaa myöhempinä ajankohtina.

Mulla on kaksi visiiria tuota varten. Ja juu, totta kai on helpompi ottaa aurinkolasit veks jos visiirinvaihtoon vertaa eikä ne aurinkolasit vie tilaakaan ihan niin paljoa kuin toinen visiiri. Mutta kun ajelen tässä 100km säteellä kotoa, niin helppo vaihtaa illaksi Iridium ja kun matkalle lähtee, niin mulla menee kyllä yksi ylimääräinen visiiri helposti mukana. Shoeissa ainakin (ja todella monessa muussa merkissä) on todella nopea tuo vaihto-operaatio.

Kuitenkin tuo Iridium on hemmetin paljon parempi verrattuna pelkkiin arskoihin, ainakin minun mielestäni. Ei paljon ohimoja purista, kattaa koko "näköalueen" toisin kuin aurinkolasit ja ei tule useampaa pintaa väliin, eli pahimmillaan voi olla arskat, pinlock ja vielä visiiri. Siinä on aika monta eri pintaa välissä ja jopa vääristämässä maailmanmenoa.

Sä kirjoitit aika kärkevästi viestissäs "Kyllä nuo Iridium ja muut ovat vain ulkonäöllisiä juttuja". Tuo on joko tietämättömyyttä tai provosointia. Aika ehdotonta on sanoa, että jos käydään postilaatikkoa kaempana, niin "merkkiaurinkolasit" pitää olla ja kirkas visiiri. Vai että oikein merkkilasit vielä pitää olla? Nehän on Esson lasit ollut kautta aikain parhaita noissa TM:n testeissä
tounge.gif

Kummatkin toimivat, aurinkolasit ja kirkas visiiri, mutta niin myös hyvät Iridiumit ja tummat visiirit.

"Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa".

- P

Edit: sä et viestissäs hirveästi puhunut "syksyllä, vesisateessa ja pimeässä ajamisesta". Kunhan vain haukuit Iridiumit sun muut "läystäkkeet" vain statusjutuiksi ja postilaatikolla käyntiä varten. Eli kannattasko olla vähän spesifisempi viesteissään, niin keskustelukin on sitten sen mukaista. Kun ei tuo ajatustenluku ole niitä vahvimpia puolia.

Edit2: näytät Kiimingistä päin olevan. Itse olen melkein koko elämäni vaikuttanut Oulussa ja nyt pari viimeistä vuotta etelässä. Eihän siellä tarvi tosiaan pimeässä ajella kuin syksyisin
biggrin.gif
täällä etelämpänä kun on ongelmia ihan keskikesälläkin iltaisin, kun tuppaa pimeää olemaan. Eli ei ihan yöttömiä öitä täällä.. HUOM! Tuo ei ollut mitään kuittailua, vaan ihan selkeä tosiseikka. Välillä ärsyttänyt, kun täällä tulee keväällä / alkukesästä pimeä niin aikaisin alkuillasta ja pohjoisessa on paljon valoisampaa pitkälle syksyynkin. Joten eiköhän tuota kompetenssia ole hämärässä ja pimeässä ajostakin jonkin verran.

No, ei näistä tarvi ottaa hyttysiä neniin. Alkoi juttua syntyä. Tosin täällä moni suojautuu nimimerkkien taakse mutta näillä mennään.

Kannattaa re reiskat valita sitten mallia "kärpäs-silmät".

No, ei näistä tarvi ottaa hyttysiä neniin. Alkoi juttua syntyä. Tosin täällä moni suojautuu nimimerkkien taakse mutta näillä mennään.

Kannattaa re reiskat valita sitten mallia "kärpäs-silmät".
Ei ole palkokasveja eikä varsinkaan hyttysiä nenässä.. kirjoitinpahan vastineen ja vieläpä kohtuullisesti perustellen (ainakin omasta mielestäni) noihin kommentteihin.

Ihan mielenkiinnosta muuten -> mites tuo anonymiteetti liittyy tähän? Tämä kun sattuu olemaan ihan kohtuullisesti moderoitu palsta, niin ei mitään syytä alkaa kirjoittamaan omalla nimellään. Eihän täällä juuri kukaan omalla nimellään kirjoita, eikä mielestäni tarvitsekaan, ainakaan niin kauan kun jutun taso pysyy edes kohtuu asiallisena ja moderaattorit ei ihan kuoliaaksi täystyöllisty rimanalituksia poistellessaan.

suomi24 sitten erikseen.

- P

Edit: ja varmasti toimii esim. tietyssä tyylissä (esmes. customit) noi arskat hieman paremmin kuin Iridium
wink.gif
ja kärpäsmallit voi auttaa paljonkin, mutta mielipiteitä on yhtä paljon kuin persreikiäkin - jokaisella omansa.

Itse valitsin juuri kypärääni Arain kultapeilin - tosin siitä syystä, että kävi kauhea pulla ja sain sen ilmaiseksi
062802jumpie_prv.gif

Silmälasit omaavana voin sanoa että ei paljon vaihtoehtoja jää olla kantamatta kahta visiiriä mukana. Iridiumin päivällä (kesällä myös yöllä) ja tarvittaessa kirkas.

Helpompi kantaa kahta visiiriä mukana kuin leikkiä useampien lasien kanssa (normaalit silmälasit, piilarit, aurinkolasit).

Tänään hankin uuden tumman visiirin entisen tilalle ARAIn RX-7:aan, ja nyt eka pinlock paikoillaan. Komeus maksoi 80 e, kellä kokemuksia kovassa sateessa ajamisesta pitkän matkaa, toimiiko pinlock eli ei huurru ihmeemmin..?
062802moto_prv.gif

Silmälasit omaavana voin sanoa että ei paljon vaihtoehtoja jää olla kantamatta kahta visiiriä mukana. Iridiumin päivällä (kesällä myös yöllä) ja tarvittaessa kirkas.

Helpompi kantaa kahta visiiriä mukana kuin leikkiä useampien lasien kanssa (normaalit silmälasit, piilarit, aurinkolasit).
Samaa mieltä. Monien lasien kanssa on paljon hankalampaa. Mulla kirkas kulkee tankkilaukussa aina mukana. Nythän ne illat muuten alkaa taas pimeneen...
mad.gif

Iridiumvisiiri hengailupotassa ja kirkas matkakypärässä...tänää hokasin ett iri-visiirillä ajaessa ja samalla ku pitää polaroidlaseja(eilen ostin) alla ni kaikki tummat autot on niiku kameleonttimaalattuja=)

Back